howler


Advertisement
Published: November 21st 2007
Edit Blog Post

A few days ago Martin went to San Jose to pick up Melissa I was in the office when somebody called me and said a monkey was hit by a car and they were told to call me. Sammy offered to pick it up, after I explained she had to be careful and use a big towel. Once at the vet (across the street) ( why do people keep calling me? even the vet asked me to help her out because she was scared) We examend the poor monkey and saw it was attacked by a dog or some kind of animal. After a shot to calm the monkey down we cleaned the wounds and found an extra nipple, (we thought) it happened to be a big bug(parasite) which looked like a butterfly pop of about 8cm by 3 cm. weird. We took it out and cleaned the wound as well and then put the monkey back with the group. The males were very upset, howling at us and also pooping down. When ever she moved a bit they followed. We waited for about 2 hours till she woke up and finally she joined her group again. Happy ending!!!.................................................
Een paar dagen geleden ging Martin naar San Jose om Melissa op te halen. Ik zat achater de pc toen de telefoon ging en iemand me vertelde dat er een aap was aangereden. Sammy wilde hem wel ophalen, nadat ik haar had uitegelegd om voorzichtig met een handdoek te werken. Toen we bij de dieren arts kwamen (aan de overkant van de weg) (waarom komt iedereen bij ons?? zelfs de dierenarts wilde dat ik er bij bleef om te helpen want ze was eigenlijk wel bang) We hebben het arme aapje na geken en zagen dat het door een hond of zo was aangevallen. Na een spuitje om haar te kalmeren hebben we de wonden schoongemaakt, een groot gat in haar oksel en krassen op haar gezicht. Toen vonden we een extra tepel of zo?? Maar het bleek een grote worm te zijn, het leek wel een vlinder pop of zo van 8 cm bij 3cm een groot zwart vies ding. eruit gehaald, schoongemaakt en ontsmet. Toen hebben we haar terug gebracht naar haar groep, waar ze onder de bomen ging slapen. Wij zijn daar 2 uur gaan zitten wachten omdat er aardig wat honden liepen en elke keer als ze bewoog
SammySammySammy

Sammy was here on a break.........................Sam was hier ff voor een break
begonnen de manntjes te schreeuwen en te poepen. Ook volgde ze haar als ze een stukje op schoof. Toen ze wakker werd klom ze langzaam naar boven en na een tijdje was ze uit het zicht en terug bij haar groep. Gelukkig maar een goed eind!!!



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

The maleThe male
The male

looking out for his girlfriend..........................Het mannetje let goed op zijn vriendinnetje.
off she goesoff she goes
off she goes

oops, staggering............................beetje wankelen.
Not yetNot yet
Not yet

not totally awake yet................toch nog niet helemaal wakker.
Second trySecond try
Second try

Here she goes again...............Hier gaat ze weer.


21st November 2007

aaaaaaaaaaaaaahhhhhh
zielig..... Maar wat een goeie daad heb je weer verricht. Je kunt trots zijn op jezelf. Goed man!! gr. a
21st November 2007

Hallo daar, Soms vraag ik me af of jullie een duikschool hebben of een dierenopvangcentrum..... Wel goed hoor wat jullie doen. Je kan die dieren ook niet aan hun lot over laten. Groetjes, Miranda
21st November 2007

topper!
Jullie zijn echt te gek! alweer droog geworden? We gaan toch maar naar Curacao, in het huis van Ben, op Jan Sofat! zoen Marloes
22nd November 2007

Hulde!!!!
Top gedaan. Toch weer een aap gered! Liefs, A3k
26th November 2007

dat heb je echt van je oma Lena's kant.
Hoi Brenda, wat een geweldige set van je...je bent een heldin. Toen ik het las, dacht ik meteen dat komt van de kant van je oma voor mij tante Lena. Zorgen voor alles en iedereen. Gr. Yvonne

Tot: 0.217s; Tpl: 0.014s; cc: 15; qc: 45; dbt: 0.1613s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb