Page 3 of Hakkie Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » North Island » Napier March 30th 2010

Vandaag 180km van Taupo naar Napier gereden. Mooie route door de bergen. Echt schitterend die landschappen hier. Napier is een stadje langs de kust(Hawkes bay), welke in de jaren dertig geraakt werd door een aardbeving, waarbij het hele centrum is verwoest. In 2 jaar is dat toen herbouwd in een art deco stijl, wat toen hip was. Staat ook bekend als art deco capital of the world. Mooie BB geregeld met uitzicht op de zee. In de middag een winetour gedaan. Erg leuk, met een nederlandse gids(Rob). Vooral de Pinot Noir wijnen zijn prima. Heb me laten verleiden, en een 'late harvest wine'(dessertwijn) gekocht..hmmm... Heb trouwens ongeloofelijk veel mazzel met het weer. Nu al een week alleen maar zon, en het is rond de 20-25 graden, en soms uitschieters naar de 30! Uitspraak van de dag: ... read more
Napier2
Napier3
Napier4

Oceania » New Zealand » North Island » Taupo March 29th 2010

Vandaag een korte rit van Rotorua naar Taupo, een klein stadje aan het Taupo meer, met een heel mooi natuurgebied. Via het i-local centre een motel geregeld. Stadje verkend. Bij het meer hebben ze de hole in one challenge. Een driving range waarbij de hole een drijvend plateau is. Als je een hole in one slaat krijg je 10.000 NZD!! Toch maar even proberen. Ging eigenlijk best wel goed. Toch nog wat gehad aan mijn golflessen. Daarna een track gelopen langs de Waikato rivier. En in de middag skydiven!!! Om 4uur opgehaald, en naar Taupo vliegveld gebracht waar het skydiving centrum zit. Na een uitleg krijg ik de vraag of ik een tandemsprong van 12.000 ft of 15.000 ft(4.6km) wil doen. Vrije val duurt dan wat langer. Ik dacht fuck it. Doe maar de 15.000. Kreeg ... read more
Taupo3
Taupo2
Taupo4

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua March 28th 2010

Vandaag vroeg op. Ging om 09:00 met een helicopter naar White Island. Een nog actieve vulkaan, voor de kust van Nieuw Zeeland. Mag voorin zitten. En we moeten eerst nog een 2 andere mensen ophalen bij een lodge. Daarna een half uur vliegen naar de vulkaan. In de verte zie ik de vulkaan, en daarboven een aantal rookpluimen opstijgen. Dit is toch wel iets heel speciaals...hebben mazzel..is nog verder niemand bij de vulkaan. We landen aan de rand van de krater, en het lijkt wel of je je in een maanlandschap waant. Echt ongelofelijk. We maken grapjes over de maanlanding van de amerikanen, en dat deze eigenlijk hier is opgenomen. Krijgen een tour van een uur. Dit is toch wel echt een super ervaring! Op de terugweg nog een school van 20 dolfijnen gezien, en het ... read more
white island3
white island2
white island4

Oceania » New Zealand » North Island March 27th 2010

Vandaag iets van 400km gereden..was misschien iets te veel van het goede. Alleen wil ik 1 april de overtocht maken naar het zuider eiland, dus moest wat kilometers maken.. Vanuit Russel weer de bayroute genomen. Het links rijden gaat met nu aardig goed af. Laat in de middag aangekomen in Rotorua. Bij het informatie centrum een kamer geregeld bij een hostel/motel en meteen een plaats voor een helicoptervlucht naar White Island. Kost een vermogen, maar wat ik heb gehoord is het het zeker waard. s'avond vis gegeten en biertje gepakt in de Pig and Whistle. Daar een Rugby match gekeken. Wel grappig om de reclames in NZ te zien. Ging over ontwormings middelen voor schapen..misschien nieuw handeltje voor Simon? ... read more
Rotorua2
Roturua3

Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands » Russell March 26th 2010

Vandaag is het Superhero day in Nieuw-Zeeland!! Eerste echte rit van Auckland naar de Bay of Islands. En heb vandaag genoeg oefening gehad met links rijden. Volgens mij deed Tom het er om. Had 'em ingesteld voor de snelste route, maar volgens mij houdt Tom geen rekening met wegen, waarbij je constant in de remmen moet voor bochten. Wel een hele mooie bay route... Was om 13:00 in Russell. Vlug even een onderkomen gezocht en daarna een cruise genomen in de Bay of Islands. In de bay zitten veel dolfijnen, maar ook killer whales. En wat blijkt..in de ochtend was er een schouwspel van een killerwhale die 2 dolfijnen het water uit jaagt. Was groot nieuws en zelfs op het nieuws te zien.....zelf heb ik alleen een aantal dolfijnen gezien. s'avond relaxed een burger en biertje ... read more
dolfijn
avond eten
bay of islands

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Ponsonby March 25th 2010

Bij terugkomst in Auckland even de lokale Oesters(black oysters) uitgeprobeerd. Ook niet slecht.. :) Daarna via Queen street richting Ponsoby gelopen. De 'hip and happening' place van Auckland, en om de hoek 'K' street waar het elke dag feeeest is..misschien dat ik daar vanavond nog even ga kijken... ... read more
bay

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Waiheke Island March 25th 2010

Vanmorgen de ferry genomen naar Waiheke Island. Mooi eiland met velen mooie 'bays' en een aantal wineries. Genoten van een goed glas sauvignon blanc van Goldwater estate, heerlijk in de zon met uitzicht op een wit strand...tja..wat moet ik nog meer zeggen... ... read more
waiheke island2
ferry
waiheke island3

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central March 24th 2010

Vanmorgen stond ik om 07:30 eindelijk op mijn plaats van bestemming..Auckland! Vlucht was trouwens wel gezellig. Naast Annie gezeten, een engelse mevrouw die in Spanje woont, en hele verhalen had over haar B&B in Andalucia, die ze misschien moet afbreken omdat haar vergunningen niet kloppen. Volgens mij probeerde ze haar dochter uit Birmingham aan me te koppelen. Kreeg verder wat tips en een e-mail adres, en als ik op het zuidereiland in de buurt was, kon ik altijd langskomen. Eerst door de strenge douane(er wordt zelfs gekeken of je geen klei aan je schoenen hebt zitten!) Werd meteen verwelkomt met een aardige regenbui. Auto opgehaald en daarna richting Auckland gereden. Even wennen met het links rijden. Ging niet helemaal lekker. Stond te wachten op een heuvel, toen de motor afsloeg. Kreeg ik die motor toch niet ... read more
city2
city4
museum

Asia » Hong Kong March 23rd 2010

Vanmorgen 07:30 geland op HongKong airport. Wordt een aardige wacht want het vliegtuig naar Auckland vertrekt pas om 15:00... :( Een gigantisch vliegveld, met super veel winkels. Zat eerst te denken om hier een nieuwe camera te kopen. Maar blij dat ik dat niet gedaan heb. Was juist duurder! Go figure...... read more

Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam March 22nd 2010

Was vanmorgen al om 10:30 op Schiphol, terwijl de vlucht om 13:00 vertrok. Wilde kijken of ik een emergency exit plek kon regelen. Sta ik bij de balie, word ik gevraagd of ik misschien mijn plek wil opofferen. Nou, wat schuift het? 600EUR, maar dan moet je via Londen vliegen. Maar dat is op zich niet zo erg, want ik zou nog steeds dezelfde vlucht vanuit HongKong kunnen nemen. Een paar uur gewacht, maar helaas vielen er een aantal mensen af. Dus eindelijk toch rechtstreeks naar HK gevlogen ... read more

Tot: 0.092s; Tpl: 0.006s; cc: 18; qc: 66; dbt: 0.0599s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb