Hyvaa paasiaista!

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
March 23rd 2008
Published: March 23rd 2008

Taas on viikko melkein ohi. Ollaan oltu taalla kohta kuukausi. Mikkokin on tervehtynyt ja palasi perjantaina sairaalaan (taalla ei vieteta paasiasta jos joku ihmettelee). Saimme myos hyvia uutisia kun kuulimme etta tiistai 15.4 on vapaapaiva, koska silloin juhlitaan, ilmeisesti jos oikein ymmarsimme, Vietnamin ensimmaista kuningasta. Saimme hyvat naurut, kun opiskelija, Nhan, kertoi etta silloin julitaan ancietn skin:ia (tarkoitti sanoa king, mutta lausui sen niin hassusti etta kuullosti muinaiselta iholta). Sain kayttooni rontgenosastolla myos ensikertaa kertakayttohaskat! Mammografiaan tuli todella pahannakoinen ja avohaavainen rinta kuvattavaksi (laite jopa pyyhittiin kuvauksen jalkeen).

Sain kaytya myos vihdoinkin kuumakiviterapiahieronnassa. Se tuntui oikein tehokkaalta ja haihdutti myos tuntemani arsytyksen pois (olin todella huonolla tuulella muutaman paivan)! Nyt tuntuu etta aurinkopaistaa ja linnut laulaa (kukko kiekuu aamuisin naapurissa).

Ruotsalaiset halusivat yllattaa meidat eilen paasiaisen kunniaksi, mutta emme valitettavasti olleet Mikon kanssa paikalla silloin kun he koputtivat oviimme. He olivat pukeutuneet noidiksi ja heilla oli myos vitsat ja paikallisia kookoskarkkeja. Saimme kuitenkin heidan itse piirtamat paasiasikortit myohemmin.

Eilen illalla kavimme juhlimassa lauantaita paikallisessa yokerhossa, Apocalypse Now, Ruotsalaisten kanssa. Oli hauskaa, mutta en ole tottunut valvomaan taalla myohaan. Musiikki nyt tietysti oli ihan liian lujalla eika muutenkaan miellyttanyt vaativaa makuani. 😊 Menomatkalla taksimittaria oli ronkittu kulkemaan nopeammin ja jouduimme maksamaan nelinkertaisen hinnan matkasta. Ei silla etta se olisi kallis siltikaan ollut, 4euroa viidelta henkilolta. Paluumatka maksoi euron.

Yoaikaan kuja jolla hotellimme sijaitsee, on torakoiden valtakunta. Laskin ainakin kuusi torakkaa lyhyella matkalla ja en varmasti huomannut kaikkia, puistatus... Huoneessa minua odotti yllatysvieras, koska seinalla kiipeili sisilisko. Ilmeisesti tama sisilisko asuu huoneessani, silla han meni selkeasti vaatekaapinpaalle lepailemaan, pitaen samalla outoa aanta. Yksi paiva yllatin hanet roskikseni myos kimpusta (taidettiin molemmat saikahtaa)! Alan ilmeisesti seota, kun kirjoitan sisiliskosta han-muodossa!

23rd March 2008

Pääsiäisterkut!
Hei! Täällä nautitaan ihanasta vapaapäivästä. Pakkasta on vaihteeksi 5 astetta ja yöllä on satanut lunta niin paljon, ettei autoakaan erota kinoksesta. Tein toissapäivänä hienon kevätasetelman porstualle, ja se näyttää jotenkin hullunkuriselta tuon lumimäärän keskellä. Se pata jonka ostin kun olit täällä Hyvinkäällä meni siis vihdoin käyttöön. Hienoa kuulla että elämä hymyilee taas! Aivan mahtavaa että teillä on nuo ruotsalaiset tutut, joiden kanssa voi kommunikoida kunnolla. :) Se hieronta kuulostaa ihan mahtavalta! Mutta toi torakka-juttu... *puistatus* on inhottava. Olisin itse ihan paniikissa! Mutta onneksi huoneessasi asustaa lisko joka suojelee sinua. ;) Syököhän lisko torakoita?

No mutta liskothan on varsin mukavia kavereita. :) torakat ei... yyh. Teillä "enää" pari kuukautta jäljellä, me kärvistellään vielä pari viikkoa harjoittelussa... Tuolla syöpiksellä on kyllä ollut edes vähän enemmän jees-meininki kuin olisi odottanut, eli eiköhän sen kestä.
25th March 2008

Hyvää viikonalkua!
Onpa mukavaa kuulla taas pitkästä aikaa kuulumisia. Tämä sivusto nakkelee koko ajan ulos, meinaa mennä hermot :) Niin se aika kuluu, olkaahan ahkeria siellä. Terkkuja täältä kylmästä pohjolasta! T: Ä

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb