Vietnam- Hanoi,Halong Bay, Ho Chi Min City og Mekong Delta

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
May 20th 2007
Published: May 20th 2007

Kaos i trafikken!Kaos i trafikken!Kaos i trafikken!

veldig typisk syn..scooterar og damur med hatt som ber tungt!
Aa komme seg fra Kuala Lumpur og Malaysia skulle kje vaere like enkelt som foerst anatt.I K.L finns d nemlig 2 flyplassar,ein internasjonal og ein innenlands.Sia me skulle videre te Vietnam tok me d som ei selvfoelge at me maatte komme oss te den internasjonale flyplassen,og venta der i fleire timar.Daa d begynte aa naerme seg innsjekkingstid,klarte me kje aa finne den rette skranken,og d viste seg at alle fly m Air Asia,som me hadde booka m(dei har rimligast prisar), flaug fra innenlandsflyplassen likevel.TYPISK!!!og den laag likegodt 2 mil unna.Grrrrr...tida begynnte aa renne og taxi va ikkje d enklaste a faa tak i akkurat daa.fekk teslutt hyra inn ein malayser som peisa paa i langt over 100 km/t(best aa ikkje roepe dei eksakte omdreinigane..hehe).daa me kom fram ville han ha 3 gonger saa mykje betalting som foerst avtalt,og daa va d rett foer d rant over for oss.fekk handla inn ein akseptabel deal og raska oss inn paa rett innsjekking.I siste liten,som alltid!!! hell i uhell va flyet forskinka.AA flyge sammen m ein skokk asiater ekje bare bare heller.dei e saa urolige og e klare te aa gaa ut a flyet lenge foer d har naadd bakken.ja,d e rett og slett ein opplevelse i seg sjoel.
D foerste som skjedde daa me ankom Hanoi i vietnam, va at ein sulten minibank slukte minibankkortet te anja.og dermed matte me igang m nye forhandlinger.va mykje om og men!og dei lova aa kontakte Anja saa fort dei visste nokke meir om naar ho konne faa kortet tebake.grunnen te at d ble slukt va at ho venta for lenge med aa bestemme seg for aa mykje penger ho ville ha ut.I vietnam har dei den artige myntenheten dong,og sammenligna med norske verdier e d heilt paa jordet.me trudde me tok litt hardt i daa me andre trykte ut baade 1 og 2 millioner dong.men den gang ei.viste seg i ettertid at 1 mill dong va ca 380 NOK,og me stod der ganske forvirra.Ein trenger rektignok kje aa ta ut saa alt for mykje penger,sia mange prisar e latterlig billige.den billigaste oelen kosta ned i 3 kr,og ein kunne faa ein drink te litt over kr 10,bare for aa nevne d.

Etter 3 mnd med venstrekjoering,va me endelig tebake paa hoegresida igjen.men me foelte oss kje heime a den grunn.va naermast et sjokk som moette oss med den ville trafikken der.Trygg trafikk e vel
Hell paa hatten!Hell paa hatten!Hell paa hatten!

Her he me ikledd kaan det som virkar aa vera siste mote nnen hodeplagg her i Vietnam:)
kje akkurat et tema der.For det foerste finns d fleire millioner scooterar i trafikken,og dei kjoerer ut a milde i alle retninger.Dei ekje aleie om aa sitte paa scooteren heller..neida..her e d om a gjoere aa faa paa heile familien eller vennegjengen.Hadde ein sett detta i norge hadde ein vel blitt bura inne paa flekken.og hvis d i d heile tatt e nokken som bruker hjelm,saa e d dei vaksne som sikrar seg sjoelve,og ikkje dei stakkars smaa ungane som sitter paa.Foerste gongen me skulle krysse trafikken va me livredde.Cluet e aa gaa sakte og sikkert over..men naar ein star midt inni kaoset frister d aa springe saa fort beina kan klare. Etterhvert kom me litt meir inn i det,og det gjekk heldigvis bra.ingen skade skjedd,sjoel om d va nareme at TM fekk ein scooter paa skrotten.

Sia me ankom ganske seint den foerste kvelden,va d rett i loppekassa paa d trivelige hostellet me budde paa.Va ein australer som dreiv det,og me tenkte at d maatte passe midt i blinken,sia me lengter tebake te australia.
neste dag benytta me sjansen te aa gaa paa museum.og me fant ut at det vietnamesiske etnologi museet va d som virka mest fristans(ekje
sykkeltaxisykkeltaxisykkeltaxi

me torte bare ta ein slik ein paa natestid da trafikken va minimal:)
akkurat nokken museums rotter me).Daa m venta paa bussen dit,traff me paa ein vietnameser som meir enn gjenne ville vise vei.han hadde allerede plukka opp ein kanadier som va i samme aerend,saa me blei litt a et reisefoelge.men hadde kje me moett paa han,e eg sikker paa at me aldri hadde fonne fram.Museet va saann passelig interessant,men morro aa laere litt om kulturen.denna vietnamesiske guiden vaar ville vise oss rundt i heile hanoi,og va i ferd m aa avtale tidspunkt for oppmoete neste dag,men der matte me hoeflig takke nei.men d va trivelig saa lenge d vara.

I gatene i Hanoi myldrer d a folk som proever aa selge deg ting,eller tilby mopedtaxi eller ein sykkeltur ut i kaoset.problemet deiers e at dei ikkje tar nei for et nei,og ein maa avogte ta i bruk utestemma for aa faa dei te aa forstaa.Saa i starten va me ganske irriterte for at me aldri fekk vaere i fred.etterhvert vennte me oss te hysteriet og tok det meir med fatning.ekje morro aa se dei fattige folka som sitter gatelangs og tigger,og spesielt ikkje alle ungane som proever aa fa skrapa sammen litt penger.men ein boer hels unnga aa vaere for spandabel.mye
Ha Long bayHa Long bayHa Long bay

og me budde paa ein sann type baat som du ser paa bildet.
vil ha mer,desverre!!!!!
Ein kan faa tak i mange lokale matbitar gatelangs,men maa aerlig innroemme at d frister lite naar ein ser dei sitter aa kutter opp kjoettet paa fortauet.saa me stola heller paa lonely planet boka vaar,og fant ein restaurant me la vaar elsk paa.trur me inntok dei fleste maaltidene der.Hadde et herremaaltid te den nette sum a 750 tusen (dong).Saa daa va d bare aa bla opp m millionen.hoeras mykje ut,men m forrett,hovedrett,dessert og drinker for 3 personer kosta detta ein slikk og ingenting.(rundt 250 kr)
Sia d va siste kvelden Trine va m oss paa turen maatte me teste utelivet paa kvelden.Og d va kje saa mykje aa skryte av.men me moette ein festlig britisk gjeng som me prata og skaala litt med.
Daa me skulle heim att(ikkje saa alt for seint)fekk me oss ein overraskelse.den ellers saa myldrans byen va heilt tom og stille.d va bare nokka sykkeltaxier som stod langs gatene.me tenkte derfor at me endelig ville benytte sjansen te aa proeve ein sann sykkeltaxi, uten aa sette livet paa spill blant alle scooterane.eine og aleine i trafikken hadde me ein artig tur paa vei tebake te hostellet vaart.

Neste dag matte me ut paa markedene aa se.her e alt au veldig billig og ein kan prute seg fram te ein svaert god pris.TM og Trine fekk hvert sitt minnekort te kameraet(1 Gb) te ca 80 kr..og va med andre ord stor fornoegde m handelen.ellers blei d litt smaattri her og der.Kan nevne at mange a vietnameserane bruker munnbind naar dei vanker ute i trafikken.ganske forstaaelig,for d ekje akkurat fjellluft aa innhalere der nei.detta syns me va litt artig,saa me tenkte me fekk gjoere som dei,og kjoepte hvert vaart munnbind.men etter 10 sek hold me paa aa kovne,saa det va kje akkurat sporten for oss.
Etter mykje labbing denna dagen,tenkte me at d va tid for massasje.hadde faktisk hoert litt a hvert om massasjen i hanoi,men tok likevel sjansen.60 kr for ein time massasje va kje den stoerste summen,saa me beit paa.For aa vaere aerlig,saa kunne me spara oss for dei 60 kr'ene.jentene som masserte oss va baade smafrekke og dirty,og me foelte oss alldeles ikkje komfortable der me laag halvnakne under hvert vaart handklede.i tillegg va kje massasjen saa alt for god heller...sa me va glade da timen endelg va over.daa me va ferdig knadd ville massoesene ha litt ekstra driks,og daa me
solnedgang i ha long baysolnedgang i ha long baysolnedgang i ha long bay

kan kje klage paa sikten her nei
bledde opp nokka faa dongar(ja..penger altsaa..hehe)va dei kje fornoegde m summen og hang m geipen.daa fekk d heller vaere,og me stakk fort som raad!!!!Dei hadde tross alt faatt betaling av oss.

Etter aa ha fatt nok a Hanoi,satte me kursen te Ha Long Bay neste dag,sammen m ei gruppe paa 14 personer.tok ca 3 timer m minibuss,for aa komme seg te Ha Long.Dermed va d duka for baattur i 2 dager.
Vaeret va litt skya paa maaraakvisten,saa me frykta at det ikkje ville bli saa bra,men daa me kom fram sprakk skylaget opp og me fekk straalans vaer.Saa daa va d bare aa faa paa seg bikini'n og legge seg paa dekk. baaten va ein stor,koselig trebaat m 3 etg,saa me kosa oss veldig.Fekk oss et dobbeltrom med eget bad teogmed.
Me blei veldig overraska over haa fin natur d e i vietnam,bare me kom oss utafor byen.Det som e spesielt m ha long bay e at d finns veldig mange fjellstubbar som stikker opp i vannet,og d va et veldig fint skue.Det blei kje bare soling paa oss,men au et besoek inn i ei stilig grotte,og kajakkpadlig mellom fjellstubbane.va godt aa faa lea litt paa kroppen igjen,og kjakakkpadlinga
17 mai- er vi saa gla i17 mai- er vi saa gla i17 mai- er vi saa gla i

jentene i den nyinnkjoepte finstasen m heimelaga norskt flagg...hipp hipp hurra!!!!
va midt i blinken. saag nokka brennmaneter igjen,og me padla som gale for aa komme oss langt unna dei.fekk skrekken i malaysia.Etterpaa satt me aa betrakta ein fin solnedgang paa dekk.ja,livet foelas herlig i saanne stunder😊
Ute i Ha Long bay bur det faktisk folk i flytans hus.mange a dei lever av aa proeva aa selge turister ulike typer varer som snacks og brus(nokke som desverre for dei e aa oppdrive paa baaten au).Det me grua oss mest over aa se,va haa mykje kleer dei hadde paa seg i den steikane varmen.her snakkaer me hatt,hanskaer,skjorter og langbukser..mens me sitter aa svetter i bare bikini'n.Grunnen te detta e at dei frykter aa faa sol paa kroppen.jo kvitare dei e i huden,dess meir attraktive e dei.nokke som blir ganske omvendt for oss norske turister,som gjoer alt for aa faa litt farge paa den ellers saa vinterkvite kroppen.
Etter 2 fine dager paa baattur,reste me tebake te Hanoi igjen,for aa haape at Anja hadde fatt ny beskjed om minibankkortet sitt og for aa lade opp batteriene te 17 mai og den videre reisa.

Etter og ha plukka upp Anjas kort som endeleg hadde finne vegen te banken, satte me kaan paa flyet te Ho Chi Minh City. Denna gongen med Pacific Airlines, som er enda et billig flyselskap som opererar rundt omkring i Asia. Flyet va som vanleg litt forsinka som det alltid er her, men standarden var hvertfall bra og dei to timane flaug bokstavleg talt avstad sia me tilbringa mesteparten av tida i draumeland! Hadde paa forhaand booka kaan et hotell som viste seg aa vera bra. Et fint dobbeltrom te ein billeg penge, er slutt paa livet paa sovesal naa ja med dessa billege hotellprisane😊

Sia det va 17. Mai i denna dagen hadde me jau lyst aa feire litt da. Prova og ringe det norske konsulatet her i byen fo aa undersoke om dei arrangera noko, me me fekk dessverre ikkje kontakt😞 so daa maatte me jau ta saken i egne hender...festlighetene starta med at me inntok ein meget god pizza, daug bra som festmat syns me. Sia me "dessverre" ikkje he hatt muligheten te aa drasse bunaden jorda rundt, saag me det hogst nodvendig og anskaffe kaan noko nytt te denna store dagen. Me gjekk derfor te innkjop av to nydlege rosa kjolar, og va meget fornogde. Me dolla kaan upp i den nye finstasen og tegna et norsk flagg for anledningen. Detta tok me med kaan ut i haap om og vekke uppmerksomhet blant eventuelle andre norske som maatte befinne seg i Vietnam paa denna dag. Me motte dessverre ingen da, men hadde det svaert moro for det. Hang i ein kul bar med god musikk og blei gode bussar med betjeningen. Ei annerledes, men artig feiring😊

Neste dag va det tid for museum. Me gjekk i et krigsmuseum der det er mange bilde av alt det grusomme som skjedde under Vietnam krigen og det er ogsaa bilde som viser menneske med faele skader og handikapp som har blitt foraarsaka som foelge av ei gift de sproyta ut under krigen. Det var virkeleg ille og sjaa alt detta.
Va og kikka litt rundt i byen etterpaa, men handla ikkje stort. Ellers va me ein tur ut og kikka litt og aat god mat. Maa sei me likar denna byen mykje bedre enn Hanoi. La kaan ganske tidleg for me hadde booka ein tur te Mekong Delta dagen etter.

Bussen me skulle ta va jau seff litt forsinka, men kom teslutt. begynnar aa bli vant te detta naa, hehe. I Mekong Delta faar ein
Godis fabrikkenGodis fabrikkenGodis fabrikken

ikkje akkurat paa hoegde m den i svinesund,men de laga veldig god kokkoskarameller her..nam!!
sjaa korleis folk lever rundt elva og korleis dei benyttar seg av denna til sine daglege gjeremaal. Det er veldig frodig og gronnt rundt der saa det spirar og gror godt. Me blei raskt plassera i ein baat naar me kom dit. Denna frakta kaan rundt det 4 ulike oyar i deltaet. Me fekk sjaa hossen dei lagar et slags kokosnott godteri. Her va alt for haand ja, sat ein 5-6 damur paa et bord og pakka alt in te slutt. Me fekk fysst prove smake, og syns detta va gruleg godt, so me slo te og handla ei plate😊smaka au paa noko banan likor...men det va kje like godt nei! Ellers saag me det daglege livet med kles vask i elva, som ikkje akkurat va rein(!), og me blei rodd rundt i nokon mindre baatar i ein smal kanal med hogt siv paa alle kantar, stilig. Fekk au med kaan noko underholdning i form av lokal vietnamesisk sang og musikk. Me blei servera diverse ferske eksotiske frukter som mango, ananas, papaya, rambutan og mini bananur, nydeleg!

Va veldig varmt denna dagen, so daa er det ikkje te og unngaa og svette som ein gisse! men det er jau likt for alle heldigvis, men du foler deg jau ikkje akkurat lekker, det er i saa fall bare i et minutt etter du he kaame ut av dusjen! Dessverre va kje standarden paa bussen so bra heller, saa va kje fred og faa for varmen nokon plass denna dagen. Men ska ikkje klage, er naa mykje bedre med fint ver en regn da😊 Etter litt om og men, me maatte plutseleg av ein eller ana grunn bytte te ei ana gruppe, blei me frakta te et hotell der me skulle ivinatte. Turen innebar et mote med ei vietnamesisk bilferge...ganske interessant,hehe. Gjor kje stort ana den kvelden enn og innta et bedre biff maaltid paa ein kosleg restaurant ned med elva.

Tidleg paa'n i dag for aa faa med kaan et flytans marked der det blir selgt frukt. Va interessant og faa med seg. Besokte au 2 fabrikkar der dei produsera ris og nudlar. Ellers va me litt rundt forbi i baat, og hadde ein etterlengta siesta i ei hengekoye der me inntok fersk ananas😊 Va ein lang og varm busstur tebake te Saigon etter paa...men gjekk naa greit det au. Va valg denna dagen, so me va litt spennte
baat selgeranebaat selgeranebaat selgerane

her kan ein faa kjoept et knippe utvalg a solsteikt-snacks
paa om det ville vera liv og roere paa kvelds tid. Det viste seg aa vera skuffans lite da men, hadde det moro for det me. Fekk kaan ein britisk venn (som me ofte gjer sia det myssar av dei ivi alt,hehe) som me spila 4 paa rad med og inntok nokon gode drinkar.

naa ber det videre med buss te Kambodsja, faar haape grensekryssinga gjeng smerte fritt😊 He hatt det veldig bra i Vietnam, synd me ikkje fekk med kaan det som er i mellom Hanoi og Saigon au da(og d e ganske mykje), men kan jau ikkje rekke alt! Og ein kan alltids kaama tebake, ska lova dikkaan at reiselysten kaans ikkje er metta ennaa nei,hehe😉

Tot: 0.063s; Tpl: 0.027s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0308s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb