Thaimaan kuulumisia

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket
September 22nd 2006
Published: September 22nd 2006

Yli 30 tunnin matkasta selvittiin kunnialla ja lennolla Lontoosta Bangkokiin saimme nukuttuakin yllattavan hyvin. Lontoossa onnistuimme nakemaan lentokoneen laskeutuessa kuuluisan punaisen kaksikerroksisen turistibussin joten Lontookin on nyt sitten nahty. ;D. Bangkokissa siirryimme bussilla ulkomaanterminaalista kotimaanterminaaliin ja varatulle lennolle hyvissa ajoin. Lento oli mielenkiintoinen silla olimme lahes ainoat lansimaalaiset koko lennolla. Taalla Thaimaassa ollaan oleskeltu ja kierrelty nyt hieman alle viikko. Mahtavaa on ollut ja paljon nahty jo nain lyhessa ajassa. Koko ajan olemme olleet Phuketissa mutta ensviikon alussa on tarkoitus siirtya Krabille. Aluksi olimme kolme yota Karon Beachilla jonka jalkeen siirryimme yhdeksi yoksi Kata Beachille koska emme saaneet huonetta Katathani hotellista Kata Noi Beachilta. Vastaanotossa meille sanottiin etta hotelli on taynna, mutta todellinen syy voi olla kantamissamme rinkoissa. Eivat taida olla kovin suosittuja viiden tahden hotellissa. 😉 Varasimme hotellin sitten internetin kautta ja siirryimme sinne eilen. Hotelli on kylla todella upea, palvelu on erittain hyvaa ja aamiainen mahtava. 😊

Tiistaina kavimme paivan mittaisella saarikierroksella jolla tutustuimme lahinna Phi Phi saariin. Opas oli mahtava tyyppi jolla juttu lensi ja maisemat olivat uskomattoman hienot. Paasimme uiskentelemaan laguuneihin ja koralliriutoille. Kaloja oli ihan kasittamattoman paljon ja valilla Milkalle meinasikin iskea paniikki kun kalat keraantyivat ymparille syomaan leipaa isona parvena. Oppaamme ja veneemme kapteeni veivat ainoastaan meidat katsomaan riuttahaita (edellytyksena oli hyva uimataito) ja onnistuimmekin nakemaan muutaman josta suurin oli noin 1.5 m pitka. Snorklatessa onnistuimme nakemaan myos muutaman barrakudan ja Nemon (ilveilijakalan). Reissulla kavimme myos Apina saarella jossa apinat olivat niin kesyja etta tulivat hakemaan ruokaa kadesta. Reissun hinta oli 1100 THB / henki eli noin 23 EUR. Hintaan sisaltyi bussikuljetus hotellillta satamaan, venematkat (yht noin 3h), mittava lounas seisovasta poydasta, snorklausvalineet, virvoitusjuomat seka muuta pienta purtavaa. Joten reissu oli kylla hintansa veroinen ja kesti noin 9 tuntia. Ruoka on taalla halpaa, kuten moni muukin asia. Syotya ja juotua saa 2 eurolla per henki ja jos syo oikein kunnolla alkupalat ja jalkiruuat mukaanlukien, kahdelta hengelta menee alle 10 euroa.

Bangkokin levottomuudet (vallankaappaus) ei nay taalla Phuketin saarella millaan tavalla ja kasityksemme mukaan myos Bangkokissa on melko rauhallista.

Terveisia kaikille!! 😊

23rd September 2006

Hei!
Kuulostaa ja näyttää upealta! Varjosta tiedettiin, että se oli todellakin Kari joka syötti kuvassa apinaa. :o) Meillä on teitä ikävä! <3 Terveisiä, halauksia ja pusuja meilta kaikilta! M,T,E,E&E
24th September 2006

Heippa!
Voi kuinka ihanalta siellä näyttääkään!Tulee muistoja mieleen..:) Selvisitte sitten apinasaarelta ilmeisesti ilman apinoiden hyökkäystä?!;) Mulla on kuulkaa jo aika kova ikävä mun parasta ystävää...Mutta aivan ihanaa, kun voidaan kuulla ja nähdä teidän reissun kuulumisia!!Raksu!Pusuja Ja Isoja Haleja!Nautiskelkaa!

Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0362s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb