Goodbye Koh Yao and Sawasdee Phuket

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket
January 20th 2011
Published: January 20th 2011

Vi tog afsted om formiddagen og til trods for de høje priser på stort set alt var det noget vemodigt at forlade udsigten fra vores villa. Butleren havde skaffet os en tuk tuk der skulle køre os til havnen. "yes driver is waiting for uuuu - you pay him 300 baht yes. He take you to boat. One boat sailing 10.30 another sailing 10.15, maybe you go on this boat, khap. And then another driver waiting for uuu at pier in Phuket to take you to hotel, khap".
Det var endnu en af de fantastiske færger og turen til Phuket tog 45 minutter. Den var godt proppet og mussi-damen der samlede overfarten ind havde et stort bredt smil på. Der var kun billetter nok til cirka halvdelen af passagererne så vi andre fik ikke en men der var heller ik' en skid man kunne bruge den til.
Det var en sleepy fisherman village vi ankom til og der var adskillige lokale der forsøgte at shanghaje folk til at bruge deres transport. Dem der vidste bedre hoppede på bussen.. og så var der os...
Vi havde jo så bestilt en chauffør og han forsøgte så også at sælge os transport indtil jeg kunne se på den sammenfoldede seddel han stod med i hånden at der inde i den stod Ms. Julie og Mr. Matin. haha.
På turen kørte vi både forbi number one shopping in Phuket og number two shopping in Phuket samt the Big Buddha, number one view in Phuket. Da vi ankom til vores hotel som lå imellem Chalong Bay og Rawai blev vi mødt med kolde klude og juice samt en meddelelse om at vi var blevet opgraderet :o)
Vi havde simpelthen fået en lejlighed der var stor nok til at huse 5 personer med 2 soveværelser med hvert deres ensuite badeværelse, oversized tub, shower og hele baduljen. En gigantisk stue med åbent køkken og spisestue og udgang til vores terrasse med havudsigt og adgang til poolen.
Aftenen gik med en tur til Kata og Karon på vores motorcykel hvor vi spiste i Kata på samme restaurant som Stig Elling og hans kæreste.
Vi blev hurtigt enige om at 2 dage var for lidt så vi skar en dag fra på Phi Phi for at blive 3 dage på Phuket.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0485s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb