Krabi, vervolg


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi
December 27th 2012
Published: December 29th 2012
Edit Blog Post

Op zaterdag 8 december had ik samen met John een 4 eilanden tour geboekt. We werden rond 8 uur opgepikt aan het hostel en naar Ao nang beach gebracht waar we samen met een hoop andere mensen aan boord gingen van een grote longtailboat. Op die boot leerde ik ook de Française Laure kennen die in hetzelfde hostel verbleef.

Het eerste eiland dat we bezochten was Poda Island. Dit kleine eiland was haast verlaten maar heel mooi. Misschien wel het mooiste eiland dat ik in Thailand gezien heb. We gingen aan land en verbleven er ongeveer een uur. Op het eiland waren we vrij om te zwemmen, te snorkellen of gewoon te relaxen in de zon. Na Poda eiland ging we naar het 'chicken island' dat zijn naam te danken heeft aan een rotsformatie die, vanuit een bepaalde hoek, moet lijken op een kip en met de nodige verbeelding had het daar inderdaad iets van weg. We stopten daar voor een half uurtje om te snorkelen wat gezien het heldere water de moeite waard was.

Eenmaal terug aan boord geklommen voer de boot naar Tup island. Dit eiland bestaat eigenlijk uit 2 delen die bij laagtij verbonden zijn met elkaar. Dan kan je ook van het ene stuk naar het andere stuk wandelen.
In de tour zat ook een lunch inbegrepen die we hier aangeboden kregen. Na de lunch wandelden we rond het ene eilandje en gingen we tot halverwege het andere eiland.
We hadden de hele dag schitterend weer en dit hielp om de eilanden en het azuur blauwe water echt te laten schitteren. Ik kreeg er een paradijselijk gevoel bij. Als afsluiter hield de boot nog halt aan Phranang cave waar ik een paar dagen eerder al was geweest. De tour eindigde waar die begon, in Ao Nang.

Later op de avond zijn we met een grote groep mensen vanuit het hostel iets gaan eten in de buurt. Bij die grote groep zat een groot deel Nederlanders wat mij de kans gaf om nog eens wat Nederlands te spreken.



De dag erop nam ik opnieuw een longtail boat naar Railey beach om daar een kajak te huren voor een paar uur. Ik voer met de kayak rond de grote lijmrots die ik eerder al had beschreven voor Phra Nang beach. Na een paar uur pedellen in het warme weer zocht ik mezelf een mini stukje privé strand om daar wat uit te rusten en te zwemmen. Aangezien ik opnieuw ten laatste om 17.00 een boot moest terugnemen bracht ik de kajak rond 4 uur terug, at iets en maakte mijn weg naar de longtailboot.

Aangekomen in het hostel boekte ik nog een toer naar de Phi Phi eilanden voor de dag erop, tevens mijn laatste dag op Krabi.

Ik werd opnieuw opgepikt in vroege ochtend (voor mij is 8 uur vroeg) en ik werd ook ditmaal naar Ao Nang beach gebracht om in te schepen op een boot. Ditmaal geen lontailboat maar een speedboat. Zoals elke dag tot hiertoe op Krabi was het weer opnieuw schitterend. Er stond tijdens de toer ook veel op het progamma waardoor je overal maar een korte tijd verbleef maar daardoor zag ik veel op een korte tijdspanne.

We hielden halt aan Bamboo Island en Monkey Island enkel voor het nemen van enkele foto's. We gingen aan land op 1 van de Phi Phi eilanden om Maya bay te zien. Bekend uit de film 'The Beach 'met Leonardo Di Caprio'. Die baai is ontzettend mooi maar helaas ook ontzettend druk. Vooral de Chinese bevolking was hier massaal aanwezig, als dit een voorbode is voor de stijgende rijkdom van de Chinezen, hou u dan maar vast aan de takken van de bomen eens die massaal naar Europa afzakken. We gingen ook twee maal voor anker voor de kust om te snorkelen.

We hielden als afsluiter ook halt in Phi Phi don voor de lunch in een cafetaria. Het was ondertussen al voorbij 15.00 dus ik was op dat moment bijna uitgehongerd. Na het eten ging het opnieuw met de boot naar Ao Nang beach voor een lift naar het Hostel.


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement



Tot: 0.177s; Tpl: 0.012s; cc: 17; qc: 66; dbt: 0.1069s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb