Welcome to Phuket

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi
April 18th 2008
Published: April 18th 2008

we zijn nu dus definitief weg van het vrijwilligershuis.. Vorige keer zeiden we vol goede moed die avond naar Nakhon Si Tammarat te gaan, maar helaas was er niet echt een bus. Dus zijn we de volgende ochtend gegaan. De bus was nogal vol, dus waar mochten Loes en Anne... dit raadt niemand... op het dak van het toilet. letterlijk op de wc dus. gelukkig duurde de busreis slechts 8 uur.. toen we aankwamen in Nakhon (zo noemen we het voor de gemakkelijkheid), toen was het uuuh, warm.. En voordat we uberhaupt van het busstation wegwaren hebben minstens 5 mensen gevraagd wat we daar in hemelsnaam deden.. so much for the lonely planet. tot overmaat van ramp verdwaalden we, okay, nee, we liepen gewoon de verkeerde kant op. loes was verstandig en besloot dat we maar eens de weg moesten gaan vragen. Daar ontmoetten we de lieftallige (P)ollie. Een hele lieve thaise vrouw die net zoals iedereen niet begreep wat we daar deden.. Daarbij was ze nogal overbezorgd en bracht ons naar een hotel, vervolgens nam ze ons mee naar de nanny om haar zoontje op te halen en daarna zijn we naar de grote tempel geweest. Ze was heel aardig en kon heel goed engels... Toch niet helemaal verloren, wij dus... Van haar mochten we wel naar het winkelcentrum, dus daar werden we afgezet. Nou en jullie weten hoeveel loes en anne van shoppen houden, dus we hadden de avond van ons leven.. Eten dan maar.. En daarna terug naar het hotel om lekker james bond te kijken. Kei leuk!
De volgende dag was het Songkran. Ik, Anne, realiseer het me nu pas, maar dat het eindigt met kraaaan is eignelijk heel leuk. Want weet je wat ze doen met thais nieuwjaar? Water!! Heel Thailand verandert in een groot watergevecht. En ja, wat krijg je als je in een stad bent waar ze nooit toeristen zien.. Een nieuw spelletje: maak de toeristen nat, met kleurtjes, raak ze aan en geef ze kusjes. Gelukkig heeft loes een heel goed orientatiegevoel en zijn we een uur compleet de verkeerde kant opgelopen. Toen dachten we, goh, het centrum was toch echt iets dichterbij... Laten we maar terugliften.. Er was een zeer vriendelijke thaise man met een klein zoontje die ons allebei erbij op zn scooter terugbracht en na veel overleg met zn broer, die wel Engels kon, ons weer naar de grote tempel bracht. Oja, nieuwe ervaring: vier mensen op een scooter.. past best.. Bij de tempel was een optocht, Songkran... Dus die hebben we eerst gevolgd en daarna de tempel bezocht. Toch raar, hoe moet je je gedragen bij zoiets? Klinkt heel flauw, maar zo'n tempel als deze, daar zijn vooral toeristen. Thaise toeristen dus.. Maargoed, het wa wel heel mooi.. Daarna zijn we weer door de stad gaan lopen, en wie kwamen we tegen? de Thaise scootermeneer.. We wilden naar de markt. Anne heel trots in het thais: thalaad.. Nou, weet wat je zegt. Zo heette het grote park buiten de stad dus ook. Gelukkig nam de man allerlei binnendoor weggetjes., Vol thaise mensen, voornamelijk jongens, voornamelijk zat, die ons natuurlijk helemaal geweldig vonden. Ja, als je last hebt van minderwaardigheidscomplex moet je echt naar Nakhon gaan. We hebben minsten 32897324 keer gehoord hoe mooi we waren en hoeveel ze van ons hielden. We zijn door minstens 82374982374893274328 thaise mensen aangeraakt... Heel leuk, af en toe werd je er een beetje claustrofobisch van, aandacht is leuk, maarja, op een gegeven moment als je met een vastgesmolten glimlach tegen iedereen hoi moet zeggen en terug moet zwaaien voel je ineens mee met alle beroemde mensen... Echt hoor, mensen wilden met ons op de foto.. En je zou het niet verwachten maar we hebben de halve dag bier afgeslagen... Uiteindelijk, na vele omwegen, zijn we toch gekomen waar we wilden.. En naar de avondmarkt gegaan.. Nieuw doel: probeer al het eten.. Dat betekent zon' 50 gerechten.. Goed, regels dan: Je hoeft van alles maar 1 gerecht en van alles maar 1 soort. 1 worst is alle worst.. 1 bord rijst is alle rijst.. Ook dat leek nog steeds te veel, dus dingen die niet lekker leken hoefden ook niet. Wat we hebben gehad: loempia, pannekoek, sticky rice, worst, gefrituurde mosselen, bord rijst, choco shake, roti (soort pannekoek), vreemdsoortige kroepoek en popcorn.. Nou, valt best mee toch? o, en een spies. die was vies.. maar hij zag er toch echt lekker uit!
Goed, uitbuiken met bier in de hotelkamer aangezien we na al die dronken jongens overdag niet uit durfden.. Soms zijn we zo verstandig..
De volgende ochtend wilden we naar Krabi liften.. Aangezien thaise mensen het fenomeen liften niet kennen en de buschauffeurs ons graag mee wilden, dat wil zeggen, alles andere mensen uit de bus gooien omkeren en ons meenemen, is dat niet gelukt.. We zijn wel met een minivan in Krabi aangekomen. Daar zitten een stuk meer toeristen en vonden we dus makkelijk een leuk hostel. Krabi is verder niet heel bijzonder, maar er zijn wat leuke cafe's met grappige thaise jongens die lachen als paarden (HIC, welcome to Phuket, HIC HIC HIC grgrgr,thaise humor...) De volgende dag, dat was uhm, dinsdag, zijn we naar een grote tempel hier in de buurt geweest. ons was verteld dat er veel apen zaten. Eerst hebben we een wandeling gemaakt in de vallei langs allerlei grotten. we hebben een schildpad gezien, een interessant reptiel en anne ging bijna bovenop een interessant reptiel wat een halve hartinfarct veroorzaakte, bij beiden. Ook heeft anne zich tot bloedens toe verwond... Ze stootte namelijk haar teen tegen een takje. Jaja, de gevaren van de jungle.. Goed, terug in de bewoonde wereld waar de tempels waren: APEN... en veel ook! Zie de foto's.. We vonden een trap, 1237 treden.. wisten wij veel, doen we ff.. nou, geloof ons, rust je goed uit als je zoiets ooit tegenkomt.. Een halve fles water is niet genoeg en eet eerst ff... En tja, als loes halverwege de dop van de fles naar beneden gooit heb je ook geen water meer.. Nouja, je denkt dat je minstens halverwege bent, maar je bent ergens bij trede 300.. echt een ramp. Goed, eenmaal boven, was een heeeeeeeeele grote boeddha en prachtig uitzicht... Het was echt de moeite waard.. En daarna, je raadt het nooit, 1237 treden naar beneden.. Op naar water en eten... Een goeie dag vol beweging dus..
Woensdag zijn we s'ochtends naar een eiland gegaan.. Railay. Toen we er aan kwamen dachten we, onee, gatsie, waar zijn we nou weer beland? echt alleen maar toeristen en het was wel mooi, maar, tjah, toeristisch, alleen maar resorts en zo rijk zijn we ookal weer niet... We zagen wel al snel een aap... Na uitgeput op het andere strand terecht gekomen te zijn adviseerde een behulpzame jongen ons een ander leuker strand.. How to get there? That's quite complicated... je kan om die berg door de zee lopen, maar de rotsen zijn scherp, maar gezien jullie schoeisel verandert de zee in de rode zee... ten tweede kan je natuurlijk ook gewoon over de berg klimmen. met backpack.. mn vriendin kon het ook.. dus wij, vol goede moed.. over de berg.. dit keer dachten we gelukkig wel aan water.. nou, het is ons gelukt, maar het was wel een avontuur van bloed, zweet en tranen.. Klimmen was ook echt klimmen, met touwen en al... en backpack en al... zie dan maar eens in evenwicht te blijven. o o, we zijn zo goed... Op het strand smachten we naar eten!! En natuurlijk een bungalow.. De eerste beste thai die bungalow riep, sterker nog, hij zong het, hebben we gevolgd naar de meest basic bungalow die je je kan voorstellen.. De eerste keer dat we slechts op een matje hebben geslapen.. Maarja, wat wil je, voor 150 baht.. We hebben gewoon lekker gechild en nog meer thaise reggae mensen ontmoet.. Die zijn echt leuk. Volgende dag, donderdag, hebben we smiddags een kayak gehuurd en hebben we de hele middag gekayaked.. Dat was echt vet.. We hebben zelfs een vliegende vis gezien en gesnorkeld. In eerste instantie vanuit de kayak, de een leunde de ene kant op en de ander deed aan de andere kant zn hoofd overboord.. Maarja, dat is ook weer zo lastig.. Daarna aan het strand.. Het was vast niet bijzonder, maar voor ons toch speciaal.. We hebben wel minstens 50 levende koralen gezien en ook wat tropische vissen.. Toen waren we moe.. Dus we zijn om 10 uur gaan slapen.. noujaa.. naast ons was een feestje, het was bloedheet en overal was zand.. dus rond 3 uur vielen we ongeveer in slaap.. onze eerste echte kutnacht... maarja.. Vanochtend was ons geld op en er was geen pinautomaat.. Dus nog maar een keer de kayak gehuurd en naar een pinautomaat geroeid...
Vanmiddag hebben we de boot naar Ao Nan genomen. Dat is een soort verijdeld texel.. echt afschuwelijk, dus maar gauw weer de bus naar Krabi.. Nou, daar zijn we nu.. Gedoucht en tanden gepoetst na twee dagen van pure smerigheid... Nou is het half acht en we beginnen hongerig te worden..Morgen gaan we naar Surathani om vanuit daar de jungle in te trekken.. Wakker blijven door herrie van apen in plaats van dronken feestgangers.. Is weer eens wat anders..
En oja, bedankt voor jullie leuke reacties allemaal.. We reageren er misschien niet echt op, maar het is echt heel leuk om van jullie te horen! Want tjah, missen is een groot woord, maar af en toe denken we wel eens aan een gezellig avondje in de move... of gewoon aladin kijken natuurlijk...
liefs,
almost en loed
goed, dat heeft uitleg nodig... loes wordt door thaise mensen over het algemeen loe of loed of soms zelfs loes genoemd.. kunnen we mee leven.. anne daarentegen heeft het iets moeilijker.. onna? oma? enna? en dan zeg je, ja, bijna goed..(almost) dan denken ze, aha, het kwartje valt, het zijn almost en loes.. nou, lekker dan...oja, e hebben overigens niet veel foto's.. vanwege het vele water...

Heee
Echt super leuk al jullie avonturen! Wij waren echt een dag voordat jullie in Krabi waren in Krabi! Met Songkran ook veel aangeraakt, en zelfs aangerand door dronken jongentjes... bleg! Wij zitten nu weer in het vertrouwde ranong en gaan morgen naar Toom toe en dan naar het noorden! Hoe staat het met jullie plannen om naar Laos te gaan? Groetjes Annemieke
20th April 2008

nou lieve loes en anne anne en loes ik mis jullie toch wel een beetje en een gezellig avondje in de move ook! maar gelukkig is het hier nu ook lekker warm en schijnt de zon en dat is leuk :) heel veel liefs en kusjes!!! ook aan de apen.

helden!
Hee dames, Wilde jullie nog even bedanken voor de pilletjes.. Heb een hele goede busreis gehad. Zit nu in maleisie en is heel tof hier, hoop dat jullie het ook een beetje leuk hebben daaro! Wherever that may be. hebben jullie al facebook by the way?? groet, Caspar
21st April 2008

eindelijk gevonden!
Hee Anne en Loes, Eindelijk heb ik jullie weblog gevonden!! ik heb dan ook in een keer al jullie verhalen gelezen! super zeg! ben echt jaloers, maar gun het jullie van harte! Anne, de dans wordt super gaaf! en je moet een hoop leren als je terug bent! maar wel super leuk dat je dan toch mee kan doen! verder zijn we hier erg aan het examenstressen;) maar dat hoort erbij he! heeel veel plezier nog! Liefs, Florian
22nd April 2008

Hey Loes en Anne, Heb er even een paar gelezen, leuke blogs! Aan de foto's te zien een hele ervaring ook ^^ Have fun! x Wesley

Tot: 0.08s; Tpl: 0.022s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0431s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb