Full Moon Party


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Pha-Ngan
January 19th 2003
Published: January 19th 2003
Edit Blog Post

Naa sitter jeg paa Koh Pha Ngan (som er nabooeya til Koh Tao). Dette er egentlig en stille liten oey, som har en diger turistattraksjon, og det er Full Moon Party. Hver fullmaane samles opp til 8000 mennesker seg her for aa feste livskitten ut av seg for en natt eller to (eller flere, noen vet bare ikke naar man boer stoppe). Saa, siden jeg var like ved, og fullmaane var paa fredagen saa maatte jeg jo faa med meg hva det var for noe.

Hele stranda var full av utendoersdiscoer puber, barer, og i det hele tatt. Hauger av mennesker paavirket av alkohol og andre mindre lovlige substanser danset rundt, satt og saa paa andre, klinet, badet, hoppet, og i det hele tatt. Det er noe av den villeste partyscenen jeg noengang har sett, og absolutt verdt aa ha faatt med seg.

Av en eller annen merkelig grunn (eller kanskje ikke saa merkelig naar man tenker over det) saa var alle fritt vilt. Jeg har ikke tall paa hvor mange ganger noen kloep/stroek/befolte rompa mi under den natta, men det var ikke faa!!!

Ellers var hele stranda satt opp med scener, mega-lyskastere som lyste opp aasene ved siden av, infrablaatt lys (er det noe som heter det??) som lyste opp \'glow-in-the-dark\' tattooeringer man kunne faa lagd.

Jeg tror jeg tasset meg hjemmover en gang paa morgenkvisten, rundt 8-9 om morgenen. Fikk sovet et par timer foer Casper (en dansk gutt jeg traff paa Koh Tao, og som jeg deler rom med) kom hjem med to danske jenter og to tyske gutter paa slep. Opp og hopp, og ut paa et annet disco... det var ganske saa interessant. Kan tippe at de fleste som var der ikke hadde sovet i det hele tatt, og hele scenen var ganske saa bizarre. Etterhvert ble det en del vannspruting ute og gikk, siden flere og flere bare tippet over og sloknet, og bekymret venner (og noenganger fremmede) poeste paa med vann for aa faa de til aa komme til live igjen...

Etter et par timer der saa vandret vi og fant en restaurant som viste film, og dallet der resten av dagen. Akkurat hva som trengtes etter et par dager med rimelig heavy partying... I dag er det videre til en annen strand, eller til Koh Samui - vet ikke helt ennaa.


Advertisement



Tot: 0.094s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb