Bottle Beach, Slip 'n Fly, Secret Mountain en Muay Thai!


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Pha-Ngan
May 18th 2019
Published: May 18th 2019
Edit Blog Post

Na Khao Sok namen we de taxibus, boot en een open taxibus naar Koh Pha-Ngan. Op de boot had ik met een aantal reisgenoten lange gesprekken over feestdagen in verschillende landen, politiek en meer. Erg leuk hoe je hier in korte tijd zulke gesprekken met mensen te hebben!

Na een hobbelige rit met de open taxi kwamen we dan eindelijk bij Bottle Beach aan. Dit strand heet zo, omdat de baai vanuit de lucht op een fles lijkt. Hier verbleven wij in beach bungalows, wat betekende dat wij met 1 stap uit de deur gelijk op het strand waren. Helaas was de lucht voornamelijk grijs met soms een bui, dus lekker zonnen zat er niet in.

Op Bottle Beach hebben we volleybal gespeeld, een vuurshow bekeken en natuurlijk lekker gegeten en gedronken. De kok kwam uit Birma, dus heb ik uiteraard de Birmeese curry geprobeerd en die was erg lekker! Wel een beetje pittig, maar daar houd ik wel van. Met het drinken bleven er bijzonder weinig mensen over, de toergidsen zeiden zelfs dat ze er een beetje teleurgesteld in waren. Ik was echter wel één van de mensen die laat op bleef en heb nog met een kleine groep diepe gesprekken kunnen voeren. Zelf vind ik dat niet zo erg, ik ben zelf meestal veel socialer als ik met weinig mensen ben. Ik houd best wel van een feestje, maar er is daar te veel afleiding voor mij, dus ben ik dan vaak wat stiller.

De volgende ochtend vertrokken we met de boot en daarna weer een open taxi naar onze volgende overnachtplek. Dit keer gewoon een hostel. Wel een heel relaxt hostel met hangmatten en direct aan het strand. Na onze spullen hier te droppen en even bij te komen gingen we naar de Slip 'n Fly, een waterpark met een redelijk hoge waterglijbaan die je letterlijk in de lucht lanceert. Ik heb mezelf 2 keer gelanceerd en ben verder voornamelijk een beetje rustig aan gedaan, de late avonden voelde ik eindelijk. Bij het grote deel van de groep was het echter precies het tegenovergestelde, de emmers met cocktails vloeiden en iedereen werd steeds luidruchtiger en liep minder recht.

Na het waterpark gingen we gelijk door naar Secret Mountain. Op de weg er naar toe was ik met zo'n beetje alleen maar dronken, zingende mensen, wat op zich grappig was, maar ik had zelf niet zo veel gedronken, dus ik zat niet op hetzelfde niveau als de rest. Secret Mountain zelf was echter fantastisch! Het is een bar die bovenop een berg zit. Van hieruit kon je met cocktail in hand een prachtige zonsondergang zien.

Toen de zon onder was gegaan gingen we weer met een luidruchtige taxi terug naar het hostel. Hier ging het feestje echter keihard door. Ik had zelf nog een paar drankjes genomen, maar op het niveau van de groep kon ik niet komen. Daardoor voelde ik me ook een beetje buitengesloten, dus besloot ik maar naar mn kamer te gaan. Hier heb ik nog een aardige tijd met twee mensen gepraat die een beetje in de zelfde zone als ik waren. Verder was ik op tijd gaan slapen.

Vandaag is het verder een rustig dagje, het is vandaag Boeddha-dag waarop er niet gedronken mag worden. We hebben echter een hele relaxte plek met een zwembad gevonden waar je stiekem toch een biertje kan kopen. Verder stond er alleen een Muay Thai les op het programma. We gingen hier maar met zn 5en naar toe, de rest was of te brak en/of had te zere spieren van het waterpark. Ik heb er echter van genoten, ik ben echter beter in stoten dan schoppen. Verder gaan we straks streetfood eten op een foodmarket en om 12 uur 's nachts naar de Jungle Party!

Morgen is het eindelijk tijd voor de beruchte Full Moon Party, maar daar later meer over.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.128s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb