Op reis


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-East Thailand
January 18th 2011
Published: January 18th 2011
Edit Blog Post

Alles gaat nog steeds goed hier! Vanavond vertrekken we naar Bangkok. Onze eerste mission zit er op, helaas. We hebben het hier zo goed gehad. Iedereen heeft heel goed voor ons gezorgd, iedereen was vriendelijk. De mensen van de base zijn geweldig. Ze zetten zich allemaal 100% in. Ondanks dat ze een financieel te kort hebben, gaan ze door. Geweldig!

Afgelopen weekend hebben we een YWAM kamp gehad. De afgelopen 2 weken hebben we op elke Universiteit studenten uitgenodigd, en het heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Er waren maar liefst 150 studenten! Een record. Het klinkt als weinig, maar voor Thailand is dat een groot getal. Veel van deze studenten waren geen christen, maar wilden toch naar het kamp komen. SUPER! We hebben ontzettend veel lol gehad met de studenten. We hebben veel nieuwe mensen leren kennen, en we hebben ook meer van de cultuur geleerd. Ik sprak een meisje en haar naam is Nat. Ik vertelde haar dat dit een Nederlandse naam is en vertelde haar de betekenis. Zij verontschuldigde zich voor haar naam, terwijl ik gewoon een gesprek wilde aangaan. Hier schrok ik even van, want ik wilde haar niet beledigen. Zo zie je dat een cultuurverschil in een klein hoekje zit.

Ook hier stonden we weer in het middelpunt. Overal wilden mensen met ons op de foto en telksen werden we op het podium geroepen. Soms voelde het alsof we daar alleen maar waren om mensen te vermaken en voelden we ons niet serieus genomen. We moesten telkens gekke dansjes doen op het podium, en dan werden en grapjes gemaakt die wij niet begrepen. Iedereen in de zaal lachte dan, maar wij wisten niet wat er aan de hand was. Dit was soms frustrerend. Maar we leren zeker om geduldig te zijn en met de Thaise mentaliteit om te gaan. Plannen veranderen last minute en er is niet altijd vertaling aanwezig, dus soms is het maar even gissen was er aan de hand is. Vaak weten we ook pas last minute wat we gaan doen. Het is dus belangrijk om een open en flexibele mentaliteit te hebben en gewoon te doen wat er van ons verwacht wordt.

Vanavond vertrekken we naar Bangkok. De reis is ongeveer 5 uur en we vertrekken om 21.00. Geen idee waarom we zo laat vertrekken. We komen dus laat in Bangkok aan. Morgen hebben we een vrije dag en gaan we naar het winkelcentrum, naar MacDonalds en krijgen we een massage! Heerlijk een dagje rustig aan doen. De dag daarna vertrekken we naar Kanchanaburi. Ik weet niet veel van deze plek, behalve dat ze een geitenboerderij hebben. En we zullen met de plaatselijke kerk samenwerken. Verder zien we het wel, aangezien plannen altijd last minute veranderen!

Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin, hoewel het soms moeilijk is om altijd omgeven te worden door zoveel mensen. We hebben geen privacy en in het team zijn soms wat spanningen. Wat normaal is. Maar al met al ben ik heel tevreden met hoe het nu gaan en ben ik heel blij met dit mooie land!

Iedereen heel veel liefs uit het warme Thailand!
Maud


Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



Tot: 0.091s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0678s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb