Bankwao


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-East Thailand
July 21st 2007
Published: July 21st 2007
Edit Blog Post

zo, nog eens een inhoudelijke update

ik heb zonet voor het eerst in Bankwao twee westerlingen gezien, twee vieze oude mannen. het is zaterdag en het internetcafe zit tsjokvol thaise gamende kinderen, zeer veel geweergeluiden en gewiebel.
vandaag heb ik helemaal niks te doen, en dat is wel leuk. ik heb een prachtig boek, the new confessions van william boyd uit.
mamking heeft met drie vrienden een kaartmarathon gehouden. het is weinig idyllisch. terwijl ze in de begindagen een occasionele zatlap leek, blijkt ze nu toch wel redelijk alcohol - en kaartverslaafd te zijn. ze heeft gerummied van 10u savonds tot 1u smiddags, voor geld, al weet ik niet wat de schaal van de inzet is, en niet gewonnen.
als dit zich afspelen zou in het regenachtige Manchester zou het maar een grimmig tafereel zijn, maar door het goede weer, zachte briesje, en vreemd fluitende vogels, doet het me weinig.

maar ik zou toch liever geen bankwao-resident zijn. een maand is boeiend en interessant, langer zou me minder bevallen. veel arme handarbeiders, die dag in dag uit - zondag is geen rustdag- zijde spinnen en weven, vreemde mi maken, en koekjes bakken.

de meeste mensen van mijn leeftijd lijken bankwao dan ook ontvlucht te zijn, behalve het zeer lieflijke meisje in het internetcafe.

het lesgeven in het middelbaar is nog steeds leuk,af en toe overweeg ik zelfs om de lerarenopleiding toch af te maken, ik denk dat ik een zeker talent bezit om de pubers mee te krijgen, los van mijn exotische x-factor, die blauwe ogen en blond haar me bezorgen. ik heb nog maar 1 opstoot van muiterij gehad; ik had geen klaslokaal en werd met een moeilijke klas in het pc-lokaal gedropt, waar ze natuurlijk allemaal de pcs aanzetten ipv naar mij te luisteren. als ik mijn ronde deed om te zien of de pcs afstonden, klikten ze gewoon het scherm uit. aaargh. ik heb een ander lokaal geeist en heb ze uiteindelijk toch nog onder controle gekregen en heel vals "the lion sleeps tonight" leren zingen.

maar de andere lessen waren goed tot zeer leuk
voor mijn verjaardag heb ik van klas 6/1 zelfs een zeer cremige taart, en real bankwao silk sjaals gekregen, ik was gepakt !
diezelfde dag heb ik ook bij buurmanbakker Uncle Toot zelf een verjaardagstaart versierd. Omdat ik het nogal vreemd vond om zelf "happy birthday, Rose !" te spuiten, koos ik voor het -toegegeven wat flauwe- " I love bankwao". dat werd echter op onbegrijpende blikken onthaald ... i love bankwao? ik heb er dus "happy birthday rose" bijgespoten, en verder 3 bloemen, 3 dansende mannetjes, en 3 sneeuwmannen, assymetrisch over het chocoladeglazuur-oppervlak verspreid. het is werkelijke een zeer barokke en afschuwelijk lelijke taart geworden.

uncle toot is bijzonder gesteld op mij, zijn dochter is mijn leeftijd en werkt in bangkok, en ik dien blijkbaar als surrogaat. hij zou het liefst hebben dat ik hem elke ochtend koffie breng, en smiddags in mijn beperkte vrije tijd meehelp koekjesbakken ipv te lezen of nr het internetcafe te gaan. maar 1 uur Toot per dag vind ik genoeg, dus doe ik alsof ik hem niet begrijp en wandel ik weg. ha !

de thaise gastvrijheid is groot, maar niet bepaald onvoorwaardelijk heb ik gemerkt. iedereen wil naar belgie komen en bij mij logeren en gevoed worden. nu was de deal met volunhai dat ik gratis lesgaf in ruil voor kost en inwoon, maar de coordinator heeft dat volgens mij helemaal niet expliciet gezegd aan mijn gastgezin, en heeft waarschijnlijk gewoon gevraagd of ik mocht blijven logeren voor een maand. het gevolg is dat men mij nu de indruk geeft dat mij een enorme gunst van thaise gastvrijheid wordt verleend, en dat ik bij hen in het krijt sta en hetzelfde terugmoet doen.

misschien staat er dus in de loop van volgend jaar een bus vol biefstuk-eisende thai in gent.

morgen ga ik naar een kleuterschoolwedstrijd. de kleuters met de meest fijne motoriek hebben op een thaise hit een dansje ingeoefend, dat ze in roze blinkende pakjes -waardoor ze op snoepjes lijken- allesbehale synchroon opvoeren. maandag is er een gelijkaardige wedstrijd voor het middelbaar. fotos volgen

daaaaaag


Advertisement



21st July 2007

Gelukkige verjaardag!
Ik weet dat het wat laat is maar bij deze krijg je toch nog mijn gelukswensen! Gentse feesten hebben mijn tijdsbesef wat verstoord en er is ook veel algemene normvervaging, je mist wat! Nog een goeie reis en veel moed met het beleren van die Thaïse krengen.

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 28; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb