Peninsular Malaysia & Singapore

Malaysia's flag
Asia » Malaysia
April 14th 2009
Published: April 19th 2009

Het land Maleisie bestaat uit 2 delen; een schiereiland onder Thailand en borneo, een eiland dat gedeeld wordt met Indonesie.

In dit eerste stuk hebben we de tijd genomen om de steden te bezoeken van het schiereiland en het land Singapore. Inmiddels zijn we alweer verder en gaan we van de natuur op Borneo genieten. Het is nu 2 weken geleden dat we Myanmar hebben verlaten en Maleisie zijn binnengekomen bij Kuala Lumpur (KL), een moderne stad met 2 miljoen mensen, een aantal mooie coloniale gebouwen, China Town, shoppingmalls en veel islamitische invloeden. De hoofdattractie van KL waren de Petronas Towers.'s Avonds worden ze perfect verlicht en overdag is het mogelijk over de brug te lopen.
Vlakbij KL ligt Putrajaya. In 1995 zijn ze begonnen met het bouwen van deze stad. Nu staat er een ratjetoe aan belangrijke gebouwen voor de regering met ieder zijn eigen architectuur. Ze hebben een groot meer, het metrostelsel is al aangelegd en in 2020 moeten er meer dan 300.000 mensen wonen onder de 'perfecte' omstandigheden.
In het noorden van Maleisie wilden we Georgetown zien. Het stadje wordt hier Penang genoemd en ligt op een eiland dat verbonden is met een lange brug aan het vaste land. Er is veel Engelse invloed geweest wat je nog terug kan zien in de architectuur. Helaas viel het erg tegen wat we hier gezien hebben. Hele gekke verdwaalde (westerse) mensen, misschien ontsnapt.., veel regen en betonnen Chinese gebouwen.
Op weg naar Singapore hebben we het Nederlandse/ Portugese Melaka gezien en zijn we lekker twee keer naar de bios gegaan. Dit stadje was al een stuk mooier en leuker om doorheen te lopen. In Singapore konden we slapen bij twee vrienden die we in Laos hebben ontmoet, Thomas & Quitterie. Op deze manier konden we de stad niet alleen zien als tourist, maar ook op de manier waarop de expats hier leven: veel werken, eten bij de foodcourt, te dure appartamenten moeten delen en gezellig drankjes doen bij andere westerlingen. We hebben drie dagen besteed om de architectuur te bekijken, te dwalen door de stad en de veel te koude shoppingmalls, de airco wordt optimaal gebruikt. Over twee weken vliegen we naar Bali, maar nu eerst twee weken genieten van de natuur op Borneo.

El pais Malaisia tiene dos partes; una peninsula debajo Tailandia y Borneo, una isla que tiene tambien una parte que pertenece a Indonesia.

En la primera parte hemos visitado las ciudades de la pensisula y el pais Singapore. En este momento estamos en Borneo. Hace dos semanas que salimos de Birmania y entramos Kuala Lumpur (KL), una ciudad moderna con 2 millones de habitantes, unos edificios coloniales, China Town, multiplazas y mucha influencia islamica. Lo mas impresionante en este capital son los torres de Petronas. Por la noche estan iluminados y por el dia la gente pueden entrar y pasar por la puente que una las dos edificios.
Cerca de KL hay una ciudad nueva, Putrajaya. Han empezado en 1995 con la construccion de esta ciudad. Ahora es una mezcla de edificios para el gobierno, todos con una otra forma de arquitectura. Hay un lago grande (artificial), tiene un sistema de metro que todavia no esta en uso, han planificado que en el año 2020 viviran 300.000 personas ahi en condiciones perfectas..
En el norte de Malaisia fuimos a Georgetown. Esta ciudad tambien se llama Penang y se halla en una isla que esta conectado por una puente larga con la tierra. Aqui han tenido mucha influencia britanica que todavia puedes ver en la arquitectura. Pero, era un poco decepcionante. Muchos hombres perdidos y locos (extranjeros), mucha lluvia y edificios chinos de hormigon.
Antes de ir a Singapore pasamos por la ciudad holandesa/ portuguesa Melaka. Esta ciudad pequeña era mas bonita y mas divertida. En Singapore dormimos en el piso de dos amigos que hemos encontrado en Laos, Thomas y Quitterie. En esta manera no solo vimos la ciudad como turista, si no tambien en una manera en que los expats viven aqui: trabajar mucho, comer en un foodcourt, compartir pisos super caros y por la noche hay fiestas y van a tomar algo con otros extranjeros. Estuvimos 3 dias en la ciudad, viendo toda la arquitectura, caminar por toda la ciudad y las multiplazas superfrias, el aire condicionado esta al tope.. En dos semanas volemos a Bali, pero ahora vamos a disfrutar de la naturaleza de Borneo.

21st April 2009

Joderrrr! Zijn jullie nog niet moe van al dat reizen???!!! :-P Moeten jullie nog niet naar huis! ;-) Muah!
23rd April 2009

Wat moet je er nog van zeggen!
dude en chica! Holy shit! weten jullie nog hoe nederland er uit ziet al jullie terug komen! volgens mij zitten jullie hoofden helemaal vol met te mooie herinnering dat dalijk het Nederlandse helemaal niet meer past! Geniet er van! en tot op het terras in Amsterdam! Moeten we echt een grachtentourtje doen! ;) ciao x
27th April 2009

Hieperdepiep Hoera!!!!!
Hi zus! ]`åëP! Zhù nÐ shngri kuàilè! (vertaling: Gefeliciteerd met je verjaardag!!!) Over een maandje gaan we het uitgebreid vieren met champagne! X van ons
27th April 2009

wow!
Mooi hoor en echt heel speciaal, vooral jullie verhaal over Myanmar, dat is echt once in a lifetime! Ik vind dat jullie het mooi vertellen, de foto's zijn echt super en jullie belevenissen heel speciaal. Leuk dat ik t zo nog even kan volgen, maar helaas voor jullie al weer bijna naar huis! Gezellig om jullie weer te zien, maar geniet er nog even van. Borneo is ook een droombestemming van mij, super topisch, ben heel bneieuwd! Have fun!! Dikke kus van Naomi

Tot: 0.122s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb