China meets Portugal & Las Vegas

Macau's flag
Asia » Macau
July 15th 2008
Published: July 15th 2008

Zondag hebben we de ferry genomen vanuit Shenzhen naar Macao. Macao was een portugese kolonie in China, vergelijkbaar met Hong Kong van de Engelsen. Macao staat nu vooral bekend om zijn vele casino's en draait nu zelfs een grotere omzet dan Las Vegas. Wij hebben eerst de oude portugese nederzetting bezocht, wat echt leek alsof wij in Portugal waren; gekleurde huisjes, stenen straatjes en blauwe tegeltjes. Hoewel alles nog steeds in het Portugees staat geschreven, blijkt toch niemand Portugees te spreken. In het centrum hebben wij de ruines van de kathedraal van Sao Paolo bezocht waar enkel de gevel nog rechtstaat na helemaal uitgebrand te zijn. In de verte kon je het contrast zien met het nieuwe Macao en de 'Grand Lisboa' Casino. Dan hebben wij de rest van de nederzetting en het oude fort boven op de heuvel bezocht, waar je een mooi uitzicht hebt over Macao.

Tegen de avond hebben wij een wandeling gemaakt langs de vele lichtjes van de Casino's. Vooral de LED-bol onder de Grand Lisboa is indrukwekkend. Vroeger waren alle Casino's in handen van de chinees, Stanley Ho, maar de Amerikanen zagen er ook de dollartjes voor de ogen en hebben er ook al enkele bekende Amerikaanse goktempels zoals de Wynn, de Sands en de MGM Grand neergezet. Vanuit het centrum hebben wij een bus genomen naar de gloednieuwe 'The Venetian Macao', het grootste casino ter wereld en het tweede grootste gebouw ter wereld dat zich op de Cotai strip bevindt. De Amerikanen hebben er een heel stuk land opgespoten en bouwen het momenteel om naar een nieuwe Las Vegas-strip weg van het centrum van Macao.

The Venetian is het eerste casino dat daar gebouwd werd en is nog maar 6 maanden open. Het is gewoonweg indrukwekkend op elk gebied. Het heeft 3000 suites, een enorm shoppingcenter (een stuk groter dan Wijnegem), een heel Sportpaleis, een spektakelzaal voor Cirque de Soleil, en natuurlijk de grootste casinovloer ter wereld. In het shoppingcenter zijn er ook gondels met zingende gondeliers die je kan nemen als je wilt. Die avond hebben wij wederom Dim Sum gegeten en een paar uur zitten gokken aan de roulette. We zijn uiteindelijk met 60 euro winst geeindigd 😊 De volgende dag zijn we terug gaan spelen, maar hebben we afgesloten met 30 euro verlies. Macao en The Venetian waren de moeite waard en zeer indrukwekkend. Vooral het contrast met onze hostels is
Macao TowerMacao TowerMacao Tower

Hoogste Bungee sprong ter wereld is vanaf hier
wel amusant.

16th July 2008

Loving to read your entries
This blog idea is really great. Feel I have more news from you now than when you are in Mortsel. Missed your entry today, but I know it is not always possible to upload. I hope you are enjoying Peking. Much love, Mommie
19th July 2008

indrukwekkend allemaal! veel te veel te zien in zo'n korte tijd! geniet ervan, renaat/eva!!

Tot: 0.104s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 61; dbt: 0.0703s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb