Eerste dag


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo
October 31st 2012
Published: October 31st 2012
Edit Blog Post

Vandaag van het hotel met een busje naar de luchthaven van Narita om daar mijn Japan rail pass te laten valideren. De dame achter het loket vroeg waar ik heen wou, naar Tokyo antwoordde ik en ze gaf mij een kaartje met zetelnummer voor de Narita express. Even later had ik de trein gevonden en toen die arriveerde en ik wou instappen moest ik wachten. Medewerkers van de kuisploeg spanden een lint voor de ingang en men begon de trein te kuisen en met kuisen bedoel ik echt kuisen. Stofzuigen, dweilen, ramen werden gedaan en het was eigenlijk niet eens nodig want het ding zag en zo goed als nieuw uit. Ook de stoelbanken werden gedraaid van richting, zodat elke passagier in de rijrichting meekijkt, boeiend om de te zien.

De treinrit naar Tokyo station duurde ongeveer een uur, waarna ik nog 2 maal van metro moest wisselen alvorens te arriveren aan mijn eerste hostel. De metro netwerk is bijzonder uitgebreid maar de info over het netwerk wordt ook in het engels getoond, er is een knop om alles om te zetten in het engels als je een ticketje besteld en er is overal wel een infobalie waar je kan geholpen worden in het engels en als dat niet helpt word je sporadisch aangesproken (al meerde malen gebeurd) door een Japanner die engels spreek en u op weg helpt. Ze zijn uiterst behulpzaam die japanners een groot contrast met wat men doorgaans aantreft in de vlaanders.

Eens in het hostel ingecheckt hebt ik even wat rondgehangen in het hostel zelf, daar een Tsjech, Emil en een Duitser, Jens leren kennen. Met hen ben ik samen iets gaan eten in de buurt, oa octopus met stokjes !
We hebben nadien hier in de buurt nog wat rondgelopen in de vele steegjes die deze wijk, Asakusa rijk is. Onder andere de Asakusa shrine zijn de tegengekomen (zie foto’s).

Met Emil en Jens plan ik morgen Yokohama te bezoeken, de 2de grootste stad, volgens populatie, van Japan.

Advertisement



2nd November 2012

Propere treinen
Als ze in Japan die treinen zo grondig kuisen, dan verhuis ik meteen!
6th November 2012

Hey Sam, ik zie die Asakusa shrine foto's niet. Staan iig niet bij dit artikel

Tot: 0.144s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 61; dbt: 0.0637s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb