First days in Bali (1 - 11 Aug 2010)

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali
August 11th 2010
Published: August 11th 2010

Selamat Pagi,

Finally arrived in Indonesia and Bali were we are going to stay for a month.

We are living in a local villa in Tuban close to the airport called Villa Raya Kuta. Nice typical villa that I found while I was working here for a year. Manuela has started to call me Mowgli or Wild Monkey due to my way of living in Bali which may look a bit scary for persons used to live in Europe. Anyway, we made a big cleaning of the place and she definitely likes it now!

First days in Bali have been very relaxing and we have been enjoying lots of beaches, massages, restaurants, shopping, sightseeings and hanging out with some old buddies,...

We went 1 day to Uluwatu which is in the south of Bali and known for its temple, high cliffs, monkeys and asia's best waves. We went seeing the kecak dance which is a local dance were people get in trance during sunsets.

Manu started her first PADI lessons and I hope we will be able to discover the underseas very soon!

More to come in a few weeks...

Finalmente eccoci arrivati in Indonesia.
Ci troviamo a Bali dove resteremo per circa un mese.
Viviamo in una villa tipica balinese chiamata Villa Raya Kuta in Tuban, un quartiere vicino l'areoporto.
A prima vista al nostro arrivo di notte mi sono un po' spaventata; troppo rustica per qualcuno abituato al comfort che abbiamo in Europa. Tuttavia dopo una giornata di grandi pulizie ha assunto un aspetto decisamente piu piacevole ed ora non ci si puo proprio lamentare. Mi piace!!!

I primi giorni a Bali sono trascorsi nel segno del relax; ci godiamo le belle spiaggie, i massaggi balinesi, lo shopping, le visite, i ristoranti tipici del posto e le uscite con gli amici...

Un giorno siamo andati ad Uluwatu che si trova nella parte sud dell'isola, conosciuto per il suo tempio, i promontori a strapiombo sul mare, le scimmie e le migliori onde dell'Asia. Li abbiamo assistito allo spettacolo della danza kecak, una danza locale dove i partecipanti vanno in trance durante il tramonto.

Io ho iniziato il corso d'immersione per avere la licenza PADI; oggi seconda lezione in piscina e domani in mare.

To be continued.....

Kecek DanceKecek Dance
Kecek Dance

Trance dance during sunsets in Bali

Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb