Bali

Asia » Indonesia » Bali » Lovina
July 31st 2012
Published: August 2nd 2012

Bali: kleuren, geuren, offers
Onze eerste dag in Bali brachten we door in Lovina, een noordelijk kustdorpje, nadat we met de ferry de Balistraat overgestoken waren. Eindelijk een strand! Lovina is vooral bekend voor het dolfijnspotten, een groot boeddhistisch klooster, snorkelen, ... 's Avonds hebben we heerlijk thais gegeten, gerelaxed en uitgerust na de hectische toestanden op Java.Onze eerste indrukken zijn: veeeeeel kalmer dan Java (verkeersdrukte), veel meer cica's (zeg: chichas, kleine broertje van de ghekko), veel opdringerige verkopers van sarongs, sjaaltjes, armbandjes, postkaarten, dolfijnspotten, enz., geen/weinig moskees, wel heeft elk huis een huistempel (hindu), elke straat heeft verschillende tempeltjes, elk rondpunt, en dan ook de grotere tempels natuurlijk (oudste uit 8/9e eeuw) . De hindu's zijn toen uit java verdreven naar Bali, omwille van de intrede van de islam. Opletten waar je je voeten zet want de balinezen offeren heel veel (meestal een bamboe of bananenblad bakje met wat rijst, fruit, koekjes en natuurlijk wierook).Onze nieuwe gids Desak is een heel joviale vrouw die graag grapjes maakt, wat een verschil! Nu zijn we bezig met een 3-daagse ontdekkingstocht van Bali onder haar leiding en verblijven we in resort Champlung Sari aan de monkey forest, ons laatste hotel. Monkey forest herbergt een tempel van de god van de doden en wel honderden apen die 's morgens het hotel terroriseren (stelen van de ontbijttafel).

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb