agra

India's flag
Asia » India » Uttar Pradesh » Agra
October 23rd 2010
Published: November 16th 2010

Totally zen turned out totally knocked out.

In de vroege ochtend namen we Samen met Isa (pools meisje waarmee we al 3dagen reisden) de trein naar Agra. Blijkbaar zaten we op de verkeerde en Sascha vondt niets beter dan wanneer de trein vertrok, eruit te springen.

Funny thing; Kevin zei een paar dagen voor het voorval nog dat het makkelijk is om hier te treinhoppen aangezien de treinen zo traag rijden. No good idea, ik hield er een enorm opgezwollen en pijnlijke enkel aan over en Kevin de shock van zijn leven.

Meer over Kevin zijn shock: Aangezien ik in volle paniek dacht dat mijn voet gebroken was, ging kevin meteen opzoek naar een dokter. Dit bleek echter niet zo makkelijk in India. Een dokter was er niet te vinden dus moest hij de richaw nemen naar het medischinstituut. De richawchauffeur nam onderweg nog rustig de tijd om een appel te kopen. (ik lag ondertussen dus nog steeds op het perron samen met Isa)
Eens in het instituut bleek het een school voor dokters in opleiding. Een echte dokter kon niet meekomen en de enige optie was een ambulance sturen. Dus Kevin rijdt in de ambulance terug naar het station. (een ambulance is een net iets “beter” uitgeruste richaw.) Kevin was meer dan een uur weg. We hadden al ijs op mijn voet gelegd en de zwelling nam af..verstuikt dachten we en de trein had 2uur vertraging dus we konden hem nog halen. Ik betaalde de “ambulance” voor zijn “bewezen diensten” en we namen de trein richting Agra.

Over Agra valt er niet veel te zeggen, we hebben de taj Mahal gezien en een dag later zaten we op de trein richting Jaipur om die avond de trein naar Jaisalmer te nemen.
Voor moest er iemand toch meer willen weten over de Taj Mahal, de duurste investering van heel onze india reis, veel indische toeristen, belachelijk veel beveiliging, groot langs de buitenkant, verdacht klein binnen maar een mooi gebouw. Het is niets voor niets een wereldwonder. (de Taj Mahal is btw het graf van de lievelingsvrouw van een of andere maharadja en ze hadden 14 kinderen samen)

Tot: 0.053s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0303s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb