Indie 2008 (Jaipur)

delhi - jaipur

24.3.2008
JAIPUR

Jaipur byla prvni destinace, kterou jsme navstivili hned prvni den po priletu do Indie. Zarezervovali jsme si listky do vlaku Shatabdi Express, ktery jako jeden z mala jezdi az 130km/h. Vlak byl nad ocekavani moderni a servirovali nam automaticky snidani a noviny, coz nas hned prvni den v Indii dost prekvapilo. Ale statecne jsme se pustili do jidla a bylo to vazne dobre... sice "spicy", jako vsechno tady, ale dobre. K tomu hrala typicka indicka hudba a nemeli jsme vubec zadne zpozdeni, proste skvely zacatek:-)

Po prijezdu do Jaipuru jsme si odchytli prvniho riksu, ktery nam pripadal aspon trochu solidni a vyrazili jsme hledat ubytovani. V pruvodci LP doporucovany hotel byl plny, tak jsme zakotvili hned vedle. Jmenovalo se to honosne Sunder Palace (ma dokonce vlastni stranky, coz v Indii zacina byt dobrym zvykem stejne jako vizitky, ktere vam vsude nabizi ... http://www.sunderpalace.com/) a byl to novy hezky hotel za par rupek kousek od "centra". Shodili jsme batohy a vyrazili do viru mesta.

Jaipur je hlavni mesto Rajastanu, polopoustiho statu JZ od Dili. Rika se mu taky "Ruzove mesto", protoze vetsina staveb stareho mesta ma peknou ruzovou fasadu. Je to neskutecne rusne mesto se spoustou bazarku
jaipurjaipurjaipur

provoz
a trhu a obchudku a lidi... abysme tomu trochu unikli, najali jsme si riksu, ktery nas zavezl na zajimave mista jako Hawa mahal (palac vetru neboli ubytovna pro harem, je soucasti palace a zeny odtud mohly sledovat deni na ulici, aniz by je nekdo videl), Jantar mantar (observator) a Kralovskou hrobku (Royal Gaitor). Taky nas provezl starym mestem, coz byl opravdu zajimavy zazitek. Jednotlive ulice jsou, podobne jako v dalsich vetsich indickych mestech, specializovanými trhy se sperky, nadobim, nahradnimi dily pro dopravni prostredky nejruznejsich druhu a podobne...

Kdyz uz jsme byli uplne uvareni a hladovi, jeli jsme zpatky na hotel dat si sprchu a zaplnit zaludek. Na jidlo jsme sli nakonec do sousedniho hotelu Pearl Palace , ktery je vyhlaseny bajecnou a hlavne cistou kuchyni.. musim rict, ze to byl skvely napad, jidlo bylo uplne vyborne a to jejich medove lassí!!! MNAAAAM

jaipur - stare mestojaipur - stare mesto
jaipur - stare mesto

pohled z riksy.. bezna ulice

palac hawa mahal - zadni vstup

palac hawa mahal byl postaven zrejme jako harem, ma desitky okynek, kterymi mohly zeny sledovat deni na hlavni ulici

nadvori a pohled k horam

ruzove blaticko, kterym to vse natiraji... je to prece ruzove mesto
hawa mahal hawa mahal
hawa mahal

pohled z ulice, mnohem pusobivejsi, cela stavba ma v podstate sirku jedne mistnosti, i kdyz se z ulice "tvari" vetsi

spousta stave k urceni casu, polohy hvezd, jejich vzdalenosti, ale taky treba obdobi destu

bylo tady strasne vedro, takze jsme se porad schovavali nekde ve stinu slunecnich hodin

vzadu obrovske slunecni hodiny - ukazovaly s presnosti na 20s!!!

roztomilych 12 staveb k urceni horoskopu pro vsechny znameni

dalsi z mnoha hodin na vypocet neceho.. duleziteho...

bylo opravdu horko
jaipurjaipur
jaipur

vyhled na mesto
kralovska hrobkakralovska hrobka
kralovska hrobka

detail vyrezavani mramoru, byli to kluci sikovni...

Tot: 0.101s; Tpl: 0.029s; cc: 6; qc: 47; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb