Houseboat in Srinagar and last day Mumbai

India's flag
Asia » India » Jammu & Kashmir » Srinagar
August 26th 2012
Published: August 26th 2012

Om de laatste dagen even lekker en relaxed af te sluiten moeten we eerst nog wel weer een zware nacht in een Jeep om van Leh naar Srinagar te komen. Slapen was er niet echt bij, maar eenmaal op onze bestemming vinden we een prachtige oude koloniale woonboot. Na wat onderhandelen over de prijs kunnen we op de kussens van onze veranda lekker nog een paar uur slaap pakken na deze pittige nacht.

Met onze uitgelapen ogen bekijken we de boot iets beter, blijkt toch zeker dat die 100 jaar slijtage zijn tol heeft geeist. Maar voor die 20 euro per nacht waar ook nog eens het eten bij inzit mogen we toch niet echt klagen.

Op het heetst van de dag pakken we ook nog zelf een klein bootje om het Dallake nog wat beter te gaan bekijken. Lekker peddelen door de waterwegen tussen de waterplanten en andere houseboats door. Leuke tocht maar na 2 uur flink zweten blij dat we weer kunnen relaxen op onze grote boot.

Wat is er nou relaxter dan een biertje drinken op de veranda van je eigen woonboot.....dat dacht ik ook maar dan moet je in Kasmir wel eerst aan alcohol kunnen komen. Dit is in dit moslim gedeelte van India niet heel makkelijk maar uiteindelijk toch een winkel gevonden zodat we de avond lekker drinkend aan het water kunnen afsluiten.

De 2e dag begon in een park met een soort van luchtballon.....in plaats van de berg ernaast te beklimmen voor het uitzicht, was het iets makkelijker om in deze ballon omhoog te gaan. Hij bleef nog wel vast zitten aan een touwtje dus op 100 meter hoogte konden we lekker even bungelen. Daarna werden we in een ander park nog gek van de mensen hier. Na 5x op de foto en meerdere gesprekjes met de locals die ons als grote atractie zagen, stonden op een gegeven moment wel 20 man/ jonge jochies rondom ons heen. Als die ook nog eens aan je gaan zitten en quasi grappig proberen te doen waren wij er wel een beetje klaar mee.

Gelukkig hadden wij ons relaxte bootje nog dus hier konden we onze laaste avond en ochten nog chillen voordat we naar Mumbai zouden vliegen.

Dat Kasmir jaren als onrustig gebied stond bestempeld was te merken op het vliegveld. 5 controlles, 20 stempels halen en formulieren invullen en 2 uur later waren we niet zo relaxed meer als op ons bootje. Wat werden wij gek van die mensen hier, toch als je dan eindelijk in het vliegtuig zit wel weer een opluchting.

Onze taxichauffeur die ons in Mumbai naar ons hotel bracht gelijk gestrikt om ons de laaste dag nog even rond te rijden in mumbai en dan weer netjes op het vliegveld af te leveren. Eindelijk echt netjes hotel met lekkere bedden en na een bezoekje aan een soort frans cafe'tje ook heerlijk geslapen.

Onze final day, begon met een korte wandeling langs wat highlights van Mumbai, toen stond onze taxi chauffeur weer netjes klaar en kwamen we voor het eerst de oceaan en het strand tegen. Door alle smerigheid kun je hier helaas niet zwemmen dus dan maar weer door met sightseeing. India Gate, Ghandi House, Unesco stations gebouw wel mooi allemaal, maar ik wilde ook nog even naar Leopolds Cafe. Na het lezen van het boek Shantaram, (aanrader) over een ontsnapte Australische gevangene die in de onderwereld van Mumbai terecht komen en daarnaast ook in een sloppenwijk komt te wonen en werken als doctor. Moest ik dit cafe zeker even bezoeken omdat een groot deel hier afspeelt. Na een biertje hier moesten we langzaam richting vliegveld. Met nog een tussenstop bij de Haji Ali moskee nog 2 uur in de verkeerschaos naar het strand van Juhu. Hier een lekkere luxe afscheidsmaaltijd gegeten, toen nog een klein eindje naar het vliegveld en onze 5 weken India zat er weer op.

Tot: 0.049s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0292s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb