Prilet do Indie a Gujarat

Asia » India » Gujarat
October 26th 2012
Published: October 26th 2012

Nez zacneme... nechceme provokovat, ale docetli jsme se, ze doma uz snezi. Tak tady je okolo 30 stupnu a sviti slunicko.

Konecne jsme nasli internet a tak vam muzeme popsat zacatek nasi cesty.

Nase cesta zacala v nedeli v 3.30 rano, kdy jsme se vydali na letiste Vaclava Havla {drive Ruzyne} odkud jsme leteli neprve do Amsterdamu, potom do Mumbaje {drive Bombaje} a konecne do cilove Vadodary {drive Baroda}. Na moznost drobnych komplikaci jsme byli upozorneni uz v Praze, protoze posledni let nebyl potvrzeny. Nakonec jsme odleteli pozdejsim spojem, takze na letisti v Mumbaji jsme stravili krasnych 9 hodin {tedy stejne dlouho jako predtim v letadle}. Kolem obeda jsme byli ve Vadodare, kde jsme jiz meli zamluveny hotel a mohli se konecne vyspat.

Ve Vadodare jsme zazili trosku sok, protoze nam prisla jeste daleko spinavejsi a hlucnejsi nez mesta v jihovychodni Asii. Vzhledem k tomu, ze v ni neni nic moc zajimaveho, tak jsme se hned druhy den rano vydali na cestu do Ahmedabadu, ktery je autobusem vzdaleny asi 2 hodiny jizdy. Co se tyce socky, jsme byli pripraveni na nejhorsi, ale nakonec se ani nesedelo v ulicce, nase dve mista byla opravdu jen pro nas dva a zadna zvirata s nami necestovala, takze nuda..

Ahmedabad patri mezi nejvetsi mesta statu Gujarat a podle toho to v nem taky vypada. Chaos, ktery panuje v jeho ulicich se ani neda popsat. Chodniky slouzi jako parkoviste, nocleharna a v nekterych mistech jako verejne zachodky. Lide se proto propletaji na silnici mezi motorkami, riksami a kravami. Pruhy samozrejme neexistuji, plati zde pravo silnejsiho, takze obcas ma prednost krava.

Hned prvni den nas oslovila mistni figurka jmenem Jagdish, kteremu timto delame reklamu http://jagdishparekh.blogspot.in/

Jagdish provazi turisty po pamatkach Ahmedabadu a jeho okoli a seznamuje je s mistnimi zvyky a kuchyni. Je to mily chlapik, diky kteremu jsme videli mista, ktera bychom asi jinak nenasli. Navic nas vzal na navstevu i k sobe domu, takze jsme meli moznost videt, jak ziji mistni lide. Krome toho nas vzal na hinduistickou bohosluzbu a zaverecny den slavnosti hinduisticke bohyne, kdy lide zpivaji a tanci v ulicich az do 5 do rana. Jagdish je figurka hrabalovskeho typu a vsem budoucim navstevnikum Ahmedabadu doporucujeme, aby ho kontaktovali.

Ve ctvrtek vecer jsme se s Jagdishem rozloucili a spacim autobusem jsme odjeli do Udaipuru, ktery se nachazi ve statu Rajastan. Autobus nam prisel az prekvapive luxusni, proto nam cesta pomerne rychle utekla. V Udaipuru nas ve 4 hodiny rano vyzvedl Jagdishuv znamy, ktery zde vlastni hotel, kde nas promptne ubytoval. Na ubytovani si nemuzeme stezovat...

O Rajastanu se rika, ze ze vsech statu Indie nejvice odpovida evropske predstave o Indii. O nem ale napiseme teprve az zde stravime delsi dobu.

27th October 2012

tsssss
To teda jako provokujete. Vy si ale nemuzete postavit snehulaka :P

Tot: 0.112s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb