Reis naar Hong Kong & Hotel Icon


Advertisement
Hong Kong's flag
Asia » Hong Kong » Kowloon
November 20th 2012
Published: November 20th 2012
Edit Blog Post

Op zondag 18 november vertrok ik vanuit Tokio naar Hong Kong. Die vlucht duurde ongeveer een 5 tal uur. Ik vloog opnieuw met Cathay Pacific, ditmaal in een 747. Aan de check-in kreeg ik een window seat achter het tussenschot dat economy scheidt van business class. Ik had hierdoor wat meer beenruimte eigenlijk 2 raampjes, de zetel naast mij was dan ook nog eens vrij. Op deze manier wil ik altijd wel vliegen in economy 😊

Aangekomen in de luchthaven van Hong Kong nam ik de airport express naar Kowloon station. Daar kon ik met een gratis bus naar mijn hotel. Ik had mijzelf hierop getrakteerd voor mijn verjaardag de dag erop. Na al die dagen in hostels te verblijven had ik ook nood aan wat tijd voor mezelf en een paar goeie nachten.
In totaal verblijf ik 6 nachten in Hong Kong waarvan 2 in hotel ICON. En wat een hotel is dat ! Toegeven, de prijs is er ook naar maar ik vond het waard. De faciliteiten (fitnesszaal die 24 uur open is, verwarmd openlucht zwembad op het 9de verdiep met zicht op Victoria bay, een spa & sauna), het personeel, verticale tuin in de lobby, gratis cocktails in de loungebar op het 28ste verdiep met panorama zicht (uiteraard) en dan was er de kamer met opnieuw dat fenomenale uitzicht enz...
Om het simpel te maken: het was geweldig !

Op dinsdag ben ik dan voor de overige 4 nachten verhuisd naar een hostel, het contrast kon moeilijk groter. Back to reality dus 😊
Ik ben vandaag, net als gisteren, wat op verkennig gegaan in Hong Kong en ik kan nu toch al met zekerheid zeggen dat ik Hong Kong geweldig vond van boven maar het redelijk onaangenaam vind op de grond. De luchtvochtigheid, de permanente mist/smog die er hier en daar hangt en het is gewoonweg veel te druk naar mijn goesting. Vergelijkbaar met Tokio eigenlijk maar daar is de drukte te doen door het feit dat de Japanners veel respect & geduld hebben. Niets van dat hier. Boertige chinezen dat vind je hier in overvloed. Er hangt ook een wat muffe geur in de stad. Soit, ik vind de 3 dagen die ik nog over heb voor ik naar Bangkok vlieg nu eigenlijk al te veel. Ik plan een daguitstap naar Macau maar ik heb geen idee wat ik op de overige 2 dagen ga doen.
Als je echter van shoppen houd ... zoek niet verder. Hong Kong is Antwerpen, Knokke, Brussel en Gent en dan nog wat bij elkaar.

In de late namiddag ben naar Victoria Peak geweest wat het beste zicht op Victoria bay zou moeten hebben maar er was zo goed als gene zak te zien met al die wolken/mist/ smog dus dat viel wel tegen.

Afin, geniet van de foto's.

En langs deze weg wil ik ook iedereen nog eens bedanken voor de gelukwensen !


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement



Tot: 0.146s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 70; dbt: 0.0614s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb