Heipparallaa Hong Kongista!

Asia » Hong Kong » Kowloon
November 23rd 2008
Published: November 23rd 2008

Ei nyt ihan heti, mutta melkein heti ollaan tayttamassa lupauksiamme paivittaa blogia perille paastyamme. Eli ollaan perilla Hong Kongissa ja erittain elossa 😊 Jos joku oli huolissaan, voi nyt heti lopettaa sen.

Lennot meni hyvin, ei mitaan vaikeuksia edes Lontoon Heathrowlla, ja reilun 12 tunnin lento tannekin meni yllattavan nopeesti. Ekan kerran lensin kaksikerroksisella koneella, tosin alakerrassa. Ja Cathey Pasificin palvelu oli moitteetonta. Aluksi jaettiin menu, josta sai valita ruokansa kolmesta vaihtoehdosta ja juomia tarjoiltiin vahan valia. Anna tosin sai kerran juomaksi veden sijasta ketsuppia (= tomaattimehua) 😊 Ja nayttoruudulta oli tarjolla monenlaista ohjelmaa. Itse nautin lahinna musiikkitarjonnasta, kuten Soile Isokosken laulusta ja Matteuspassiosta. Ei hullumpaa...

Taalla Hong Kongissa osattiin ihan itse junalla keskustaan, josta piti vaihtaa metroon, jolla paastais lahelle meian Guest Housea. No, metroon ei selvitty ihan itse, koska me yritettiin suunnata varikoodeilla, vaikka opasteet ohjeisti paateasemien mukaan. Vahan seilattiin edes takas ja vahan kysyttiin neuvoa ja ostettiin kahdet eri liput ja lopulta oltiin oikeassa metrossa 😊

Oltiin kuulemma tosi tunnistettavia suomalaisia turisteja, kun tupsahdettiin ulos metron d2 uloskaynnista, jonka luona Sari ja Taru meita odotti. Kaksi valkonaamaista, suurisilmaista neitoa rinkat selassa. Tytot oli jo valmiiks valinnu meille hyvan ravintolan, jonne siis suunnattiin vaihtamaan reissukuulumisia (joita meilla ei tosin viela juuri ollut). Sielta sit suunnattiin kohti Anne Guest Housea, josta oltiin jo Suomesta ostettu meille 5 yota. Tyttojen oli tarkotus tulla viela meille iltakylaan 😊

No, elama on yllatyksia taynna! Ja kaikki ne ei oo pelkastaan hilpeita... Marssittiin itsevarmasti melkosen hienon (Guest House antaa vaaran kasityksen) majapaikkamme tiskille ja ilmottauduimme sisaan. Nuori mies selasi hetken aikaa tiedostojaan, katsoi antamaamme lappua ja selasi taas omia tietojaan. Ja lopulta hyvin anteeksipyytavan nakosena ilmotti, etta meilla ei ole varausta. Vaan. Jostain syysta meian matkatoimisto oli tehny meian huonevarauksen jo heinakuulle! Ja nyt oli viela niin ikavasti, etta heilla ei ollu yhtaan vapaita huoneita. Kiva. Siina sit mietittiin, mita tehdaan. Koitettiin soittaa matkatoimistoon, mutta se oli menny tunti sitten kiinni. Aukee seuraavan kerran vasta maanantaina (silloin vaadimme selityksia!!!). Todella ystavallinen nuori mies alko soitella lahiston hotelleja, jos loytas meille yosijaa. Ja soitteli varmaan parikymmenta paikkaa lapi, ja pahalta naytti; ei loytyny tilaa... Seuraavaks sit vahan kauempana olevia hostelleja.. ja lopulta tarppas! Niin me huidottiin taksi ja kaahattiin Hong Kongin varikkaassa illassa kohti Pyhan Puusepan kirkon majataloa. Sinnekin meiat otettiin todella ystavallisesti vastaan ja huone omalla kylpparilla oli siisti ja miellyttava. Nopeesti viela vedenhakureissulle, pesulle ja nukkumaan. Vahan piti viela kayda kopauttamassa oveen, kun kaks naista jutteli kova-aanisesti just sen takana, ja esti unensaantia 😊

Kohtalaisen hyvin nukutun yon jalkeen Hong Kong on nayttanyt viela eilistakin miellyttavammalta kaupungilta. Heti jos pysahtyy kartta kadessa ihmetteleen, tulee joku kysyyn voiko auttaa. Ja yleensa myos osaa auttaa 😊 Saa on puolipilvinen ja lammin, n. 26 astetta. Oikein miellyttavaa. Tanaan ollaan kaveleskelty kaupungilla, lahinna etsitty ruoka-ja nettipaikkaa. Joka kadunkulmassa seisoo miehia: " Hello copy watch". Ja naisia tarjoamassa jalkahierontaa. Mutta ei mitenkaan paallekayvasti. Eli taman hetken tunnelmat Hong Kongista: Miellyttavaa!! 😊

Huomenna varmaan ryhdistaydytaan jo nahtavyyksien pariin. Tanaan on ollu ihan hengailu- ja lepopaiva!

23rd November 2008

.. mm .. voi tosiaan olla vaikeampi siellä saada majoitusta ex -temporena, kuin täällä Suomen ei niin väkirikkaissa oloissa.. Kiitos kuvailuista! Odottaa innolla jo seuraavaa :)

...puistelee epäuskoisena päätään
Noin, juuri noin sen pitikin alkaa :D Ettette vain pääse kuvittelemaan olevanne lähelläkään sivistystä edes seudun länsimaisimmassa kaupungissa. (Sivistyksen tasostahan tuo juuri kertoo :9 )
23rd November 2008

yeah
Hyvin ootte näköjään selvinny, eikä vastoinkäymisetkään hidasta. Oikea asenne :D Yllättävän laajan kuuloset noi musiikkivalinnat, saatto ihan valita kahta eri tyyppistä klassista.. vai oliko niitä vielki enemmän...? Meiän keittiön ikkuna tärisee ja paukkuu. Hiukkasen tuulee. Joku kerta se vielä tulee sisään , mutta onneks meillä on kotivakuutus...

Se sitten siitä "helposta alusta" - kun puhuttiin et helpolla pääsee ku honkkariin varaa valmiiksi yösijan.. ;) Mut sitä se reissuelämä on - mitä vaan voi tulla vastaan ja sit on vaan asennoiduttava ja sohlattava eteenpäin sillä mitä on. ;) Ei paha, ei. T. tuumaskin tossa oisko ollu pe/la-aamuna et tottapuhuen käy kyllä aika "kateeksi" teitä.. ;) Täällä tuli talvi. Kiva juttu, ei oo niin pimeetä. Kuulema 6 tuntia suunnilleen nyt päivän pituus.. No, tähänkin on vain asennoiduttava. ;) Alle kuukaus niin päivä alkaa pitenee! =) Riemullisia hetkiä sinne!
24th November 2008

kailottaa kuulumisia kotosuomesta!
Kuulostaa nastalta! :) Täälläkin on nastaa, usko pois! Lunta ainaki 15cm (en uskaltanu sanoa, että 20, ko joku vois väittää, että huijaan, vaikka en huijaakaan. Aamulla astuin pieneen kinokseen,ja humpsis. Melkein polveen saakka lunta! Kengät ja lahkeet täynnä lunta ja märkiä. Kivaa!) Flunssanpoikanenkin alkaa hellittää, ei tarvinu yhtään päivää kunnolla sairastaa=olla töistä pois :) Mutta ei sen kummempia tällä kertaa... Laitan äkkiä tän luukun kiinni ennenku jämähdän vielä pidemmäks aikaa. Mamman joulukalenterintekele odottelee keittiössä :) Onnea ja menestystä edelleen!

Tänne tosiaan tuli talvi vauhdilla. Tulipahan koettua ukkosmyrsky talvisaikaan! Vaikea melkein kuvitella teitä kuljeskelemassa siellä lämpimässä! :) Vilho puhuu vieläkin lehmästä, joka kaatu ja itkee... tuli pipi! :)
25th November 2008

Kirjotin tänne eilen ainaki puolikilsaa pitkän kommentin, mutta se ei ilmeisesti menny sensuurista läpi, kerta se ei koskaan (tai ainaka tähän mennessä..) ilmestyny tänne :( Mutta on täällä vielä tänäänki lunta (eilenki oli), pakkasta ei enää.. Ei se onneks haittaa, jouluun on vielä aikaa. :) Töissä oli ihan hämmästyttävän mukavaa tänään ja keittiössä odottaa iso pala pannaria, niin että voiko päivä tästä enää paremmaks muuttua.. :) Kuten huomata saattaa, ei mulla mitään viisasta sanottavaa ollu, mutta ehkä se on vaan kodikasta :D Onnea ja menestystä teille sinne edelleen!<3

Vai puolipilvistä... hyvä ettei kokosavusumuista niin kuin maan pääkaupungissa oli muutama viikko sitten.
26th November 2008

Lensikkamusiikista viela..
Vuokko, ne mita mainitsin esimerkeiks musiikkivalikoimasta oli tosissaan vaan murto osa siita kaikesta. Sielta loyty kaikenlaista requemia ja passiota ja aariaa ja pianomusiikkia ja sinfoniaa ja ja ja.. ihan melkein mita vaan :) Se oli hyvin yllattavaa!
27th November 2008

Musiikista...
Pitää vissiin lähtee pitkälle lennolle johonkin, että saa testattua... Oi herkku!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0625s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb