hong kong

November 7th 2006
Published: November 7th 2006

pepipepipepi

dit is pepi (samen met eva en pepi,s moeder), die bij eva in het jaar zat 7 jaar geleden, en die hier nu overal naartoe brengt...
nieuws vanuit hong kong!
we wonen nu ongeveer een week bij johannes en mae in de wijk shatin in hong kong, die via onze vriendin pepi bereid waren gevonden om twee belgische logiees te nemen. We zijn hier ongelooflijk gastvrij ontvangen door iedereen (we worden bedolven onder telefoonkaarten, herlaadbare metropassen met geld op, kaarten, uitleg, gezamelijke trips naar overal en nergens, eten, restaurants...). En het blijft komen. Eigenlijk dachten we drie dagen geleden al china in te trekken, maar we hebben dat uiteindelijk niet gedaan omdat...we gewoon niet mochten van de mensen hier. Ze vonden dat veel te vroeg en dus moesten we nog langer blijven. Ons gemiddeld dagprogramma bestaat hier intussen uit ergens gaan ontbijten met mensen, ergens iets gaan bezoeken, ergens gaan eten met/bij mensen, ergens iets gaan bezoeken met mesnen, ergens gaan eten met/bij mensen, halfdood en overvol in slaap vallen. En wij hebben bijna geen zeg ins ons dagprogramma, dat wordt ons eigenlijk gewoon allemaal meegedeeld. Klinkt misscien wat erg, maar eigenlijk is het zalig om zp gewoon vanalles te ontdekken en u te laten meevoeren. Wat heel moeilijk is met al deze dingen is om te zorgen dat we zelf iets kunnen betalen van inkom/restaurant etc...
mae en johannesmae en johannesmae en johannes

dit zijn mae en johannes, bij wie we verblijven in hk
We zeggen altijd dat wij trakteren, maar ze zijn heel clever om achter uw rug toch de rekening of bus te betalen. Aangezien we morgen vetrekken zijn ze nu ook begonnen met cadeaus: van pepi haar moeder (een oud chinees vrouwtje) hebben we een envelop met geld gekregen (!!, zeer beschamend, maar pepi beweert dat dat hier de gewoonte is dat oudere mensen geld geven aan ongetrouwde familieleden als ze op bezoek komen), en gisteren hebben we ook cadeautjes gekregen van mae en johannes. We zitten met de handen in het haar wat we kunnen terugdoen eigenlijk, sebiet gaan we zelf shoppen en hopelijk vinden we leuke dingen om iedereen heel hard te kunnen bedanken.

Hong Konk is dus fantastisch en we zijn zo blij dat we kunnen verblijven bij mensen zelf hier. We denken dat dit een te goede start is van onze reis en dat er niet veel kan aan tippen, alleszins niet wat betreft de vriendelijkheid en gastvrijheid. Het is echt ongelooflijk hoe goed ze zijn in het oppikken van kleine details. als ze je vragen wat je morgen gaat doen dan hebben ze tegen de volgende dag kaartjes afgeprint, je vervoer geregeld en al ze
hkhkhk

hong kong by night, gezien vanop de victoria peak...
kunnen dan brengen ze je er zelf naartoe. we voelen ons hier dus al ongeloofliijk thuis en hebben hier precies twee families pepi en johannes. Het voelt soms ongemakkelijk aan hoe we hier in de watten gelegd worden... we vertrekken dan morgen ook met een beetje heimwee naar China en laten Hong Kong achter ons.

Onze indrukken van Hong Kong:
een ongeloofelijke hypermoderne stad met zeer effficient vervoer
enorme shoppingmalls winkels zijn hieropen tot half elf s avonds ook zondag
heel druk, veel mensen
boedhistische tempels tussen de wolkenkrabbers
zeer vergelijkbaar met new york
prachtige groene bergen met ongelooflijk mooie stranden
waarzeggers in de straat
we hebben een festival meegepikt dat om de tien jaar georganiseerd wordt. chinese opera gezien, optocht met de typische leeuwendans
groene heuvels waarin je kan gaan parapenten (ja, bart we hebben aan jou gedacht) en wandelen tussen de wilde apen!!!! die je vlees komen stelen op de bbq (zijn voor iedereen toegankelijk: openbare bbq)
een stad dus vol contrasten
zalig eten: pepi bestelt vanalle voor ons en we weten niet wat het is maar het smaakt elke keer fantastisch! culinaire topper

Morgen vertrekken we dan naar mainland china, meerbepaald naar Guilin en Yangshuo.
leeuwendansleeuwendansleeuwendans

festival in Sek O, met leeuwendans...
Johannes heeft ons een heel goedkope, chinese tour gevonden die we dan maar geboekt hebben: voor geen geld gaan we met de bus tot ginder, verblijven we in 4-sterren hotels, en krijgen we alles te zien. We kunnen altijd ook op onszelf dingen doen en niet met de groep (allemaal chinzen, ik ben eens benieuwd) als we willen. Normaal gezien zouden we zoeiets nooit doen eigenlijk, maar johannes en de prijs ervan waren zeeer overtuigend...
allez, tot de volgende!!
PS we proberen wat fotos toe te voegen maar als ge er geen vind is het teken dat het niet gelukt is...

7th November 2006

we zijn een beetje veel sprakeloos van de plotse spraakwaterval op de blog, maar nog meer van de inhoud er van. Fantastisch wat jullie allemaal mogen ervaren. Worden jullie dromen hier niet overtroffen? Dat de reis zo mag blijven verder gaan. Remember:"Ce n'est pas vous qui faites le voyage, c'est le voyage qui vous fait"
8th November 2006

WAAAUWIE!!!!!
Klinkt allemaal super zeg! Overheerlijk en de volgende dagen zetten jullie gewoon in alle zaligheid verder. En ça va met jullie chinees ondertussen? Ik heb hier thuis alvast een chinese opera opgevoerd voor ons Lena. ;-). Kwestie van haar ook de sfeer wat te laten proeven. Hier is alles dik ok. Ons moeke is er ondertussen ook weer bovenop. Dikke kussen en tot de volgende! Kiki

Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb