Guilin og Yangshuo

Asia » China
May 25th 2010
Published: May 25th 2010

RisterrasserRisterrasserRisterrasser

Det her er risterrasserne i Guilin
Hej alle.

Nu har jeg været to dage i Guilin og tre dage i Yangshuo. Vi har set rigtig mange seværdigheder, men før vi nåede så langt, havde vi et problem på vores værelse var der kun tre senge. Så vi måtte skifte værelse. Den næste dag kørte vi i to og en halv time ud til nogle risterrasser, da vi kom der ud, skulle vi gå op på et bjerg.

På vej op af trapperne kom der en mand gående med sin hest, det var et underligt syn. Men da vi kom op på toppen, var der en flot udsigt. På vejen hjem stoppede vi ved en stor og flot drypstenshule. Den var meget flot med lys på og der var flere små søer. Hulen hed rørfløjte hulen.
Dagen efter skulle vi med et skib ned af Li floden. Det tog tre timer, men det flot, men efter en time blev det temmelig kedeligt. Men det mest underlige i Guilin var, at de havde plastikpalmer i alle mange farver. Jeg syntes, at Guilin er en meget flot by, men jeg vil ikke bo der, fordi der er al for mange mennesker, og der er rigtig mange fattige. Men
HestenHestenHesten

Hesten på trapper
de har nogle flotte seværdigheder.

Yangshuo

Den første dag i Yangshuo cyklede vi ud til en bakke, der hedder månebakken. Grunde til, at den hedder månebakken er, at der er et huld i gennem klippen. Vi skulle gå op til toppen, hvor der var en flot ud sigt. På vejen op, var der mange gamle damer, der prøvede at sælge deres håndarbejde eller kolde drikkevare, de var rigtig irriterende.

Men vi forsatte, og det var helt vildt varmt at gå op af bakken. Da vi kom ned igen, cyklede vi til et af verdens ældste træer, det var meget stort. En anden dag cyklede vi ud i gennem rismarkerne det var flot. Og en gang i mellem så vi nogle vandbøfler, og en gang var vi ved at køre ind i en.

En af aftnerne var vi inde og se et teater. Det foregik på vandet og de belyste bjergene. De sang, dansede og sejlede, det var meget flot. Dem der sejlede på bambusflåder, var de lokale fiskere. I Yangshuo fisker de med en fugl det er en skarv. Fiskeren binder en snor rundt om dens føder, så den ikke flyver væk, og en om halsen,
Drypstenshule-træDrypstenshule-træDrypstenshule-træ

Ligner træ med sne på
så den ikke kan sluge fisken den lige har fanget. Alt i alt syntes jeg, at Yangshuo er en meget flot by omgivet af bjergene, men jeg syntes også her, at der er al for mange mennesker, men det er der nok også i rasten af Kina. Nu skal jeg rejse videre med et nattog til Lijiang.

Drypstenshule-søjlerDrypstenshule-søjler
Drypstenshule-søjler

To søjler der gå fra bunden til toppen
Drypstenshule - søDrypstenshule - sø
Drypstenshule - sø

Søen i drypstenshulen, det ligner sølv
PlastikpalmePlastikpalme
Plastikpalme

Det her er en af de underlige plastikplmer
MåneklippenMåneklippen
Måneklippen

Det var her vi var ved at død af varme.
Li flodenLi floden
Li floden

Det var her vi sejlede i 3 timer
ShowShow
Show

Showet lavet af ham der også lavede åbnings sermonien til OL i Kina
VandbøffelVandbøffel
Vandbøffel

Den vandbøffel, der gik ind for an os, på vores cykeltur

Tot: 0.071s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb