Voor Opa


Advertisement
China's flag
Asia » China » Yunnan » Tiger Leaping Gorge
March 29th 2007
Published: March 29th 2007
Edit Blog Post

Lieve opa,

Ik wilde je nog vertellen over die dag in Dali, China. Het was een beetje bewolkt maar uit de hemel kwamen felle rechte zonnestralen die op het meer en de bergen schenen. In een dorpje verderop was een baby geboren.

Ik zie je zitten in je fijne stoel in Ressen. In de zomer in de schaduw onder de walnotenboom. Dan zie ik je verder de tuin in lopen, langs de vogels die fluiten, in de richting van de pruimenbomen. Vroeger speelden we hier verstoppertje, nu kan ik de rijpe pruimen zo van de boom plukken. Tevreden kijk je naar de tuin die je al zo lang met liefde verzorgd. Als we weggaan krijgen we een hele kist vol pruimen mee en thuis maak ik de lekkerste pruimenjam ooit.

Je was erg rustig en als je iets vertelde luisterde ik geboeid. Zoals die keer toen je vertelde over hoe je vroeger hebt leren dansen. Het was in de oorlog, maar iemand had een platenspeler op straat gezet en zo leerden jullie de nieuwste danspasjes. Je kon vast goed dansen en niet veel later ontmoet je oma en dans je samen met haar.

Lieve opa, ik zie je weer zitten in je stoel in Ressen. We nemen afscheid en ik zeg nog dat jullie geen gekke dingen moeten doen. Oma staat bij de deur. Jij helpt ons met veel handgebaren het rustige landweggetje uit, veilig de Stationsweg op, ook al is er nergens verkeer te bekennen.
We lachen en zwaaien net zo lang tot jullie uit het zicht zijn.

Ik heb pruimen geplant en afscheid van je genomen bij een mooie walnotenboom hoog in de bergen van Lijang. Wie weet groeien daar op een dag dan net zo veel lekkere pruimen aan zoals in de tuin in Ressen.

Goede reis, lieve opa. Rust zacht.

Lina



Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



13th April 2007

hartverwarmend, erg mooi...ik denk aan je

Tot: 0.095s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 66; dbt: 0.0689s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb