Xi'Chang - Green Lake - Countryside and The Earth Forrest Pillars

April 25th 2009
Published: May 13th 2009

Dear friends,

We started our second day in Xi'Chang early. The weather was not so fine again so we make the decision to create a new travelplan for today.
Let's forget the mountains and let's go to the countryside of Xi'Chang and the Green Lake. When Marco Polo visited this place he called the lake 'The Jade Lake'. Round the lake and the countryside of the lake is very fertile. Lots of crops and fruits are growing here.

There is also a very old temple near the lake. Today we also visit this beautiful temple.

After lunch the weather became better with a little sunshine. So we decided to visit a great scenic ground: The Earth Forrest Pillars and after that we went to a beautiful cave high in the mountains.

At 20.30 hours our nighttrain left the Xi'Chang station, heading for Chengdu where we will arive at 06.30 hours the next morning.

Enjoy the pictures and stay tuned for more traveladventures in mainland China of Monkey and Bear.

From Xi'Chang with love.

Monkey and Bear.

Visit this site for more information about our fantastic trip or call Discoverchina and ask for Gary Toshack

Lieve vrienden en vriendinnen,

Ook de tweede dag in Xi'Chang begon met een miezerig regentje. De temperatuur was matig en de helderheid ronduit slecht. Dus wij besloten in overleg met onze lieftallige tourguide Sophy ons reisplan voor vandaag te veranderen. Oorspronkelijk was het de bedoeling om vandaag fors hoog de bergen in te gaan, zo rond de 3500 meter, maar gezien het weer, de lage temperatuur en het slechte zicht in het dal leek ons dit geen goed plan.

Flexibel moet je met dit soort rondreizen zijn. Ons nieuwe plan was om het Groene Meer te bezoeken en de countryside van het Groene Meer.

Toen Marco Polo het meer voor het eerst zag was hij dermate onder de indruk dat hij het meer de naam 'The Jade Lake' gaf.

In het meer leven talloze vissoorten die door locale vissers met kleine bootjes gevangen worden. Een lange periode zag het er naar uit dat het meer door overbevissing volledig leeg gevist zou worden. Maar door tijdig ingrijpen van het provinciale bestuur en de locale overheid is dit gelukkig voorkomen en kunnen de talloze vissers uit de kleine vissersdorpen rondom het meer, zij het gereguleerd, nog elke dag op visvangst.

De 'countryside' rondom het meer is erg vruchtbaar en daarom groeien hier alle denkbare gewassen en soorten fruit.

Wij hebben hier uitgebreid deze twee dagen van mogen genieten. Ook hier, evenals in de provincie Yunnan, is de smaak van alle soorten groenten en fruit zo onvoorstelbaar goed en zo zoet. Dit wordt mede veroorzaakt door de vele uren zon hier (zou je overigens de afgelopen twee dagen niet zeggen) en de relatief hoge temperatuur.

Wij bezoeken ook nog een oud tempelcomplex dat aan het meer ligt.

Het bewerken van het land gebeurt overigens ook hier, net zoals in alle andere plaatsen die wij inmiddels bezocht hebben, volledig handmatig en soms met de hulp van een os. Het ziet er dan ook uit zoals de oude schoolplaten die wij nog kennen van de lagere school. Hier staan ook afbeeldingen op zoals het land begin 1900 in Nederland bewerkt werd.

Tot onze verbazing brak na de lunch de zon door. Wij zijn toen naar het schitterende Earth Pillar Forrest gegaan en rond 17.00 uur hebben wij nog een bezoek gebracht aan een schitterende druipsteen grot hoog in de bergen. Al met al was het weer een schitterende dag met veel klauter partijen en hard werken. Maar dit was het zonder meer waard.

Om 20.30 uur hebben wij afscheid moeten nemen van onze fantastische chauffeur Mr. Ho die ons de afgelopen 9 dagen overal op een veilige manier naar toe heeft gebracht. Ook van Sophy hebben wij afscheid genomen. Zij heeft ons de afgelopen drie dagen op een uitstekende manier begeleid.

De nachttrein naar Chengdu was ook al weer een fantastische ervaring. Wij hebben uitstekend in een vierpersoons softsleeper geslapen en kwamen redelijk goed uitgerust om 06.30 uur aan in Chengdu waar het laatste deel van onze 'grande tour' door mainland China gaat beginnen.

Opnieuw werden wij opgewacht door de chauffeur en een bijzonder charmante gids Sylvia.

Geniet opnieuw van de foto's en stay tuned voor nieuwe reisavonturen over Chengdu, de Pandabase en de heilige berg Mount Emei.

From Xi'Chang with love.

Monkey and Bear

22nd May 2009

enjoying~
Enjoy your pretty pictures. I've been to Xichang. The BBQ of the small island in the middle of the Green lake (Qiong hai) was so tasty~~~

Tot: 0.467s; Tpl: 0.024s; cc: 23; qc: 152; dbt: 0.2554s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb