Beiling Gongyuan


Advertisement
China's flag
Asia » China » Liaoning » Shenyang
April 13th 2008
Published: April 13th 2008
Edit Blog Post

BeilingBeilingBeiling

Ja, det er så mig ved indgangen til parken. Det er søndag og der er rigtig mange mennesker både i parken, men også udenfor. Der bliver solgt drager så der står en masse og flyver med dem her foran.
Det har været en rigtig god weekend!
Mine naboer flyttede jo, som jeg vist også har sagt, i lejlighed. Denne weekend holdte de så fest både fredag og lørdag. Jeg havde egentlig ikke den store lyst til at tage med, men endte med at gøre det alligevel, hvilket jeg er rigtig glad for nu. Jeg fik snakket en del mere med pigerne, også dem som jeg ikke kendte så godt i forvejen, så det var rigtig dejligt. Ellers skete der egentlig ikke så meget til de fester, i hvert fald ikke der er værd at nævne.
I dag var jeg for første gang på "sightseeing" i Shenyang. I morges skrev jeg til Jihee fra min klasse om hun ikke havde lyst til at tage med, og det havde hun. Så kl 11 gik vi mod parken, som ikke ligger så langt væk fra campus. Beiling park, hedder den og indeholder også et gravsted, hvor grundlæggeren af qingdynastiet er begravet. Det er jo søndag, så der var også masser af kinesere på udflugt.
Det var en rigtig fin park, men Zhaoling - som qing tomb'en hedder, var ikke storslået. Jeg var dog fascineret af det hele, fordi jeg var i så godt
BeilingBeilingBeiling

Stien på vej om til Qing tomb, som er gravsted for grundlæggeren af Qing dynastiet - Huang Taiji
humør. Vejret var super skønt, og Jihee sagde at jeg var lidt ligesom et barn 😊 Da hun er fra Korea og ikke taler engelsk foregik det hele på kinesisk, eller hvad vi nu kunne få sagt, og resten var så håndbevægelser og hendes elektroniske ordbog.
Der er egentlig ikke så meget at fortælle udover det. Har lagt et par billeder ud; tomb, park og forår 😊
Håber i har det godt derhjemme

Kærlig hilsen trine



Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

BeilingBeiling
Beiling

Med udsigt udover lidt forskellige bygninger omkring tomb'en. Bag bygningen bag mig er der en stor "sandbunke". Under den skulle undergrundspaladset ligge, og Huang Taiji skulle være begravet der. Men no way in
BeilingBeiling
Beiling

Jeg selv og min klassekammeret Jihee, som var med mig i parken
BeilingBeiling
Beiling

Det er rigtig blevet forår, virkelig dejligt!
PigernePigerne
Pigerne

Dette er så de piger jeg har snakket mest med. Anja, Anja, Katya og alenka. Katya er fra Rusland, de andre tre fra slovenien. Rigtig søde piger :)


Tot: 0.152s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.1076s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb