Tur til Dandong


Advertisement
China's flag
Asia » China » Liaoning » Dandong
June 1st 2008
Published: June 1st 2008
Edit Blog Post

Denne weekend blev brugt på en lille udflugt. Jeg havde besluttet at jeg ville have udnyttet de sidste weekender her i Shenyang, og beslutningen denne weekend faldt på at tage til Dandong, en mindre by (600.000 indbyggere) en 3-4 timer væk fra Shenyang. Jeg fik lokket Annelies fra Belgium og Sara fra Tyskland med, så det var skønt.
Fredag morgen tog vi afsted fra Shenyangs togstation. Der skulle masser af mennesker med toget, også folk der ikke havde pladsbilletter - godt vi havde det! Togturen tog cirka 3½ time. Lang tur, men det var ikke så slemt.
Efter vi var checket ind på hotellet tog vi ned til floden - Yalu River. Derfra kan man kigge over til Nordkorea, som jo så er en af attraktionerne i denne by. Dandongs promenade var rigtig hyggelig og faktisk også ret smuk. Der var liv og glade dage. Masser af ældre mennesker, der sad og kiggede på folk der gik forbi, og også musikere rundt omkring. Virkelig hyggeligt! På den nordkoreanske side virkede der ret stille og trist. Men det var måske hvad man kunne forvente
Vi tog et lille boat cruise på floden, hvor man kom en smule tættere på Nordkorea. Ikke det
DandongDandongDandong

Promenaden i Dandong
store, men det var skønt vejr, så de var en dejlig lille tur. Ellers blev der ikke lavet meget mere fredag. Vi havde været tidligt oppe og faldt allerede i søvn ved en 9 tiden 😊

Lørdag stod vi tidligt op for at spise morgenmad og så afsted til den anden attraktion i Dandong - Den østligste del af muren. Vi tog en taxa ud af byen for at komme dertil (ca. 25 km). Og op på muren kom vi - hold da op sikke en tur. Mindes at det var hårdt på muren i beijing, men tror at denne var en del mere stejl. Men op kom vi dag. Denne del af muren endte i et museum, der ikke var meget ved at se.
På vejen hen for at tage en lille båd tilbage (på ingen måde havde nogen af os klaret at gå ad muren tilbage) kom vi til et hegn, og vi var overbevist om at hvis man stod på den anden side af hegnet, så var man i nordkorea. Så det gjorde vi dag :D Fik billeder, men Sara har dem vist nu, så de kommer ikke på i første omgang.

I dag tog vi et tidligt tog tilbage - en laaaaaang tur. Der var mere larm på denne tur, og jeg tror at jeg var mere træt. Den virkede i hvert fald uendelig! Er nu tilbage på min værelse, og vil til at se en film.

Håber i har det godt derhjemme?

Tillykke med fødselsdagen til trinepigen. Jeg håber du har haft en god dag!!

Knus Trine



Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement

DandongDandong
Dandong

Jeg har en eller anden fascination af sort-hvid billeder. Muligvis kun mig, der har det sådan :D
DandongDandong
Dandong

Mig og en sten, hvorpå der står nordkorea. Det er så nordkorea man kan se på den anden side af floden!
DandongDandong
Dandong

På bådtur..
DandongDandong
Dandong

Så skal der dælme fejes vand!
DandongDandong
Dandong

Indgangen/starten til muren. Sara til venstra, Annelies til højre
DandongDandong
Dandong

Det er det lille tårn man kan se i baggrunden på toppen af bjerget vi skulle op til!!
DandongDandong
Dandong

UUUHM mad!


Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb