reisjournalist


Advertisement
China's flag
Asia » China » Hubei » Wuhan
December 16th 2008
Published: January 2nd 2009
Edit Blog Post

Begin oktober hadden we een weekje verlof omwille van de Chinese nationale feestdag. Samen met enkele medestudenten ben ik toen naar het desolate Gansu getrokken. Ik heb op deze blog uitgebreid verslag gebracht van die reis. Wat ik niet vermeld heb, is dat ik ook een reisverslag in het Engels doorgestuurd heb naar een Chinees tijdschrift. Eind september had ik aan Franse klasgenoot verteld over mijn reisplannen. Hij kende de redactrice van een tijdschrift in Beijing en zei me dat ze altijd wel geïnteresseerd is in de reisverhalen van westerlingen in China. Het feit dat ik naar het iewat onbekende Gansu ging, maakte het nog interessanter. Ze stelde me voor om een artikel te schrijven en dan zou ze zien wat ermee te doen. Het artikel moest geschreven zijn in het Engels of Frans en drieduizend woorden tellen(zes pagina's). Er moesten foto's bijgevoegd zijn. We zijn nu ondertussen twee maand verder en het tijdschrift met mijn artikel erin ligt in gans China in de winkelrekken!! Mijn reisverslag is integraal vertaald naar het Chinees en gepubliceerd in decembereditie van de 世界博览( World vision).


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb