Tweede week van China!!!


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader
China's flag
Asia » China » Fujian » Xiamen » Gulangyu
September 29th 2015
Saved: February 24th 2016
Edit Blog Post

Beste lezers,

Hierbij mijn volgende blogje! Ik hoop dat het nog steeds leuk om te lezen is en dat ik nog een beetje leuk kan vertellen 😉

Even tussendoor, ik kan helaas geen video's uploaden op het moment, ik had hele mooie filmpjes, misschien komen die later nog!



Op het moment is het prachtig weer hier in Xiamen, het regent niet gezond hard en de wind die hoor je om het gebouw fluiten. Er is op dit moment namelijk een ‘supertyfoon’ die over Taiwan en China gaat (zie nu.nl http://www.nu.nl/buitenland/4134900/twee-doden-supertyfoon-taiwan.html). Die tyfoon wordt gelukkig door Taiwan voor het grootste deel gestopt (zoals alle chinezen hier in Xiamen zeggen) maar het is een storm zoals ik nog nooit heb meegemaakt. Het begon gisternacht om 00:30 met regenen en tot nu toe heb ik het nog niet horen ophouden. Verder is er ook keiharde wind waardoor je soms de regen keihard tegen de grond hoort kletteren. Iedereen in hier op de campus koopt ook direct extra eten en drinken, verder zijn alle klassen uitgesteld naar later op de dag of volgende week.

Je zal vast denken ‘HUH JORDI WTF, hoezo volgende week?’. Nou we hebben namelijk een week vakantie van woensdag tot en met woensdag! En het plan wat Stefan Michiel en ik hebben bedacht is om naar SHANGHAI te gaan!!! Supergaaf! We vertrekken morgen (woensdag) met de bullet train (350 km/h) en we komen dinsdag weer aan in Xiamen met een G-trein (400 km/h). Ik zal in mijn volgende blog zeker meer hierover gaan vertellen want dan zal ik de week van Shanghai beschrijven.

Genoeg over de actualiteiten, we springen even een stukje terug in de tijd. We gaan naar zondag de 20ste. Ik was hier namelijk gebleven toen ik mijn vorige blog typte. In die avond heb ik mijn eerste les modellentraining gevolgd. Ik was namelijk door de leider van het modellenteam gevraagd om mee te doen! Het was erg grappig omdat we eigenlijk de hele tijd zaten te kloten met z’n drieën. Hierna hebben we met de leider van het modellenteam (Marjory) bij een westers restaurantje gegeten. Alle drie een pizza en wat patat naar binnen gewerkt. Was erg lekker!

Op de maandag hadden we niet zoveel te doen, we hebben onze tweede meeting gedaan van het projectgroepje. We hebben dus even aan school gewerkt en dergelijke. In de avond gingen Michiel en Stefan weer naar het modellengebeuren (als ik het goed heb onthouden), de reden dat ik niet meeging is toch omdat ik het niet zo leuk vind om model te zijn. Ik mocht wel gewoon meedoen maarja, ik vond het wel goed. Ik heb die avond met mijn projectgroepje gegeten en dat was echt MEGA LEKKER. Ik heb eindelijk ‘mijn’ gerecht gevonden in China, Kung Pow Chicken. Dit is een soort kip (zonder bot gelukkig) met een hele scherpe saus en verschillende groentes. Verder hadden we nog andere gerechten die ook super goed waren! In de avond heb ik lekker series gekeken, ik kijk op dit moment Agents of Shield (sluit volledig aan op de MARVEL films en dat is erg leuk). Voor de mensen die dat interessant vinden haha.

Dinsdag was een niet hele speciale dag, we hebben een paar officiële dingen gedaan hier in China, als het goed is was dit ook het enige wat wij op deze dag hebben gedaan. Verder zijn we in de avond naar een restaurantje geweest waar we westers eten kunnen eten. Hier hebben we een heerlijk kipburger menu gegeten (hahaha).

Woensdag was een aparte dag, ik deed namelijk mijn deur open omdat Stefan wilde ontbijten en toen schoot er opeens een Salamander mijn kamer binnen. Ik heb tot nu toe twee kakkerlakken gehad maar een salamander is wel wat anders. We hebben heel mijn kamer verbouwd om uiteindelijk die grafsalamander te vermoorden. Duurde maar een klein half uur (die rotbeesten zijn immens snel). Daarna heb ik mijn huiswerk gemaakt, dingen voor school geregeld en in de avond ben ik met Michiel naar het restaurant van maandag geweest om een portie Kung Pow Chicken te eten. Tot mijn vreugd vond Michiel dit ook super lekker! Aan de andere kant is dat ook wel weer kut want nu moet ik dat gerecht delen met hem.

Op de donderdag hadden we weer een meeting voor ons project. Michiel en ik zijn niet zo fan van deze meetings want het gaat soms helemaal nergens over. Maar ja het moet maar, het is niet alsof we veel meer dingen doen in de week dus het maakt niet zoveel uit. In de avond hebben we met z’n drieën gegeten bij een restaurant waar Stefan en Michiel hadden gegeten op de maandag. Hier heb je plaatjes in het menu dus dat is erg fijn, verder is het ook nog super lekker eten! Na het heerlijke eten hebben we onze allereerste les Kong Fu gevolgd! Dat was echt super gaaf. We moesten eerst even opwarmen door hardlopen en rekken/strekken. Daarna kregen wij de basics van Kong Fu uitgelegd. Het ging mij best wel goed af dus ik wil zeker vaker meedoen als dat kan!

Vrijdag hadden we niet zoveel te doen, Stefan en ik zijn weer naar de bibliotheek gegaan om wat foto’s te maken (deze staan er natuurlijk ook bij op mijn blog). Daarna zijn we naar de het lokale restaurantje geweest voor alweer een kipburger (inmiddels nummer zeven of acht denk ik). Vandaag was wel super gaaf want het was ‘mid-autumn festival’! Dit was een kleinschalig festival met allemaal leuke optredens. Stefan en ik hebben ook nog de traditionele kleding aangehad waardoor we de titel ‘Emperor’ kregen! Iedereen wilde zoals gewoonlijk met ons op de foto dus we hebben heel lang voor model gestaan.

Op de zaterdag hadden we niks te doen dus we hebben aan Vicky (nu onze standaard regelmevrouw of ‘regelteef’) om ons door Xiamen heen te leiden. Deze dag was super leuk, we hebben veel bekeken, veel foto’s gemaakt en hele mooie indrukken gekregen van de stad. Natuurlijk zijn niet alle delen van de stad erg mooi want het staat vol met oude lelijke flatgebouwen maar er zichten echt parels tussen. De foto’s vertellen meer dan mijn woorden dus die zullen ook hierbij worden toegevoegd.

Toen we weer teruggingen naar onze dorm kwamen we Jim (projectleider van mijn projectgroep) en z’n vriendin tegen op de boot dus dat was erg gezellig! Hierna zijn we even wat gaan eten in een vreselijk restaurant. Het eten was niet echt lekker en het stonk behoorlijk. Dit was de eerste ervaring die minder goed was, maar ja, na twee weken mag dat wel een keertje. Hierna zijn we uitgegaan bij de Miss bar waar we al een paar keer waren geweest en hier kwamen we weer delen van het modellenteam tegen, inmiddels zijn we behoorlijk bekend en wilt iedereen met ons praten. Zelf heb ik een heel gesprek gehad met Christ, een jongen die ik nog nooit eerder had gezien maar het was erg leuk! Hij vertelde bulten met verhalen en dingen die hij had meegemaakt. Erg leuk allemaal. Tijdens mijn gesprek kwamen er twee Europeanen naar ons toe en die vroegen in het Engels waar we vandaan kwamen. Toen we zeiden uit ‘The Netherlands’ werden ze helemaal gek. Het bleek dat zij ook uit Nederland kwamen! Nou het was meteen super lachen, veel bier en andere Chinese bende gezopen met hun! Ook nog Coldplay, de jeugd van tegenwoordig en Opgezwolle gezongen door de hele bar heen. De een was ongeveer 30 jaar oud en heette Daan, hij was drie jaar geleden naar China gekomen met een vriend van hem, uiteindelijk ging dit allemaal niet goed en heeft hij een bistro geopend waar hij chinezen les geeft in het maken van goede koffie. Als je het woord ‘Starbucks’ tegen hem zegt, krijgt hij kots neigingen en vraagt hij aan je of je niet meer met hem wilt praten hahaha. De andere heette Michael en was ongeveer 40 jaar oud, hij was hier nu negen maanden en werkte bij Huisman, een groot Nederlands bedrijf die volgens mij kranen maakt ofzo. Het was echt een geweldige avond/nacht met hun!

Zondag was een behoorlijk saaie dag, ik was nogal brak van de dag ervoor. Verder was er weer modellentraining, ik heb nog even gekeken en ik werd bijna mee naar binnen getrokken omdat ik ‘mee moest doen’. Dat was wel erg aardig maar ik had er toch niet zoveel zin in. Lekker rustig avondje is ook wel fijn.

Op maandag (gisteren) hebben wij weer een meeting gehad met school. In de middag hebben we de hele reis naar Shanghai geregeld en uitgestippeld. Daarna zijn we even mee geweest met Michiel en Marjory naar de kapper. Vervolgens even wat gegeten, dit keer was het weer verrukkelijk! We hadden een soort van Teppan met rundvlees, ui en paprika erin. In de avond zijn we voor de lol me geweest naar een les van Marjory van Engelse geschiedenis. Dit was erg leuk!

Dit was weer mijn blog voor deze week, morgen ga ik richting Shanghai (als de treinen nog rijden) dus dan zal ik hoogstwaarschijnlijk volgende week woensdag weer een blog typen als het lukt.

Groeten uit China!!!!

Ik mis Nederland stiekem toch wel een beetje, vooral de familie, vrienden en m’n vriendinnetje.

LATERSSSSSSSSSS



Jordi 😊


Additional photos below
Photos: 43, Displayed: 28


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

Grote schoonmaak nummer 2Grote schoonmaak nummer 2
Grote schoonmaak nummer 2

Nu heb ik echt even alles schoongemaakt!
De linker 2 schoolgebouwenDe linker 2 schoolgebouwen
De linker 2 schoolgebouwen

Er zijn nog veel meer gebouwen maar dit zijn de 5 main gebouwen van de campus
De rechter twee schoolgebouwenDe rechter twee schoolgebouwen
De rechter twee schoolgebouwen

Er zijn nog veel meer gebouwen maar dit zijn de 5 main gebouwen van de campus


Comments only available on published blogs

30th September 2015

tweede week
Jordi, Wat heb je al veel gedaan, gezien, meegemaakt. Nu al een week vakantie, wat een bofferd. Het klinkt dat je je goed vermaakt met vrienden, Kong Fu, eten en omgeving verkennen. Zo'n storm lijkt me spannend en dan nu naar Sjanghai. Geniet maar en Nederland een beetje missen is niet erg want over een tijdje zeg je dat je in China een geweldige tijd hebt gehad. Denk b.v. aan die trein waar je met 350-400km in gaat reizen. Dat is in Europa ondenkbaar toch? Ik mis de foto van jou als Emperor....volgt die nog?

Tot: 0.099s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0562s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb