Phnom Penh

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
October 21st 2012
Published: October 25th 2012

Efter Siem Reap tog vi en minibus til hovedstaden her i Cambodia, Phnom Penh. Vejene var daarlige saa det var ikke den mest behagelige tur. Men vi kom sikkert frem. Her har der vaeret meget at se og deres historie med de Roede Khmer har vi least lidt op paa inden, saa vi ved hvilke ting de har vearet igennem her.

Den forste dag brugte vi dog paa at shoppe lidt og se lidt af byen. Neaste dag tog vi turen til et feangsel og derefter ud og se Killing fields, som er et sted med massegrave. Det var lidt klamt for man skulle spare kugler til krigen, saa man slog folk i hovedet og trillede dem ned i en grav. Den dag i dag kommer der stadig knogler og toej op af jorden derude naar det regner.

Dagen efter skulle vi have vearet inde og se kongens palads, men han er lige doed saa det havde de lukket af. Vi har i stedet set en masse templer igen igen rundt i byen.

Det har vearet speandende at veare i Cambodia og nu venter de sidste 14 dage i Vietnam.

Feangslet Feangslet
Feangslet

Det var tidligere end gammel skole, men de Roede Khmer lavede det om.

Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0511s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb