FIrst of all; I want to thank God.....


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
April 22nd 2007
Published: April 22nd 2007
Edit Blog Post

Jeg kommer aldri til aa motta en Oscar-statuett.
Hva har vel jeg gjort?

Men takketalen?
Den har jeg.
I flere varianter.
Her kommer e'n:


"Jeg vil gjerne takke mine to fingre som ikke eksisterer i det hele tatt.
Dere har vaert utrolig flotte medstoettespillere paa denne turen.
Uten dere, hadde jeg nok doedd, kan du si.
Tuuuusen takk, Turid!"

Den siste setningen var svaert intern, og ikke saa store vitsen aa putte inn her.

Vel.
Mine to fingre har fungert som sikkerhetsbelte i alle kjoeretoeyene jeg har fart rundt i.
Du vet at det er en karm ved vinduet? Ca 2,5 cm inn.
Jeg har puttet ikke-fingrene mine i karmen for hvile.
Og som motstand for kjoereretningen.
Det har virket.
Paa the road to hell, hadde jeg blitt skrapet mange ganger til blods, samt skjoevet de foran meg som dominobrikker. Setene deres var lealause, ja.

Og her om dagen skulle jeg prute paa en tur.
Sjaafoeren krevde 40 000.
Jeg prutet til 10 000.
Proevde.
Sjaafoeren viste meg to fingre, som i 20 000.
Jeg opp med hoeyrehanda mi. Viste peke- og langefingeren min. Som i 15, mente jeg.
Sjaafoeren saa min deformerte hand, og sa med ett: "Ok. 10 000!"

Folk viser deformerte ting her. Som i aa tigge.
En mann veivet rundt med en vissen arm i trafikken.
Noen mangler legger.
Tigging.
Masse tigging i Kambodsja saa langt.
Spesielt masse barn. Og de gir seg ikke.
Henger seg paa tuk-tukene vaare. Dukker opp fra innsjoeer. Plutselig!

I Laos tagg ingen.

Kambodsja er annerledes enn Laos. Veldig annerledes.
Ikke at jeg gidder aa skrive om det naa.

I dag har vi vaert paa museum S-21. Et torturkammer/fengsel fra 1975-79, under Pol Pot. Senere dro vi paa en massegrav.
Helt forferdelig.
Umenneskelig.
Det drypte noen taarer da, gitt.

Naa er vi ute og fester.
Men Owen (Irland) og jeg fant ut at vi maatte sjekke ut internett.
Resten sitter paa en kul bar over oss. Hoerer musikken, og kjenner at jeg maa bevege meg snart.

Dunk dunk dunk dunk.

Hoerer jeg et dunk dunk dunk dunk?
Zoooooooooom!
*danse danse danse*


Advertisement



23rd April 2007

Prute dronningen he. he
Så bra å lese om alt du opplever. Skulle gjerne se ansiket på han du prutet med når du viste hø handa din .Lindis du er bar så bra. har vært i kirken og snakket med mora dedet er vårdugnad så vi saker å gjøre det fint til du kommer hjem. Ha forsatt god tur .Tenker på deg, og godt at du er litt nøye med hvor du går på do!!!-- hørtes jo bare helt skummelt ut det der med landminer... so long hilsen Lvie

Tot: 0.159s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb