siem reap!

Asia » Cambodia » North » Angkor
January 18th 2008
Published: January 18th 2008

Hey everybody!
Naa er det tredje dagen vaar her i siem reap, kambodja, og jeg rett og slett elsker dette landet!
Vi har det helt topp! Dagen i gaar gikk til vandring sammen med halve Japan (turister) i steikende varme for aa se det beroemte Angkor Wat. Det var absolutt verdt det! Det var saa flott, saa utrolig hva de har klart aa utrette med bare hender for over 900 aar siden..

I dag fikk vi sove lenge (noe vi var veldig glad for med tanke paa at de fleste ikke var i seng for halv fem om morningen og hadde drukket nok av de forferdelige drinkene de har paa pubene her), for saa aa mote gruppen klokken to. Vi kjorte tuk tuk ut til en innsjo, der hundrevis av kambodsjanere og ulovlige innvandrere fra Vietnam, bor i husbaater. De flytter opptil 70 ganger i aaret, og de flytter etter fisken, fordi det er det de livnaerer seg av. Det var saa flott aa faa oppdage det ekte kambodsja. Se hvor fattige de er, men allikevel saa rolige og hygglige.
Ikke lenge etter kjorte vi videre paa enda flere "dancing roads" der vi til slutt kom frem til en barneskole.Vi fikk se et danseshow med gutter og jenter paa rundt 7 aar, danse og spille i flotte kostymer. De dro oss opp og begynte aa danse med oss. Rett etterpaa fikk vi hilse ordentlig paa resten av barna som var der og de ble helt ville etter oss! Vi lekte med dem, syklet med dem, dyttet dem paa husker, loften dem. De smilte og lo og elsket oss!

Jeg fikk to tegninger av to av barna, ble "storesosteren" til Petra, og fikk et skikkelig stort hade kyss paa kinnet av en annen... Det varmer utrolig i hjertet aa oppleve slik glede, og aa kunne vaere en del av det.

Naa er vi paa internettkafe, og har nettopp vaert aa spist middag, for hele 10 kr...!
Haaper jeg faar skrevet noe i morgen, for vi skal opp tidlig for aa kjore videre!
Glad i dere alle!

sandra 004sandra 004
sandra 004

vaar forste middag sammen!
sandra 009sandra 009
sandra 009

frokosten var liiiiitt for sterk for svake norske smaksloker....hehe
sandra 013sandra 013
sandra 013

paa grensen til kambodsja
sandra 020sandra 020
sandra 020

vaar guide Savath

20th January 2008

Sandra! så häftigt att du äntligen är där! Så länge som du har pratat om de (hela tiden jag känt dig faktiskt...) Kom precis hem från marocko, har vart super men oj vad avundsjuk jag blir på dig, jobbet lockar inte riktigt... många kramar
21st January 2008

ja det er helt fantastisk! Kambodsja er utrolig, saa vennelige mennesker, saa mye aa se! Haaper dere hadde det fint i Marocco?! Vi sees i mai! Stor klem! ps: hils alle sammen!

Tot: 0.114s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0571s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb