Myanmar

February 4th 2011
Published: February 4th 2011

Mandalay

18 januari 2011

Vanochtend zijn we, na een goed ontbijt, fietsen gaan huren om ons wat sneller en verder te kunnen verplaatsen door Mandalay. Eerst zijn we bij het klooster van de monnik die we gisteren ontmoet hebben langs gegaan. Hier werden we met open armen ontvangen en hebben we nogmaals ontbeten. Onze gastheer, U Nanda, zegt erg blij te zijn met ons bezoek en we hebben lange tijd over vanalles zitten praten. In de gemeenschappelijke ruimte kwamen steeds meer monnikken even kijken wie die vreemde blanken waren. Sommige vonden het erg spannend en bleven op een afstand, anderen vroegen erg beleefd of ze met ons mochten praten om hujm engels te oefenen. Het was een mooie ochtend en een hele bijzondere ervaring die we nooit meer vergeten.

Na ons bezoek aan U Nanda zijn van van Mandalay naar Amarapura gefietst. Dit was zo'n 10 km fietsen op niet al te goede wegen, maar het was goed te doen. Onderweg hebben we veel gezien, beeldhouwers die Buddha beelden en leeuw-achtige beelden maakten, monniken, nonnen en kinderen die ons na riepen en zwaaiden, maar geen andere toeristen. We gingen naar Amarapura omdat hier de beroemde U Bein Bridge te vinden is. U Bien Bridge is de langste teakhouten brug in de wereld, 1.2 km. De brug is erg indrukwekkend, maar helaas is hier, in vergelijking, er veel toeristme en dit is te merken aan de lokale mensen hier. Er word veel verkocht en er zijn op de brug veel bedelaars te vinden.

Na het fietsen en lopen hebben we een tijdje moeten zoeken om wat te eten te vinden. In Myanmar vind je veel tea shops, hier kan je thee en koffie drinken en wat kleine snacks eten maar geen hele maaltijd. Het was lastig om in Amarapura een eettentje te vinden, maar na wat hulp van een tea shop hebben we dan toch wat gevonden. Na het eten zijn we weer richting Mandalay gefietst en hebben we de fietsen weer ingeleverd.

's Avonds zijn we samen met U Nanda naar een internet cafe gelopen om een email adres voor hem te maken, helaas is dit niet gelukt en hebben we afgesproken om het in Thailand nog een keer te proberen voor hem.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0272s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb