DARMAWISATA BAHASA MELAYU KE BRUNEI DARUSSALAM

July 6th 2014
Published: July 6th 2014

HARI DUA (3 JUN)

Selepas garapan pagi di hotel, kami berlepas ke Tenburong dengan bot laju. Perjalanan ini mengambil masa lebih kurang 45 minit. Setelah meletakan barang barang di bilik tempat penginapan di FREME forest lodge, Kami meneruskan perjalanan ke Sekolah Menengah Pengiran Anak Putri Hajah Masna. Di sekolah tersebut, kami balajar mata pelajaran yang diajar dan dipelajari oleh pelajar-pelajar tempatan. Setelah meninggalkan sekolah tersebut, kami menaiki bot untuk melawat ke air terjun. La adalah pengalaman yang baru apabila dapat merasai kesejukan air seperti ais yang mencurah ke atas badan bersama-sama anak-anak ikan yang menggigit kalei yang dimasukan ke dalam air. Kami pulang ke tempat penginapan lodge dan malanan malam disediakan oleh pekerju-pekerju di FREME lodge. Kami menikmati makan malam BBQ yang enak. Perjalanan untuk hari ke 2 berakhir dengan berakhir ya makan malam tersebut. Masa hari ke 2 banyan dihabiskan untuk perjalanan dari satu tempat yang lain.

Tot: 0.104s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0631s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb