Franschhoek


Advertisement
South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Franschhoek
January 1st 2009
Published: January 2nd 2009
Edit Blog Post

Nieuwsjaarsdag, klein-katerdag voor sommigen, dus take-it-easy dag 😉

Na een njammie-ontbijt van Viv, uitstapje naar Franschoek: de wijnstreek.

Rit naar daar was echt prachtig! Bergen, hellingen, witte B&B's, wijnvelden, zelfs een lavendelveld ..
En daar aangekomen was het nog prachtiger!!

Kan het moeilijk in woorden beschrijven want de natuur hier is gewoon niet te vatten ..
Die bergen zijn supermooi en zo .. gestroomlijnd zal ik maar zeggen.
Ben nog nooit in Ierland of Schotland geweest, maar ik denk dat het hier wel een beetje van wegheeft, maar dan 100x mooier (EN warmer 😉.

Franschoek zelf niet zoveel te zien. 'Stadje' is maar 1 straat, met voornamelijk winkeltjes en een paar - overheerlijke - gezellige restaurantjes.

Voor de rest: zie de fotos! (dat ga ik tijdens deze reis nog veel moeten zeggen denk ik)


Additional photos below
Photos: 25, Displayed: 22


Advertisement

BloemenBloemen
Bloemen

Ik weet niet hoe die paarse bloemen noemen, maar ik ben der zot van! (familie van de sier-ui denk ik)
CoffeeCoffee
Coffee

Ik momenteel nog de witste ..
Creme SodaCreme Soda
Creme Soda

Denise her favourite SA drink ..
Hugenote MonumentHugenote Monument
Hugenote Monument

Hugenoten zijn oprichters van Fransschoek
Hugenote MonumentHugenote Monument
Hugenote Monument

Oorklim oor die muur en tralies is streng verbode! Oortreders sal vervolg word
Salmon SaladSalmon Salad
Salmon Salad

Habba habba


3rd January 2009

Gelukkige!
Hey Saarke, Ne gelukkige Nieuwjaar eh! Nieuwjaar aan't zwembad, das ook is iet anders eh. Geniet er nog van eh!! ciao
4th January 2009

Dag Saarke, Amai en hier vriest het 's nachts tot -8°. Mooie foto's en mooie reis! Geniet er nog van! En en nog de beste wensen voor 2009! Heidi
4th January 2009

Hugenoten Boven !!!!
Yo , Mijn voorvaderen waren ook Hugenoten!!! YES !!! Bangelijk !!! Leve de hugenoten !!! Dood aan Lodewijk de 14e, die hen wreedaardig liet vervolgen !!! Klootzak!!! Anyway , ik neem aan dat de hugenotenmonumenten niet de enige reden waren van uw afzakken naar Z-Afrika. Uw zinsnede "de natuur is niet in woorden te vatten" , bevestigt mijn vermoedens. Kaapstad en de hele streek errond zijn inderdaad het Aards Paradijs. Tropisch warm, maar niet te warm. Zonnig, maar niet te droog, maar integendeel, groen & vruchtbaar. Yep , als ik ooit ergens een cocktail bar annex open-source cybercafé& op 't strand moet opendoen, dan zal het wel degelijk op Melkbos zijn bij Kaapstad !!! Leve Z-Afrika, het Aards Paradijs !!! PS. de groeten aan Adam & Eva
8th January 2009

dekentje
Wauw!!! Geniet er nog met volle teugen van! Hier is het idd nog altijd aant vriezen. Je StuBru-dekentje ligt op je te wachten. Je zal het nodig hebben! dikke kus

Tot: 0.066s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0343s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb