Het avontuur begint al vroeg!

South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town
July 5th 2009
Published: July 5th 2009

Hallo iedereen: vrienden, familie en geliefden! en jeroen.

Dit is thom's en mijn (faal)blog over de zuidelijk afrika reis.

*Thom leads off*
De planning was dat we bij aankomst in Afrika de groep zouden ontmoeten, dan in het hotel lekker zouden slapen en dus goed zouden uitrusten voor de journey ahead. Echter, de adventure begon al voor de rust. We verwachtten een vrolijke Zuid-Afrikaan die luistert naar de naam Sam nogwat samen met onze midlife-crisis groep, maar het mocht niet zo wezen.
Na even verdoofd stil te staan hebben we naar het thuisfront gebeld om te informeren naar mogelijke oorzaken. Het duurde even voor we een aannemelijk idee hadden over wat er mis was gegaan. We besloten uiteindelijk dat de beste mensen van Sawadee ons met een ticket voor een onvolledige vlucht hadden opgezadeld. Het bovengenoemde hotel waar het rusten zou moeten plaatsvinden bevond zich namelijk zo'n 2 uur vliegen naar het zuiden. Right. Op het vliegveld waren gelukkig genoeg mensen die zich met onze business wilden bemoeien. We hadden het uiteindelijk wel getroffen met een vriendelijke dude, Hector, die ons zijn phone liet gebruiken om wat rond te bellen.
*reem neemt de helm om te vertellen over het slaapverhaal : )*
Hij liet ons een prachtige folder van een overnachtingsplek zien. We knikten ja en stapten in hun chique shuttle bus en waren benieuwd. Waren we op het punt om beroofd te worden? Waar gingen we naartoe?
De buurt waar we kwamen was nogal huiselijk. Niet de buurt waar je een hotel verwacht. De auto reed een gewone garage in en argwanend stapten we uit. Tot onze verbazing werde we een eetkamer en een woonkamer ingebracht. Een vrouw was nog in de keuken bezig. Dit was duidelijk geen hotel. Toch zag het er wel aardig netjes uit allemaal. We werden naar een kamer gebracht die aan het huis was gebouwd, die er uitstekend uit zag. Ons vertrouwen in de gastheren groeide. Alleen het oplossen van onze reisproblemen restte nog. Tot in de late uurtjes waren we bezig met bellen en een vliegticket naar cape town te regelen. Na harde arbeid slaagde we en konden we, doodop, naar bed.

*Remy's night experience*
Pijn! Mijn maag deed zoveel pijn. En ik was heel dorstig. We hadden geen fles met drinkwater en uit de kraan leek niet verstandig. Uiteindelijk heb ik om 5uur snachts nog de gastheren gewekt die me gelijk hielpen met water. Toen ben ik wel in slaap gevallen =).

In sterk contrast met mijn helse nacht stond Thom's lekkere slaapje. *Thom whine engage* Ik heb wel al Remy's escapades naar buiten meegemaakt -.- maar mijn nachtrust heeft die van hem zeker geowned : ))

De volgende ochtend ging erg smooth. Alles ging volgens onze planning, die beduidend beter was dan sawadee's! Wel had sawadee geregeld dat we na in cape town geland te zijn werden opgehaald door een taxi. Deze bracht ons naar een erg mooi hotel. *T* Thom moet hier even ingrijpen om credit te geven aan Candice, de britse chick die ons de avond van tevoren gebeld had en ons wat geholpen had. Zij had tevens de taxi gebeld die ons ophaalde en ze belde netjes later op de dag of alles cool was. Anyways, onze chauffeur was een prima dude die onze halfdood-aan-slaaptekort-taxirit wat probeerde op te fleuren met verhalen over zichzelf en Afrika. Uiteraard moest het ook weer even over de ladies gaan. Blijkbaar krijgen Dutchies en Britten alle ladies hier. Op zich niet heel verwonderlijk want ER ZIJN ALLEEN MAAR BRITTEN EN NEDERLANDERS HIER : ยท Hij reed ons naar een ATM, een supermarkt en terug naar het hotel. We belden de tourguide die met de groep bezig was met een rondrit richting cape point. Het bleek niet zo chill te zijn om hun ergens te treffen, dus we besloten onze eigen weg maar te zoeken in Capetown. Onbetwiste top prioriteit was echter de douche en het bed, dus zo geschiedde het ook. Wat later in de middag zijn we weer met een andere cab naar de Victoria Wharf aan het waterfront gebracht waar we een cool aquarium hebben bezocht. Hier heeft Remy z'n camera-freak gevonden en we liepen naar buiten met al zo' n 120 foto's. Dat wordt dus echt een fucking lange dia-show als we terug zijn -_- Het aquarium was heel cool, dat moet wel even gezegd worden. Het was niet heel duur en we zijn er niet lang geweest, maar toch veel gave dieren gezien. Na een ijsje en een kort bezoek aan de seaside gingen we terug naar het hotel zodat we nog even konden chillen voordat we de groep zouden ontmoeten rond 6 uur.

*magic switch trick*

Toen we om 20 over 6 plots wakker werden, en eigenlijk dus wat laat waren, werd Thom erop uit gestuurd om first contact te maken. Reem ging verder met ontdekken hoe zacht zijn bed wel niet is. Toch moest ook hij de buitenwereld in. Na een rij mensen afgegaan te zijn met handje schudden brak de groep weer op wegens verschillende eetplannen. Nog wel hebben we even met een echtpaar gepraat. Men vroeg naar wat we deden en Thom's assortiment van wel 4 studies maakte de verwachte indruk.

Het eten was maar gedeeltelijk succesvol. Hoewel Thom zichtbaar genoot van zijn Hot flamed chiken, kreeg Remy daarentegen geen hap naar binnen. Elke blik naar zijn eten bracht zijn misselijkheid naar nieuwe hoogtes. Tot Thom's grote spijt had hij geen camera mee om deze speciale momenten vast te leggen. Na een tijd daar te hebben gezeten met een bord eten hebben we nog iets lichters besteld voor Reem. Dit werkte beter.
*magic switch trick*
Arme knul, die Remy. Mijn Hot. chicken was prima te eten, maar hij kreeg zn chicken pita niet weg :/ We hebben niet echt een idee waar het door komt, zeker gezien het feit dat we pas 1 dag hier zijn O_O Hoe dan ook hoop ik, en reem natuurlijk ook, dat het snel weer wegtrekt zodat we gewoon normaal alle shit kunnen doen die we willen.

Goed. Zo loopt Dag 1 op zijn einde in dit sfeervol verlichte internetcafe. Wij gaan zo terug naar onze bedden en mentaal/fysiek voorbereiden op onze wandel-/klimtocht de Tafelberg op. Morgen.

Trusten iedereen!

Veel kusjes.
En knuffels.
"Nog iets anders reem?"
"ehnee."

Tot: 0.061s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb