Nye billeder fra KwaZulu-Natal

Published: February 13th 2009

BilBilBil

Min bil, som tog os rundt i landet. Ikke helt så pålidelig som sædvanlig.
Hej derhjemme

Her lidt nye billeder fra Sydafrika, fra min tur med Dea øst på til KwaZulu-Natal. Det var en tur med rigtig, rigtig mange dyr, som I nok kan gætte ud fra alle dyrebillederne.

Mest af alt var der mange flodheste, mit nye yndlingsdyr!

Først var vi i St. Lucia, som ligger helt ude ved østkysten, tæt mod grænsen til Mozambique. Det er et kæmpe naturområde, med mange forskellige øko-systemer og et meget varieret dyreliv. Der er masser at lave, og vi kedede os ikke. St. Lucia er også så heldig at være ejer af en lækker sandstrand med tilhørende varmt havvand. Kan man ønske sig mere?

Derefter kørte vi lidt tilbage igen mod Hluhluwe-Imfolozi dyrepark. Der er alle "Big 5" (løver, leoparder, næsehorn, elefanter og bøfler), samt en masse andre dyr. Vi så mere end rigeligt, men desværre ingen løve.

Se billeder og tekst for mere information.

Hav det godt derhjemme.

Velkommen til skilte-landVelkommen til skilte-land
Velkommen til skilte-land

Måske de ikke er glade for at skilte i resten af Sydafrika, men i St. Lucia og omegn var der mange...
KrokodillerKrokodiller
Krokodiller

Vi levede i konstant angst - og fascination over krokodillerne. De angriber med 70 km i timen - det kunne man godt have fortalt mig, før jeg gik helt ned til bredden for at kigge nærmere på et eksemplar.
I tilfælde af at vi skulle være i tvivlI tilfælde af at vi skulle være i tvivl
I tilfælde af at vi skulle være i tvivl

- så må man ikke fodre krokodillerne
SvømmeskiltSvømmeskilt
Svømmeskilt

Du må hellere ikke svømme med krokodillerne, i tilfælde af du skulle være i tvivl.
På vej mod strandenPå vej mod stranden
På vej mod stranden

- er der nogen krokodiller i nærheden?
StrandenStranden
Stranden

Stranden var rimelig overskyet, lang (vi kunne ikke se vandet) og krokodille-løs.
På bådturPå bådtur
På bådtur

Dea finder kameraudstyret frem til vores hippo-croc bådtur.
En hejre?En hejre?
En hejre?

Vores hippo-croc tur starter ud med fugle.
ØgleØgle
Øgle

Vore super-spotter på bådturen fandt denne øgle til os - den var meget svær at se med det blotte øje, da den gik godt i ét med stenen.
Flodhest med sin ungeFlodhest med sin unge
Flodhest med sin unge

En flodhest havde lagt sig ind til bredden med sin nyfødte unge.
Flodheste i vandetFlodheste i vandet
Flodheste i vandet

Vi var blevet lovet, at flodhestene skulle vandre rundt på gaderne i St.Lucia ved aftenstid, men vi så aldrig nogen der (måske fordi vi selv gik i seng konstant kl 20). Til gengæld var der flere end rigeligt i vandet. De kan også løbe ret stærkt (skindet bedrager), så man vil helst ikke møde dem, hverken på land eller vand.
Flodheste-tandFlodheste-tand
Flodheste-tand

Flodheste er de dyr i Afrika, som har flest menneskeliv på samvittigheden. Gennemsnitlig bliver 300 mennesker dræbt af flodheste om året. Drabsmetode = de bider dig med deres kæmpe tænder, og deres kæber er så stærke, at de ofte vil knuse dig hurtigt. Typisk er det folk, som kommer ned til floden for at hente vand, eller småbåde, som sejler ind i flodhestene.
Flere fugleFlere fugle
Flere fugle

Nogle rovfugle, som jeg ikke lige fik navnet på.
StorkStork
Stork

Vi så en sjælden storke-lignende fugl på vores bådtur.

14th February 2009

Flotte billeder!
Wow nogle flotte billeder du har taget, Inie! Især den med leoparden. Hvis det glipper på ambassaden må du blive safari-vildt-fotograf-ekspert :)
16th February 2009

Leopard-billede
Hvorend jeg gerne ville tage æren for det bedste Leopard-billede, måtte jeg låne det fra Dea. Jeg kunne selv ikke få den på ordentlig skudhold, øv øv. Der var nogle sure hollændere foran, som fik alle de bedste billeder, mens vi måtte sidde nede bagi og kæmpe.

Tot: 0.136s; Tpl: 0.019s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0616s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb