Internationale vrouwendag

Senegal's flag
Africa » Senegal » Thiès Region » Thiès
March 13th 2011
Published: March 13th 2011

Op 8 maart was er internationale vrouwendag. Ook in Senegal lieten de vrouwen dit gebeuren niet zomaar passeren. Toespraken werden er afgewisseld met muziek en dans.

de vrouwenorganisaties van Poutde vrouwenorganisaties van Pout
de vrouwenorganisaties van Pout

heel wat vrouwen zitten onder het tentzeil te wachten op het begin van de manifestatie. De lokatie is een lokaal verwerkingsbedrijf waar vele vrouwen aan het werk zijn.
BeBe Derwich aan het woordBeBe Derwich aan het woord
BeBe Derwich aan het woord

Dit was onze eerste kennismaking met een van de sterke vrouwen van Pout. Zij is lid van de gemeenteraad, lid van de stuurgroep van Kemopodi, inspectrice in het middelbaar onderwijs en de centrale figuur voor de vrouwenorganisaties van Pout. Haar toespraak is in Wolof, wij kunnen enkel luisteren naar de kracht die uit haar woorden spreekt.
de burgemeester van Pout aan het woordde burgemeester van Pout aan het woord
de burgemeester van Pout aan het woord

Ook de burgemeester van Pout mag aan het woord komen tijdens deze vrouwenmanifestatie. Hij oogst bijval bij de vrouwen als hij openlijk verklaart dat de vrouwen veel harder werken dan de mannen. Bij de mannen is er iets minder bijval te merken bij deze passage van zijn toespraak (af en toe vertaald door Isa vanuit het Wolof naar het Frans)
de minister aan het woordde minister aan het woord
de minister aan het woord

ook de minister houdt een emotionele toespraak tot alle toehoorders. We horen ook LoWaZoNe en Belgique vermelden, maar de toespraak is opnieuw in het Wolof en dat zijn we (nog) niet machtig.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0579s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb