woensdag en donderdag

Africa » Senegal » Thiès Region » Thiès
March 10th 2011
Published: March 10th 2011

Beste,

Daarnet toch nog foto's kunnen opladen van maandag en dinsdag. Het belangrijkste van de dag dinsdag was ik nog vergeten te melden Rond de middag waren we uitgenodigd in de school van Touly, een gehucht in Keur Moussa. Het is in Touly dat er een muur rond de school werd gebouwd o.a. met het geld dat werd opgehaald tijdens het aperitiefconcert in De Bron in Lovendegem. Kemopodi deed zelf ook een bijdrage, maar het is toch dankzij de hele gemeenschap van Touly dat dit project kon gerealiseerd worden. Inwoners van Touly, vrouwen, mannen, iedereen stak de handen uit de mouwen om te helpen, zodat de muur kon gebouwd worden met zo weinig mogelijk middelen.

Nu kom ik bij woensdag. Er werd vandaag gewerkt in ateliers (workshops) rond 4 onderwerpen: gezondheid, onderwijs, communicatie en gemeentelijke structuren. Elk werkgroep bestaat uit mensen van Kemopodi en Lowazone. Bedoeling is om uit te zoeken welke noden er zijn en op welke manieren we in de toekomst kunnen samenwerken.

We sluiten een vermoeiende dag van vergaderen af met ontspanning. We worden in de straat van Pout verwelkomd met Sabar, dat is een mengeling van dans, theater, muziek, ... Er is heel wat volk, heel wat ambiance en natuurlijk moeten wij meedansen. Het is een prachtige afsluiting van deze dag.

We gaan slapen in Keur Moussa, niet in gastgezinnen, maar in een pensionnetje. Iedereen heeft heel wat te vertellen over de ervaringen van de afgelopen dagen.

Dondermorgen worden we opnieuw verwacht in Pout om verder te werken in de ateliers. In de namiddag kunnen de verschillende werkgroepen presenteren wat de resultaten zijn.

s' avond dorpsfeest in Diender. maar daarover later meer.

Tot: 0.115s; Tpl: 0.025s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0705s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb