Casablanca (1468 km)


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Grand Casablanca » Casablanca
January 27th 2007
Published: February 17th 2007
Edit Blog Post

In plaats van de trein neem ik maar de bus, een stuk comfortabeler en sneller met een uurtje ben ik in Casablanca. Het hostel dat ik op het oog heb ziet er erg verpouperd uit, verder op zit nog een hotel, het is erg duur 350 RAM (35 EUR), maar goed ik voel me smeerig en heb geen zin verder om verder te zoeken, ik heb vier dqgen niet meer gedouched het wordt wel tijd voor een warme douche. De kamers zien er prima uit met een warme douche en een normale WC, TV en voldoende stopcontacten om alles eens bij te laden, das ook wel makkelijk en nu het toch al duur is laat ik maar gelijk mijn was doen, ik loop de stad wat in en drink een bakkie thee en eet wat voor ik ga slapen.
De volgende dag, ga ik de stad in de medina ga ik niet in ik begin een beetje mijn buik vol te krijgen van de medinas in de grote steden, maar de grote moskee is prachtig. Mijn was is klaar op 14:00u, een beetje laat om naar Marakesh te vertrekken dan kom ik daar in het donker aan daar voel ik niet veel voor, ik ga dus maar opzoek naar een goedkoper hotel.
De volgende morgen sta ik op tijd op en ga op weg naar het busstation, ik wil eerst naar Essaouira een kleinere plaats aan de kust even bijkomen vân al die stads drukt, maar bij het busstation blijkt dat de bussen naar Essaouira al vertrokken zijn, ik heb ook geen zin nog een dag te blijven, dan toch maar met de trein naar Marakesh.

Advertisement



19th February 2007

Leuke verhalen
Hoi Martijn, Ik heb je net ook al een mailtje gestuurd met fotootjes van je nichtje, dat is ze natuurlijk wel een beetje!! Leuk om je verhalen te lezen, wat een onderneming! De foto's zijn echt heel mooi...Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Veel plezier en als Cynthia al schreef doe voorzichtig!!! Dikke kussen vanuit een bewolkt Woerden....
22nd February 2007

Hé Kanjer
Hai Kanjer! Wat super leuk om je reisverhalen te lezen zeg, ik zal je op de voet volgen hoor !!! Echt heel tof dat je dit allemaal doet dus Have Fun en doe wel voorzichtig geniet ervan!!!! Groetjes ook van Marco en natuurlijk ook van mijn ouders...... Ik mail je snel weer groetjes en Knuffels Mo !!!!

Tot: 0.134s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0869s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb