De eerste dagen in Mali


Advertisement
Mali's flag
Africa » Mali » District of Bamako » Bamako
September 4th 2009
Published: September 4th 2009
Edit Blog Post

Hallo,

Toch maar een blog haha, op het toetsenbord zit geen punt, dus bij deze is dat :
Ik ben via Casablanca naar Bamako gevlogen: Ik heb vanaf het vliegveld een trein genomen naar een buitenwijk van Casablanca (het centrum was de bedoeling): Ik vond de stad heel bijzonder, hitte en uitgeputte mensen die nog de laatste etenswaren kopen bij stalletjes langs de weg voor het breken van het vasten (het is Ramadan), uitbundige bloemen in de tuinen bij gekleurde huizen, palmbomen en vooral heel veel leven:
Maar nu ben ik in Bamako: De reisgidsen omschrijven het als een typische Afrikaanse stad: En inderdaad als ik er loop of ik de taxi zit, dan herken ik veel dingen die ik op tv heb gezien over Afrikaanse steden:
Zie de 2 foto s:

Heel veel stalletjes (van etenswaren tot fietsbanden, zeep, bidmatjes, kleurstof en tandenstokjes), heel veel verkeer, veel kleur (kleding, huizen, spullen) en het belangrijkste: iedereen vraagt steeds ca va? Een prettige gewoonte, maar ook noodzakelijk als je wat wil verkopen, organiseren of hulp nodig hebt: Eigenlijk is het dus een doorlopende netwerkborrel 😊 Ik probeer een beetje Frans te praten en mensen te herkennen: Volgens Bradt (Travel guide) is het daardoor ook mogelijk dat meerdere volkeren naast en met elkaar leven in een toch best volle stad: Opvallend is ook hoe verzorgd iedereen er bij loopt en dat het belangrijk is dat je positief bent: Amadou gaat steeds mee als ik het hotel uit ga en dat was zeker de eerste 2 dagen echt nodig: Hij is de eigenaar van het hotel in Bandiagara waar ik morgen heen ga en mede organisator van het festival waar ik mee aan ga werken:
Het hotel, het eten en de temperatuur zijn prima: Bamako is duidelijk geen Nederland, maar voelt ook niet heel vreemd: Maarja ik leef nu ook het makkelijke leven van een tourist:
Zie ook de foto van het hotel Anka So in de tuin:
tel: (00223) 44389579 en (00223) 66721691 Email: aubergeankaso@orangemali.net
Baco-Djicoroni ACI Ouest
Rue 598 Porte 677
Bamako

o ja ik heb ook een klein beetje Bambara geleerd, want een jongetje in het hotel (staat op de foto) krijgt schrijf les in Bambara:
De eerste woorden: i ni ce? An si
hallo hoe gaat het (ca va?) het gaat goed:

Natascha


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.205s; Tpl: 0.019s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.1196s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb