Naivasha sø et fugle og flodheste paradis

Kenya's flag
Africa » Kenya » Rift Valley Province » Naivasha
December 30th 2017
Published: December 30th 2017

Hele formiddagen blev bugt på at rum på grusveje og hullede asfaltveje for at nå til Naivasha sø. Ferskvandssøen er et paradis for flodheste som opholder sig i søen hele dagen. Om aftenen kommer de op af vandet for at græsse. Det ske blandt andet lige uden for vores hotelværelse. I søen var de helt dækket af vand og man opdagede dem først når de stak hovedet op. Vi satte derfor pris på at vores bådfører viste hvor flodhestene holdt til.

Som noget andet kunne vores bådføre få den hvidhovedet fiskeørn til at fange fisk som han fik af de lokale fiskere. Efter lidt piften og fremvisning af fisken blev den smidt ud i vandet hvorefter ørnen kom med høj fart og fangede fisken.

Sejlture på søen var meget smuk og man fik indtryk af det store fugleliv rundt om søen. Skyerne der kom ind i læbe af aftenen skabte nogle dramatiske scenerier.

Tot: 0.062s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0365s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb