Safari efter ankomst til Amboseli NP

Kenya's flag
Africa » Kenya » Rift Valley Province » Amboseli NP
December 28th 2017
Published: December 28th 2017

Endelig blev det tid til at tage af sted på den første safari i Abmoseli National Park.

Efter en lang flyvetur og en overnatning i Nairobi, var det skønt at komme af sted og se nogle dyr. Amboseli er kend for at man kan se Kilimanjaro i horisonten og at der dermed er muligt at fotografere især elefanter med bjerget i baggrunden. Det kræver dog at der ikke ligger et tæt lag af skyer over toppen. Hvilket der desværre gjorde da vi kom af sted på safarituren. Store mængder af elefanter fik vi set også en del der hav´de små unger.

Parken er meget støvet så vi og bilen befandt sig ofte i en tæt sky af støv. Ud af støvet fandt vi to løver som lå og hvilede. Men efter lidt tid gik det op for os at det var et løvepar som parrede sig. Så nogle gange kan det betale sig at vente til der sker noget.

Det samme gælder solnedgangen. Her kørte vi så vi kunne få elefanten at gå ind foran solnedgangen. Vi blev dog holdende for at nyde solnedgang. Pludselig opstod der en fantastik opvisning med flamingoer flyvende i en stor flok lige ind foran solen.

Det blev til en meget smuk afslutning på vores første safari i Kenya.

Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb