Eerste dag in het Volunteer House


Advertisement
Ghana's flag
Africa » Ghana » Greater Accra » Teshie
July 18th 2017
Published: July 18th 2017
Edit Blog Post

Afgelopen Zondag heeft papa mij bij het Volunteer house afgezet, waar het nog rustig was omdat de meeste mensen nog weg waren van het weekend uitstapje naar Volta of Cape Coast. Bij aankomst werden mijn koffers meteen door de kinderen van het weeshuis naar mijn kamer gebracht. Ze vinden het super leuk om alleen al te helpen met mijn koffers dragen.

Mijn kamer deel ik met 3 anderen, 2 Spaanse meisjes en 1 Amerikaanse. Er zijn hier echt niet normaal veel Spanjaarden, weg zijn met 53 person waarvan 40 personen Spaans zijn. En natuurlijk vormen die een grote groep en praten alleen Spaans met elkaar. Wie had gedacht dat ik mijn Spaans zou verbeteren in Ghana? Het is ook wel een beetje vervelend, omdat het zo lastiger is om mensen te leren kennen. Er waren ook twee Nederlanders, maar die zijn voor twee weken naar het noorden van Ghana vertrokken en gaan alweer naar huis als ze terug komen. Ik heb nog wel even met ze kunnen praten voor ze weggingen. Ze zeiden dat ik geluk heb met mijn kamer, omdat hij groot en koel is en we hebben alle 4 een eigen kleding kast met een slot waar we onze spullen in kunnen bewaren. Ook hebben we een eigen douche en wc.

Ik was niet de enige nieuwe vrijwilliger, twee Spaanse jongeren waren ook die dag aangekomen en we begonnen een beetje met elkaar te praten. Even later vroegen een paar oudere vrijwilligers of we mee gingen naar het weeshuis om te spelen met de kinderen. Waarom niet?

Toen we de poort openden werden we begroet door alle kinderen die op ons af kwamen gerend. Ik kreeg zoveel knuffels terwijl ze mij nog niet eens kenden.

Ik begon een beetje te praten met de kinderen en leerde hun namen kennen. Ze vinden het helemaal fanatastisch dat ik zelf ook half Ghanees ben. Naast alle aandacht is het ook leuk om te zien hoe ze zo blij kunnen zijn met kleine dingen. Ik gaf ze een waterflesje en ze waren er binnen no time mee aan het spelen en hadden dikke pret met het water en de dop. Het is echt hart verwarmend.

Al met al kan ik wel zeggen dat ik me redelijk thuis voelde op de eerste dag, al is het wel wat moeilijker met al die Spanjaarden. Ik weet zeker dat het wel goed komt.


Advertisement



Tot: 0.052s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0246s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb