Lokaal als Westerling


Advertisement
Burkina Faso's flag
Africa » Burkina Faso » Centre » Ouagadougou
June 8th 2009
Published: June 8th 2009
Edit Blog Post

P1000032P1000032P1000032

Mijn bewaker op zijn brommer
In NL nog extra genoten van m’n laatste douche, m’n laatste lekkere zit op ’t toilet en voor ’t laatst water uit de kraan gedronken, want ik ging lokaal wonen in Ouaga. Inherent vijf golfplaten die fungeren als huis, geen stromend water, een gat om ‘lekker’ boven te hangen en geen elektriciteit. Maar wel me eigen kokkin die het Afrikaans eten traditioneel op houtsvuur bereidt en me kleding wast.
Charles en Philippe van CEAS brachten mij midden in de nacht over een hobbelige en zanderige weg naar me stulpje midden in een grote woonwijk van Ouaga. Ze zeggen nog: ”je huis is iets luxer, wat jij wilde leek ons niet geschikt voor een Westerling”. Voilà, ton maison! Drie grote slaapkamers, twee badkamers, een ruime keuken en woonkamer volledig ingericht en ten slotte een heerlijke dakterras allemaal alleen voor mij. Verder de luxe van stromend water, elektriciteit, een gasfornuis, ventilatoren en zelfs een koelkast. Maar misschien wel het ergste, ik heb me eigen bewaker die met z’n hele familie in een klein huisje op mijn erf leeft. Gelukkig is dat wel erg gezellig! Het schijnt dat ik voor een Westerling al bijna woon zoals een local.



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

P1000062P1000062
P1000062

De zoon van de bewaker (Nata) leert mij Frans. Op de achtergrond mijn huis.
P1000071P1000071
P1000071

Twee doofstomme vriendjes van Nata.
P1000036P1000036
P1000036

Bereiding van een tradiotionele maaltijd (Le To).


14th June 2009

Luxe hoor!
Ha Pieter-Jan, Je blog inderdaad makkelijk gevonden door even te googelen. Leuk alvast de eerste indrukken te lezen. Je boft maar met zo'n lekker huis! Geniet er maar lekker van! Liefs, Jeannette
17th June 2009

Mooie ervaring!
Ha Pieter-Jan, Geweldig avontuur hoor! Je personeel in huis herinnert mij aan mijn ervaringen in Zambia. Maken ze in Burkina Faso ook banana cake voor je? Geniet van de bijzondere ervaring en sterkte met de lastige momenten die je ongetwijfeld ook tegen zult komen! Marijn

Tot: 0.079s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 55; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb