Blogs from Puno, Puno, Peru, South America - page 12

South America » Peru » Puno » Puno November 22nd 2008

OK, I keep starting entries and then not being able to complete them, either cause there´s not enough time, or because I was feeling sick and couldn´t write complete sentences. I am better now, though, and Anne and I are here in Puno, Peru, which sits on beautiful Lake Titicaca. We arrived here yesterday by bus and were planning to head into Bolivia today, but for many reasons, we´re still here. It all comes down to odd bus times and the fact that it´s going to take these little US Citizens a little longer (and a lot more money) to enter into Bolivia. Before this year we wouldn´t have needed a visa to enter, but that has changed. We now have to get a visa at the border and pay a stiff fee, which is a ... read more
Las mujeres de las islas flotantes
Reed boat
ADORABLE

South America » Peru » Puno » Puno November 13th 2008

The night of our return from Machu Picchu turned out to be the last for us all as a groupe so it predictably turned into an almighty piss up complete with dancing on bars, falling over, wrestling and Shushing each other very loudly on return to the hotel. The club was tacky but we didn´t care. Couples dry humped on the sofas and dodgy locals subtly offered us controband by tapping their noses as mainstream dance music boomed out from the PA. Luckily we had a day free of tours the following day so I lay in bed until midday nursing my first hang over of the trip so far. The following day we took a seven hour bus ride to Puno and checked into the Casona Plaza Hotel which is by far the best hotel ... read more

South America » Peru » Puno » Puno November 6th 2008

Vandaag weer eens vroeg op omdat we om 7 uur zouden worden afgehaald voor een dag op het Titicacameer. De chauffeur stond zelfs voor 7en voor de deur. Dat zo typische mañana, mañana, geldt hier, net zoals in Ecuador, ook bepaald niet. Afspraak is afspraak en tijd is tijd. In de haven was het een drukte van jewelste; dagelijks doen vele toeristen dezelfde tour... We zochten een mooi plekje in de boot en jawel, niet voor het eerst: een Peruaanse panfluitspeler! Het rare is dat ze er hier in Peru dan weer niet zo uitzien als in de rest van de wereld. Het bleek een student te zijn die elke ochtend op deze manier wat bijverdiende en na een paar nummers de boot - gelukkig - ook weer verliet. Eenmaal vertrokken begon de Spaans/Engelse tolk zijn ... read more
Islas Flottantes - Uros
Rietendak
Traditionele boot Uros

South America » Peru » Puno » Puno November 5th 2008

Zo, weer over tot de orde van de dag. Na lekker uitgeslapen te hebben uiteraard, want de tv ging de avond ervoor pas om half 2 uit... De meneer van het hotel vroeg ons of wij deze middag een tour wilden maken naar Sillustani, een pre-Inca begraafplaats een paar dorpen verderop en een van de trekpleisters in deze omgeving. In eerste instantie begreep ik hem niet goed en zei ik dat we het vandaag rustig aan gingen doen. Toen we ons ontbijt gingen halen vroeg N. me waarom ik vandaag niet die tour wilde doen. Oh, eh, was dat wat hij vroeg... Dat had ik dan verkeerd begrepen; ons Spaans gaat langzaam vooruit maar van miscommunicatie is nog regelmatig sprake. Gelukkig snappen we beiden weer andere dingen en vullen we elkaar goed aan. Zo niet, dan ... read more
Sillustani
Laguna Umayo bij Sillustani
Sillustani Toren

South America » Peru » Puno » Puno November 4th 2008

De dag waarop wij en velen met ons lang hebben gewacht; 4 november, de dag van de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zoals de meesten van jullie weten (en zo niet, dan nu wel), heb ik een vrij grote (voor)liefde voor de VS. De afgelopen paar Amerikaanse verkiezingen ben ik ervoor opgebleven (om 2 keer nog enkele weken op de uitslag te moeten wachten), nu zaten we in dezelfde tijdzone, jippie! We hadden dan ook een hotel genomen met kabel-tv & dus CNN. En vandaag was het dan eindelijk zover... Ik hoef hier neem ik aan niet te zeggen naar wie onze zeer zeer sterke voorkeur uitging. Overdag deden we het rustig aan, met een wandeling naar de haven aan het Titicacameer, langs plaatselijke marktjes, die een zo typische Zuidamerikaanse sfeer hebben; chaotisch en kneuterig maar ook kleurrijk en ... read more
Krantenkiosk Puno

South America » Peru » Puno » Puno November 3rd 2008

Vandaag de stad maar eens rustig aan verkennen & weer wennen aan de nog hogere hoogte. Ook al slikken we daarvoor pillen, de energie is snel op en de kortademigheid blijft. We hadden al begrepen dat deze week het -jawel- ook hier feest was, de zogeheten Puno-week, met als hoogtepunt Punodag, de dag waarop de onafhankelijkheid van de stad wordt gevierd. Het was druk in de stad, met vele mensen in kostuums en een hoop muziek op straat. De eigenaresse van het hotel had ons verteld dat er voor morgen een grote optocht op het programma stond, maar ze waren nu al bezig. Wij dachten daarom dat het een oefening was. Echter op het centrale plein aangekomen bleek dat van een oefening geen sprake was; alle mededingende groepen werden vakkundig gejureerd. Het was een prachtig gezicht; ... read more
Parade
Masker
Toeschouwer

South America » Peru » Puno » Puno November 2nd 2008

Vandaag gaan we door naar het Titicacameer, een van de hoogste meren ter wereld waarop gevaren kan worden. Toen ik als klein meisje (als een jaar of 8, en niet 16 ofzo) voor het eerst hoorde van dit meer, moest ik erg hard lachen; 2 vieze woorden in één naam, wie verzint dat dan?! Inmiddels hebben we geleerd dat het een Inkanaam is en die Inka´s, hoewel zeer intelligent, grossierden in rare namen. We reizen voor het eerst met de bus inplaats van steeds maar decadent met het vliegtuig. De route die we vandaag doen is veilig, vooral ook omdat de reis overdag is. Bovendien is de maatschappij waar we mee gaan zeer betrouwbaar. We moeten echter wel vroeg op... Eenmaal bij het busstation en na de benodigde formaliteiten komen we aan bij de bus, alwaar ... read more
Begraafplaats onderweg naar Puno
Onderweg van Cusco naar Puno

South America » Peru » Puno » Puno October 31st 2008

Hey all, we took a few days off there in Cusco to unwind and relax, so spent most of it doing nothing much at all!! We dandered around the streets from bakery to coffee shop. Cusco was founded by the Incas and a lot of their old walls are still standing around the city, acting as foundations for the Spanish colonial buildings which followed. We went out wednesday on a bit of a pub crawl covering the Irish and English themed bars, of which there were many!! Met some other Irish girls from Newry in Paddy Flaherty's and their Australian tour leader- ended up going to two clubs with them- Mythology and Mama Africas. It was really good craic, and was after 3am when we got back to the hotel. The next day was another day ... read more
Cusco
mythology in cusco
our second roadblock

South America » Peru » Puno » Puno October 31st 2008

When got to Puno and went and saw the reed islands. They are fairly amazing. The original tribe that built them did so to get away from benig picked on by other tribes in the area. Good idea, you just get some blocks of reeds and form an island, then put more reeds on top and build things out of reeds to use as houses and boats. They just anchor them into the lake bed to stop from floating away. Every little island had about 20 people on it and each had their own president. The only drawback that Sarita brought to my attention is that it is wet and cold most of the year around in Puno. But I have a plan to build my own reed island and place it somewhere in the carribean ... read more
Reed Islands
Captain of the Reed Boat

South America » Peru » Puno » Puno October 31st 2008

So we had to try and get out of Cusco because of our ridiculously tight time schedule we have no time to waste. The problem was that the locals in the province of Puno were cheesed at the governor as he had plans to build a big hydroelectric complex and take all their water supplies away. To hit him in the money pocket they decided to block all transport from Cusco to Puno, that includes all tourist vehicles. We went down to catch our bus as we were assured that the blocks were over ... they weren´t. We managed to then get transfered onto some little minibus to take an alternative route through the mountains arounnd the roadblocks...this is where our little adventure begins. We head off aready a little dubious of the driver who had ... read more
Strategic Planning
Some scenery
Back on the Road

Tot: 0.076s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 68; dbt: 0.0352s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb