Marijke and Luc

September 26th 2007
Published: September 26th 2007

Hello,

We arrived save and sound after a very calm boattrip to the mainland again, where a bus took us to our hotel Santa Clara in Rio de Janeiro, a few blocks away from Copacabana beach. The end of the trip for many of us, so our tourleader Hugo suggested to go to a local disco in the favellas in the evening. We gathered in a minivan by eleven o clock in the evening, a guide took us to that megadisco, and by five o clock in the morning we arrived back in the hotel. The next day we walked the boulevard on Copacabana, and just relaxed for the rest of the day. At seven o clock in the evening a new Gapgroup was formed, so now we are ten people with a new guide Jose Caiza from Equador, and after the meeting we had dinner in the center of Rio. Yesterday we joined for a citytour and went to the Sugar Loaf by cable car to see the town from an altitude of 396 meters, and afterwards we visited the cathedral. Today check out and wait for the transport by plane to Salvador this evening. Enjoy the photos.

Hallo,

We zijn gisteren gearriveerd in Rio na een boottocht vanuit Ilha Grande, we logeren in hotel St Clara in copacabana, een 10 tal minuutjes van het beroemde strand. Koud is het niet, maar om op het strand te liggen net iets te fris dus zijn we maar gaan wandelen over het strand en het zand is net bruine suiker, poederzacht en gelig van kleur. Onze 7 weken reizen met de vorige groep en gids Hugo zit er op en onze laatste uitstap samen was naar een megadisco in de favellas van Rio. Dit zijn de sloppenwijken rond Rio, we werden er naar toegebracht onder begeleiding want er alleen naar toe gaan werd afgeraden. Dus om 11.00 uur s avonds afgehaald aan het hotel en om 4.00uur in de morgen moesten we buiten staan aan de disco, indien we er niet stonden vertrokken ze zonder pardon zonder ons, wees gerust we waren op tijd. We arriveerden rond 5.00 uur terug in het hotel, dus de de dag is tamelijk relaxed verlopen met wat rondkuieren op copacabane boulevard. Gisteren zijn we dan op een city tour meegegaan om via een cabellift op een hoogte van 396 meter een ander zicht op Rio te hebben, ik moet zeggen indrukwekkend. Na een rit door het oude stadsgedeelte en bezoek aan de Cathedraal terug naar het hotel. We hebben gelunchd in een van de vele restaurantjes op de copacabana boulevard en s avonds een bbq in een hostel en tevens afscheid genomen van de anderen die niet meer meereizen met ons. De nieuwe groep bestaat uit 10 personen plus gids. Onze kennismaking was maandagavond en we zijn met zijn allen gaan eten in het oude stadsgedeelte van Rio. Ik denk dat het weer een toffe bende gaat worden. Vandaag zijn we uitgechecked uit het hotel en de rest van de dag zullen we rondkuieren in de straten van Rio om vanavond dan om 10.30u het vliegtuig te nemen naar Salvador. geniet van onze fotootjes want we hebben eindelijk een computer gevonden waarmee we er weer kunnen verzenden.

groetjes van ons.

4th October 2007

Dag Luc en Marijke Schitterend met de foto's erbij. Na al die mooie tekstverhalen krijgen we een beter idee over hetgeen jullie meemaken. Het geeft ons ook meer het gevoel dat we alles ook een beetje mee beleven. (Maw. we zitten minder te watertanden voor ons schermpje) 't Amusement en tot later ! Hans Verfaillie

Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0374s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb