Blogs from Sweden, Europe - page 6

Europe » Sweden » Västerbotten » Robertsfors » Ånäset July 8th 2013

Een stralend zonnetje deed ons ontwaken bij het meer. Een geweldig gevoel enerzijds, een jammer gevoel anderzijds, omdat we wegens veiligheidsredenen deze prachtige plek moeten verlaten. Na een snel ontbijt en een prachtig teamwork konden we al vroeg te camping verlaten, om naar onze volgende charmecamping 260km verder noordwaarts te trekken. Na een passage over alweer een prachtige brug, kregen we wel een serieuze koude douche te verwerken. Voor ons reed al enige tijd een vrachtwagen, plotseling sprong een klein hertje uit het struikgewas, dewelke de vrachtwagen niet meer kon ontwijken. Zo iets zien gebeuren is echt gruwelijk, we stopten even om te bekomen. Het zou ons heel de dag bezig houden. Na een tijdje passeerden we een heel leuk stadje, Umea. Umea is uitgegroeid tot een echte studentenstad. Na een gigantische brand in de 19de ... read more
pret in een zweedse camper
avondlijke pret

Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm July 7th 2013

We've had a fantastic day today....we left Stockholm on a ferry at 8.45am and went out to the Archipelago to the island of Orno, where one of Jonathan's work colleagues has a summer house. It took 3 hours to get there as the ferry stopped at many islands on the way. We had a Swedish lunch when we arrived - herring, potatoes, ryebread, along with wine and schnapps. We were sitting outside on a hot summer's day, probably 30 degrees but no humidity, so very pleasant. After lunch we walked down to the beach and had cake and coffee by the water's edge. It was great to meet the family and talk about life in Sweden. The Swedish men and little boy had a swim but it was a bit cold for me! It seems that ... read more

Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm July 6th 2013

We're still waking early - it doesn't really get dark at night here - sun sets about 11pm at present. We visited the Royal Apartments after watching the Changing of the Guard at the Palace - quite a spectacle with full Army band playing and marching. We also visited the Three Crowns museum - in the dungeons of the palace, the remains of the old castle after a disastrous fire. Yesterday we spent walking around the beautiful waterfront area and also looking for NZ products at a supermarket, to take to Jonathan's friends tomorrow. Found some Gala apples and kiwifruit as well as a bottle of NZ wine. Later we went to Kaknastornet, the radio and TV tower, from where we had an amazing view over the city. Jonathan and his friends were making a music ... read more

Europe » Sweden » Västernorrland » Harnosand July 6th 2013

Een zwempartij en stralend weer was aangekondigd, toch moesten we 's ochtends vaststellen dat het andermaal bewolkt was en dat we dus ook hier niet in het water zullen gaan. Het weer was zich zeker niet zo slecht, de temperaturen vielen best mee en van regen was al helemaal geen sprake. We hielden een echte break dag, even winkelen, lang spelen met de kindjes, enz. 's ochtends trokken we nog even naar het centrum van Hedesunda om daar wat brood te kopen om vervolgens een oude zilvermijnput te bezoeken. Het was even zoeken vooraleer we hem gevonden hadden, zat goed verscholen tussen de huizen Eigenlijk was het ,ondanks de veelbelovende aankondiging, het eigenlijk een behoorlijke teleurstelling. Een put van 20 meter diep, precies een oude waterput, meer niet. De kindjes hadden in elk geval wel hun ... read more
camingview Hamvik

Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm July 4th 2013

We arrived safely in Stockholm 26 hours after leaving Auckland. It was great to see Jonathan waiting for us at the bus stop. Our hotel and his flat are both very central so we have been walking everywhere. Have been to a few museums - the Concert Hall where they award the Nobel prizes every 10 December - the orchestra is on holiday so no concerts to go to unfortunately. The Royal Palace has 4 parts you can visit and we saw the Treasury - where they keep the crown jewels. Today we'll visit the Royal Apartments and the 3 Crowns Mueum as well as the Antiquities museum. Have also been to a Photography museum and the Culture Centre with a Music library. Weather is quite good - 20 or so but it cools off at ... read more

Europe » Sweden » Gävleborg » Gävle July 4th 2013

Zoals in de vorige blog gemeld, had de camping alle luxe die je eigenlijk niet nodig hebt. Toch hebben we van een ander tooltje toch ook even gebruik gemaakt. In zowat alle campings hebben ze microgolfovens (handig voor papflesjes), in Galo hadden ze zelfs een gewone oven. In Stockholm kochten we ons twee dr Oetker pizza's zo moesten we die avond niet meer koken. De volgende dag stond een laatste dag omgeving stockholm op de planning. In een buitenwijk van Stockholm bevind zich de grootste ikea ter wereld. Niet dat de gemiddelde toerist daar van wakker ligt, toch leek het ons leuk een kleine vergelijkende studie te houden. Groter was hij wel degelijk, niet dubbel zo groot als die van Wilrijk, toch een stukje. De producten zijn uiteraard over het algemeen het zelfde, toch hier en ... read more
Waterpret
Vlinders
Camping in Hedesunda

Europe » Sweden » Stockholm County July 2nd 2013

Na een paar dagen Vastra Götland en verdomd slecht weer trokken we weer verder. Samen met het vertrek had blijkbaar ook het slechte weer de regio verlaten. Reizen in mooi weer langsheen verschillende culturele bezienswaardigheden is toch een pak aangenamer. Het eerste stadje waar ons boekje ons naar toe stuurde was Hjo. Het was een klein stadje, nog steeds aan de rand van het Väternmeer, kenmerkend voor enorm stadspark en zijn houten huisjes. Hele wijken zijn opgebouwd puur uit hout. Zweden en hun hout gaat dus wel degelijk verder dan Ikea alleen. De kindjes genoten hier van hun groentenpapje en een welverdiende speeltijd in een leuke speeltuin. Nadien trokken we door naar Karlsborg. Karlsborg is de “reserve”hoofdstad van Zweden. Destijds bouwden ze een hele stad (ze bouwden er maar liefst 90 jaar aan, zonder ze hiervoor ... read more
Elise op de boscamping
Beertjes in Kolmarden
De Baltische Zee

Europe » Sweden » Västra Götaland » Habo June 29th 2013

Alles gepakt, klaar voor de oversteek naar de zweedse natuur. Voor effectief te vertrekken, hadden we nog een ander jobke te doen, onze band vervangen. Verderop de weg aan benzinestation had de plaatselijke garagist direct tijd om onze twee achterbanden te verwisselen. Ook de andere, nog niet gesprongen band was in zo'n slechte staat dat het enkel een kwestie van tijd was vooraleer deze het ook zou begeven. Een snelle service die wel een stevige duit (480€) zou kosten. Tijdens het wachten toch even verder de omgeving ontdekt met een wandelingetje naar een plaatselijke jachthaven vlakbij de kust. 2 uur later en 2 nieuwe banden rijker konden we dan eindelijk vertrekken. Na onze tocht over de grote belt, stond vandaag alweer een spectaculaire brug te wachten. De grensovergang verloopt hier ook weer over een enorme brug, ... read more
20130629_184005

Europe » Sweden » Stockholm County » Vaxholm » Ytterby June 26th 2013

Ytterium, Ytterbium, Terbium and Erbium To most people the four words in the headline probably means nothing. People who have studied science might know that they are four basic elements. These four basic elements have in common that they were all named after Ytterby, a tiny village north of Stockholm in Sweden. Or maybe it is more correct to say that the basic elements were named after Ytterby Mine from which ore these basic elements were first isolated. To this list we can add another three basic elements namely Holmium, Thulium and Gadolinium. Those three elements where also for the first time ever isolated from ore from this mine. That seven different basic elements were discovered in ore from one and the same mine is unique of course. The reason this happened is that the ore ... read more
The original entrance
The horizontal entrance
Sign

Europe » Sweden » Stockholm County » Upplands Vasby May 31st 2013

As a final post from our amazing journey we want to share some more of the colours that Polynesia is so full of. The day we arrive we were greeted with a flower necklace that made us smile all the way to the hotel with its colours and scent. We then found our room generously decorated with fresh hibiscus. The same happened on every island we came to. On the streets many people wears a single gardenia or frangipani behind their ear, also men. Many women decorate their hairstyles with artistic arrangements of leaves and flowers. Last but not least you find flowers in strong colours on most clothes that people wear. As a good bye to our followers we are here sharing a part of the amazing variety we saw. Enjoy!... read more

Tot: 0.307s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 91; dbt: 0.1243s; 91; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.5mb